din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2180 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul nr. 60/2019 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului de Studii pentru Ordine Publica

INTEGRAL: Ordinul nr. 60/2019 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului de Studii pentru Ordine Publica


In Monitorul Oficial nr. 417 din 28.05.2019 a fost publicat Ordinul nr. 60/2019 pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului de Studii pentru Ordine Publica, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 160/2013.


Articolul I
Regulamentul de organizare si functionare a Institutului de Studii pentru Ordine Publica, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 160/2013, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 751 din 4 decembrie 2013, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 7, punctul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"5. Catedra management;".
2. Articolul 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 17
(1) Directorul raspunde in fata conducerii MAI de intreaga activitate pe care o desfasoara Institutul, potrivit prevederilor fisei postului.
(2) In exercitarea actului de conducere, directorul Institutului emite dispozitii cu caracter obligatoriu pentru personalul din subordine, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
(3) Directorul poate delega o parte din atributiile/competentele ce ii revin personalului de conducere aflat in subordonare nemijlocita sau directa, prin dispozitie, conform prevederilor legale in vigoare.
(4) In lipsa directorului, prerogativele acestuia sunt indeplinite de catre unul dintre directorii adjuncti, desemnat, sau inlocuitorul legal."
3. Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 18
(1) Directorii adjuncti raspund de activitatea structurilor aflate in coordonare si indrumare, potrivit prevederilor fiselor posturilor.
(2) Directorul adjunct pentru invatamant este reprezentant al managementului calitatii si indeplineste atributiile potrivit prevederilor fisei postului.
(3) Directorul adjunct pentru logistica indeplineste atributiile potrivit fisei postului si asigura implementarea masurilor de protectie a informatiilor clasificate detinute de Institut, in calitate de sef al structurii de securitate."
4. Articolul 27 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 27
(1) Compartimentul juridic se subordoneaza direct directorului Institutului si are ca obiectiv specific asigurarea asistentei juridice in cadrul Institutului.
(2) Compartimentul juridic indeplineste urmatoarele atributii specifice:
a) elaboreaza sau, dupa caz, colaboreaza la elaborarea proiectelor de acte normative din domeniul de activitate al Institutului;
b) analizeaza si formuleaza observatii si propuneri asupra proiectelor de acte normative initiate de structurile MAI sau alte autoritati publice, transmise spre consultare Institutului;
c) sustine proiectele de acte normative din domeniul de activitate al Institutului, precum si propunerile si observatiile formulate, in raporturile cu alte autoritati, organisme sau comisii, potrivit competentelor;
d) formuleaza propuneri si observatii, motivate juridic, sau avizeaza sub aspectul legalitatii proiecte de acte normative care se emit la nivelul Institutului, proiecte ale documentelor de cooperare/colaborare propuse de Institut ori transmise, spre consultare, acestuia;
e) reprezinta si apara interesele legitime ale Institutului in fata instantelor de judecata si a altor organe de jurisdictie, organelor Ministerului Public, autoritatilor administratiei publice, precum si in cadrul oricaror proceduri prevazute de lege, in cauzele in care acesta este citat/parte;
f) formuleaza si introduce plangeri prealabile/contestatii, actiuni, depune intampinari si raspunsuri la intampinari, da raspunsuri la interogatorii, exercita cai de atac, propune conducerii Institutului renuntarea la actiuni si cai de atac, exercita orice mijloace legale de aparare a drepturilor si intereselor legitime ale Institutului la instantele judecatoresti si la alte organe de jurisdictie, in cauzele in care acesta este citat/parte;
g) sesizeaza conducerea Institutului cu privire la deficientele constatate ca urmare a solutionarii litigiilor la instantele judecatoresti sau la alte organe de jurisdictie, pentru luarea masurilor de inlaturare si asigurarea legalitatii si a ordinii de drept;
h) ia masuri pentru obtinerea titlurilor executorii in cauzele in care Institutul este parte, pe care le trimite autoritatilor competente/structurilor competente pentru punere in executare, potrivit legii;
i) acorda asistenta juridica, in problematici care privesc activitatea Institutului, conducerii acestuia;
j) pregateste sau examineaza, sub aspectul legalitatii, documentatia care sta la baza deciziilor conducerii Institutului;
k) avizeaza pentru legalitate proiecte de contracte, intelegeri sau alte acte juridice care angajeaza raspunderea juridica a Institutului, proiecte de acte cu caracter individual care se emit sau se semneaza de directorul Institutului, precum si alte acte care pot angaja raspunderea patrimoniala a institutiei;
l) elaboreaza puncte de vedere referitoare la interpretarea unor dispozitii legale si acorda asistenta si consultatii cu caracter juridic pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu;
m) acorda asistenta juridica consiliilor de disciplina, la cererea acestora;
n) participa, in cazuri justificate, in comisiile de evaluare constituite pentru atribuirea contractelor de achizitie publica sau a acordurilor-cadru;
o) formuleaza puncte de vedere sau proiecte de raspuns la petitiile repartizate de conducerea Institutului;
p) formuleaza puncte de vedere sau proiecte de raspuns la interpelarile si intrebarile adresate de senatori sau deputati ministrului afacerilor interne si prim-ministrului ori la petitii, la solicitarea structurilor MAI;
q) formuleaza propuneri si observatii, motivate juridic, la propunerile legislative care privesc activitatea Institutului."
5. La articolul 272, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"a) organizeaza si executa controale la structurile din cadrul Institutului, conform planificarii sau dispozitiilor conducerii, potrivit normelor legale;".
6. La articolul 272, dupa litera g) se introduc doua noi litere, literele h) si i), cu urmatorul cuprins:
"h) asigura elaborarea planului anual de controale si gestioneaza documentatia aferenta;
i) gestioneaza documentatia rezultata in urma desfasurarii in Institut a auditurilor publice interne si a controalelor executate de catre structurile de specialitate din MAI si alte organisme abilitate."
7. La articolul 29 alin. (1), litera h) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"h) elaboreaza documentatia necesara in vederea autorizarii/reautorizarii de catre ANC a programelor profesionale gestionate, in colaborare cu alte structuri din cadrul Institutului, conform competentelor;".
8. La articolul 30, partea introductiva si literele a) si b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 30
Catedra management se subordoneaza direct directorului Institutului si nemijlocit directorului adjunct pentru invatamant si are ca obiective specifice:
a) formarea de competente manageriale pentru nivel operational si dezvoltarea celor corespunzatoare nivelului tactic;
b) actualizarea cunostintelor si formarea de competente pe linii conexe de munca, in sprijinul specializarii;".
9. La articolul 31, partea introductiva si litera e) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Articolul 31
Catedra management indeplineste urmatoarele atributii specifice:
. . . . . . . . . .
e) elaboreaza documentatia necesara in vederea autorizarii/reautorizarii de catre ANC a programelor profesionale gestionate, in colaborare cu alte structuri din cadrul Institutului, conform competentelor;".
10. La articolul 32, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) eficientizarea procesului de evaluare/testare a competentelor lingvistice, in vederea indeplinirii atributiilor si responsabilitatilor specifice personalului Ministerului Afacerilor Interne, conform competentelor;".
11. La articolul 33, literele c), f) si g) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"c) evalueaza/testeaza competentele lingvistice, in vederea exercitarii atributiilor/responsabilitatilor specifice personalului Ministerului Afacerilor Interne, conform competentelor;
. . . . . . . . . .
f) colaboreaza cu DGMRU in vederea organizarii programelor de formare profesionala in domeniul de competenta si desfasurarii testarilor/evaluarilor;
g) elaboreaza documentatia necesara in vederea autorizarii/reautorizarii de catre ANC a programelor profesionale gestionate, in colaborare cu alte structuri din cadrul Institutului, conform competentelor;".
12. La articolul 36, partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 36
Compartimentul studii si analize se subordoneaza direct directorului Institutului si are ca obiective specifice urmatoarele:".
13. La articolul 36, dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins:
"c) coordonarea activitatii publicistice la nivelul Institutului, in colaborare cu celelalte structuri."
14. La articolul 37, dupa litera g) se introduc doua noi litere, literele h) si i), cu urmatorul cuprins:
"h) editeaza Revista A«Forum ISOPA», Buletinul documentar, lucrari de specialitate si alte materiale de prezentare a activitatilor specifice Institutului, in limita fondurilor bugetare alocate cu aceasta destinatie;
i) desfasoara activitati de informare, documentare si traditii specifice domeniilor de competenta."
15. La articolul 371, partea introductiva se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 371
Compartimentul implementare proiecte cu finantare externa se subordoneaza direct directorului institutului si are ca obiective specifice urmatoarele:".
16. La articolul 39, dupa litera m) se introduce o noua litera, litera n), cu urmatorul cuprins:
"n) efectueaza activitatile de prevenire a riscurilor profesionale si protectie a lucratorilor la locul de munca prevazute in legislatia de securitate si sanatate in munca."
17. La articolul 45, litera l) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"l) asigura elaborarea documentelor de planificare a principalelor activitati ale Institutului, respectiv planul de activitate, in colaborare cu personalul de conducere, intocmeste raportul de evaluare anuala si gestioneaza documentatia aferenta;".
18. La articolul 45, litera m) se abroga.
19. La articolul 51, alin. (1) literele e) si j) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"e) asigura functionarea in conditii de siguranta a tuturor instalatiilor sub presiune, a instalatiilor de ridicat, grupurilor electrogene si centralelor termice aferente imobilelor aflate in administrarea Institutului;
. . . . . . . . . .
j) asigura supravegherea starii tehnice a cladirilor aflate in administrarea Institutului, comportarii in timp a acestora, precum si implementarea tuturor masurilor specifice calitatii in constructii;".
20. Articolul 58 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 58
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul regulament."
21. Anexa nr. 1 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
22. Anexele nr. 3, 4 si 5 se abroga.


Articolul II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice