Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 453/2004, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 9, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:"(2) Conducatorii autoritatilor publice si administratorii operatorilor economici care asigura servicii de utilitate publica in domeniile energetic, sanatate, agricultura si alimentatie, alimentare cu apa, comunicatii si transporturi au obligatia de a asigura continuitatea furnizarii serviciilor esentiale pentru populatie si pentru fortele destinate apararii."
2. La articolul 20, litera l) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"l) sa asigure paza militara a statiilor de alimentare cu apa, energie, gaze, a sediilor posturilor de radiodifuziune si de televiziune publice, a operatorilor economici care detin capacitati de importanta strategica la nivel national, precum si a obiectivelor de importanta deosebita pentru aparare, prin punerea in aplicare a Planului de mobilizare a economiei nationale pentru aparare; cand situatia impune, dispun oprirea temporara a alimentarii cu gaze, energie si apa potabila, dupa caz;".
3. La articolul 21, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 21(1) In functie de situatia operativa concreta, pe timpul starii de asediu sau al starii de urgenta, Consiliul Suprem de Aparare a Tarii poate dispune ca unitatile militare din fortele destinate apararii sa fie trecute in trepte superioare ale capacitatii de lupta, potrivit planurilor intocmite, inclusiv completarea lor cu resurse umane si materiale, conform organizarii la razboi."
4. La articolul 21, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:"(3) In conditiile alin. (1), institutiile cu atributii in domeniul apararii, ordinii publice si securitatii nationale pot concentra rezervisti pentru instruire si indeplinirea unor misiuni sau pot chema persoane fizice apte de munca pentru prestari de servicii in interes public."
5. La articolul 25, literele c) si d) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"c) amplificarea activitatilor de productie a operatorilor economici care, prin natura domeniului de activitate, au atributii in realizarea produselor cu destinatie militara, executa reparatii la unele categorii de tehnica militara sau asigura servicii pentru fortele destinate apararii, prin punerea in aplicare a Planului de mobilizare a economiei nationale pentru aparare, in conditiile legii, si a Sistemului de prioritati si alocare a resurselor pentru aparare;d) organizarea si asigurarea cu prioritate a transporturilor, comunicatiilor, produselor, resurselor si infrastructurii pentru nevoile fortelor destinate apararii;".
6. La articolul 25, dupa litera f) se introduce o noua litera, litera f1), cu urmatorul cuprins:"f1) rechizitionarea de bunuri, potrivit legii;".
7. La articolul 26 alineatul (1), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"b) organizarea si asigurarea cu prioritate a transporturilor, comunicatiilor, produselor, resurselor si infrastructurii pentru nevoile fortelor destinate apararii;".8. La articolul 26 alineatul (1), dupa litera c) se introduce o noua litera, litera d), cu urmatorul cuprins:"d) rechizitionarea de bunuri, potrivit legii."
9. La articolul 26, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"(2) Pe durata starii de urgenta, instituita in temeiul art. 3 lit. b), autoritatile si institutiile publice, operatorii economici si populatia sunt obligate sa respecte si sa aplice prevederile legale speciale pe domeniu, precum si masurile dispuse de autoritatile competente."
10. Articolul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 28Nerespectarea prevederilor art. 9 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 100 lei la 5.000 lei, pentru persoane fizice, si de la 1.000 lei la 70.000 lei, pentru persoane juridice."11. Articolul 31 se abroga.Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti