din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2229 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordonanta de urgenta nr. 33/2019 pentru modificarea Legii nr. 556/2004 privind infiintarea Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989

INTEGRAL: Ordonanta de urgenta nr. 33/2019 pentru modificarea Legii nr. 556/2004 privind infiintarea Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989


In Monitorul Oficial nr. 415 din 27.05.2019 a fost publicata Ordonanta de urgenta nr. 33/2019 pentru modificarea Legii nr. 556/2004 privind infiintarea Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989.

Articolul I
Legea nr. 556/2004 privind infiintarea Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1194 din 14 decembrie 2004, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 1
(1) Institutul Revolutiei Romane din Decembrie 1989, denumit in continuare Institut, functioneaza ca institutie publica de specialitate, autonoma, de interes national, cu personalitate juridica."
2. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 4
(1) In cadrul Institutului se constituie Colegiul national al Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989 si Consiliul stiintific al Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989.
(2) Colegiul national al Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989, denumit in continuare Colegiul national, este organ deliberativ de conducere al Institutului, cu mandat permanent, care se intruneste lunar, format dintr-un numar de pana la 25, dar nu mai putin de 15 personalitati reprezentative ale Revolutiei Romane din Decembrie 1989, recunoscute, care detin una din calitatile prevazute de Legea recunostintei pentru victoria Revolutiei Romane din Decembrie 1989, pentru revolta muncitoreasca anticomunista de la Brasov din noiembrie 1987 si pentru revolta muncitoreasca anticomunista din Valea Jiului - Lupeni - august 1977 nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Membrii Colegiului national sunt desemnati din randul revolutionarilor recunoscuti, prin decret, de catre Presedintele Romaniei, cu consultarea Secretariatul de stat pentru recunoasterea meritelor luptatorilor impotriva regimului comunist instaurat in Romania in perioada 1945-1989 si a Comisiei parlamentare a revolutionarilor din decembrie 1989.
(4) Pentru respectarea proportionalitatii teritoriale, inlocuirea membrilor Colegiului national se face la propunerea Colegiului national cu revolutionari recunoscuti care au luptat in aceeasi zona cu cei carora le-a incetat calitatea de membru.
(5) Nu pot fi membri ai Colegiului national:
a) cei care au fost angajati ai Securitatii, au colaborat, sub orice forma, sau au semnat angajament cu Securitatea din perioada comunista care a functionat pana la 22 decembrie 1989;
b) cei care nu sunt recunoscuti ca fiind revolutionari, in conformitate cu prevederile Legii nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) Calitatea de membru in Colegiul national inceteaza la cerere, prin deces sau in situatia in care exista dovada ca membrul se afla in situatia de incompatibilitate prevazuta la alin. (5).
(7) Pentru participarea la sedintele Colegiului national, presedintele Institutului si membrii beneficiaza de o indemnizatie de sedinta in cuantum de 10% din indemnizatia secretarului general al Institutului, indiferent de numarul de sedinte organizate lunar.
(8) Cheltuielile de cazare, diurna, transport, efectuate de presedinte si membrii Colegiul national, cu ocazia deplasarilor la actiuni organizate de Institut in tara si strainatate, se suporta din bugetul Institutului.
(9) Colegiul national, la propunerea presedintelui, numeste din randul membrilor sai un secretar general, cu rang de secretar de stat, care are ca atributie principala monitorizarea activitatii Institutului si a modului in care se deruleaza programele desfasurate/finantate de Institut, aprobate de Colegiul national. In lipsa presedintelui, sedintele Colegiului national sunt prezidate de secretarul general.
(10) Consiliul stiintific al Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989, denumit in continuare Consiliul stiintific, este organ consultativ stiintific al Institutului, format dintr-un numar de pana la 21 de membri, desemnati de Colegiul national, prin consultarea Academiei Romane si a Ministerului Cercetarii si Inovarii.
(11) Consiliul stiintific este coordonat de un director stiintific, numit de presedintele Institutului prin decizie.
(12) Atributiile directorului stiintific se stabilesc prin fisa postului, aprobata de Colegiul national.
(13) Modul de organizare si functionare ale Colegiului national si Consiliului stiintific se stabileste prin regulamentul de organizare si functionare al Institutului."
3. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 5
(1) Institutul este condus de un presedinte, ales de Colegiul national, prin hotarare, dintre personalitatile Revolutiei romane din decembrie 1989, care detine una din calitatile prevazute de Legea nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Presedintele prezideaza sedintele Colegiului national. Atributiile presedintelui sunt stabilite de Colegiul national prin regulamentul de organizare si functionare.
(2) Colegiul national numeste ca organ executiv un director general, ales dintre membrii Colegiului national, la propunerea presedintelui.
(3) Directorul general este incadrat si salarizat la nivelul functiei asimilate celei de secretar de stat.
(4) Directorul general are urmatoarele atributii principale:
a) coordoneaza activitatea curenta a Institutului intre sedintele Colegiului national;
b) asigura gestionarea fondurilor banesti, potrivit legii;
c) prezinta spre aprobare Colegiului national proiectul Programului si proiectul de buget ale Institutului, pentru anul urmator;
d) prezinta spre aprobare Colegiului national bilantul contabil si contul de executie bugetara;
e) duce la indeplinire hotararile Colegiului national si deciziile presedintelui Institutului;
f) este ordonator de credite, in conditiile legii;
g) numeste si elibereaza din functie, potrivit legii, personalul Institutului."
4. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 6
(1) Numarul maxim de posturi salarizate ale Institutului este de 25, exclusiv secretarul general si directorul general.
(2) Personalul Institutului este salarizat in conformitate cu reglementarile in vigoare aplicabile personalului platit din fonduri publice.
(3) Regulamentul de organizare si functionare, organigrama si statul de functii ale Institutului se aproba de Colegiul national."


Articolul II
Incetarea calitatii de membru al Colegiului national al Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989 in conditiile art. 4 alin. (6) din Legea nr. 556/2004 privind infiintarea Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989, cu modificarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se constata de Colegiul national si se comunica Presedintelui Romaniei.


Articolul III
Numirea in noile functii in cadrul Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989 se realizeaza in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, potrivit organigramei aprobate de Colegiul national.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice