Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Integral: Procedura de decontare a voucherelor acordate persoanelor cu dizabilitati

INTEGRAL: Procedura de decontare a voucherelor acordate persoanelor cu dizabilitati


Procedura de decontare a voucherelor acordate persoanelor cu dizabilitati, utilizate exclusiv pentru achizitionarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, altele decat cele finantate prin Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, din 12.09.2019 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 861 din 24.10.2019.

Articolul 1
Prevederile prezentei proceduri se utilizeaza exclusiv in cadrul proiectului "Facilitarea insertiei pe piata muncii a persoanelor cu dizabilitati", proiect implementat de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati (ANPD), in parteneriat cu Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), cofinantat din Programul operational Capital uman (POCU) - axa prioritara 3 - Locuri de munca pentru toti.


Articolul 2
(1) In vederea decontarii voucherelor acordate persoanelor cu dizabilitati si utilizate exclusiv pentru achizitionarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, altele decat cele finantate prin Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, la nivelul ANPD se constituie Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, disponibila permanent, in forma actualizata, pe site-ul www.anpd.gov.ro
(2) Pentru a fi inclus in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, operatorul economic depune la Registratura ANPD din Calea Victoriei nr. 194 o cerere, conform modelului prevazut in anexa nr. 1 la ordin, cu precizarea produselor pe care intentioneaza sa le comercializeze si pretul acestora (inclusiv TVA).
(3) ANPD lanseaza periodic, la intervale de 3 luni, prin postare pe site-ul www.anpd.gov.ro si publicarea anuntului intr-un cotidian national, invitatia de inscriere/completare in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces. Inscrierea in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces este continua. Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces se actualizeaza permanent si se publica pe site-ul www.anpd.gov.ro
(4) In termen de 10 zile lucratoare de la depunerea cererii privind includerea in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, personalul din cadrul ANPD cu atributii in acest sens analizeaza documentele care insotesc cererea, pentru a stabili indeplinirea conditiilor prevazute la art. 10 alin. (1) din Procedura de acordare a subventiilor pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilitati in accesarea si utilizarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, altele decat cele finantate prin Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobata prin Ordinul ministrului muncii si justitiei sociale, al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 721/481/310/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) In situatia in care in urma analizarii documentelor depuse se constata indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (4), in baza propunerii personalului ANPD cu atributii in acest sens, presedintele ANPD aproba prin decizie includerea in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces.
(6) In situatia neindeplinirii de catre operatorul economic a conditiilor prevazute la alin. (4), precum si in situatia in care documentele depuse sunt neconforme, incomplete, ilizibile sau contin stersaturi, modificari ori se constata neconcordante in cuprinsul documentelor prezentate, se respinge solicitarea de includere in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces; operatorul economic este notificat in acest sens, cu precizarea motivatiei respingerii.
(7) Operatorul economic respins in conditiile alin. (6) poate depune o noua solicitare de includere in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces insotita de documentele care reflecta remedierea deficientelor constatate.


Articolul 3
(1) Decontarea voucherelor se realizeaza doar cu operatorii economici inclusi in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, pentru produsele mentionate in voucher, la valoarea prevazuta in documentul care atesta transferul dreptului de proprietate a produsului care nu poate fi mai mare decat valoarea maxima a voucherului.
(2) Daca valoarea produsului achizitionat este mai mare decat cea a voucherului, diferenta este suportata de beneficiar.
(3) In urma semnarii de catre titularul voucherului, pe de o parte, si operatorul economic, pe de alta parte, a documentului care atesta transferul dreptului de proprietate a produsului, persoana cu dizabilitati preia produsul si preda voucherul care ramane in posesia operatorului economic.
(4) Furnizorii/Producatori de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces mentionati la alin. (1) solicita ANPD validarea autenticitatii voucherului inainte de incheierea documentului care atesta transferul dreptului de proprietate a produsului. Solicitarea si comunicarea cu privire la validarea autenticitatii voucherului se realizeaza electronic prin adresa de e-mail asistive.furnizori@anpd.gov.ro


Articolul 4
(1) In vederea decontarii voucherelor, furnizorii de tehnologii/dispozitive asistive/tehnologii de acces depun lunar, la sediul ANPD, in primele 15 zile ale lunii, voucherele in baza carora au fost predate produsele, in luna calendaristica precedenta.
(2) Operatorul economic are obligatia depunerii la sediul ANPD in vederea decontarii voucherelor a urmatoarelor documente:
a) solicitarea de plata adresata ANPD, al carei model este prevazut in anexa nr. 2a;
b) formularul de decont, al carui model este prevazut in anexa nr. 2b;
c) borderoul centralizator, al carui model este prevazut in anexa nr. 2c;
d) voucherele in original, completate pe verso cu data utilizarii, semnatura si stampila furnizorului de tehnologie/dispozitive asistive si de acces, precum si semnatura titularului acestuia;
e) copii ale facturilor fiscale - emise beneficiarilor voucherelor, care cuprind denumirea si seria produsului, seria numerica a voucherului, numele titularului voucherului; datele de identificare ale beneficiarilor mentionati pe facturile fiscale corespund cu datele de identificare din C.I./B.I. si cu datele de identificare inscriptionate pe vouchere. Factura fiscala este semnata atat de emitent, cat si de beneficiar; factura fiscala aferenta produsului pentru care va fi utilizat voucherul nu poate contine alte produse in afara celor mentionate in lista produselor asistive;
f) copii ale documentelor de plata aferente facturilor fiscale emise, in situatia prevazuta la art. 3 alin. (2).
g) copii ale C.I./B.I. ale beneficiarilor de vouchere;
h) alte documente justificative pentru decontare (certificate de conformitate, certificate de garantie, proces-verbal de predare-primire etc.);
i) declaratie pe propria raspundere ca produsele comercializate in baza voucherelor nu au fost decontate, in relatia cu Casa de Asigurari de Sanatate, conform anexei nr. 2d.
(3) Solicitarea de plata, formularul de decont si borderoul centralizator sunt semnate obligatoriu de persoana/persoanele imputernicita/e de operatorul economic sa semneze documentele predate ANPD si de persoanele cu responsabilitati economico-financiare (director economic, contabil-sef) si sunt stampilate de furnizor.
(4) Voucherele neconforme din punctul de vedere al concordantei datelor de identificare inscriptionate pe vouchere cu datele de identificare din C.I./B.I. beneficiar nu sunt acceptate spre decontare de catre ANPD.
(5) Facturile fiscale care nu indeplinesc cerintele prevazute la alin. (2) lit. e) nu sunt acceptate spre decontare de catre ANPD.
(6) Toate documentele depuse in copie contin mentiunea "conform cu originalul", semnatura si stampila magazinului care a efectuat vanzarea produselor.


Articolul 5
(1) In termen de 10 zile lucratoare de la inregistrarea solicitarii de plata la Registratura ANPD, personalul din cadrul ANPD cu atributii in acest sens intocmeste documentatia specifica efectuarii platii numai dupa constatarea indeplinirii conditiilor de plata.
(2) In situatia in care se constata neindeplinirea conditiilor pentru efectuarea platii, personalul din cadrul ANPD cu atributii in acest sens comunica operatorului economic elementele care trebuie remediate.


Articolul 6
Anexele nr. 2a-2d fac parte integranta din prezenta procedura.


Anexele pot fi consultate aici: Anexa 2a, Anexa 2b, Anexa 2c, Anexa 2d





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG privind unele masuri pentru implementarea proiectelor cu finantare din fonduri europene in vederea evitarii riscului de dezangajare pentru perioad
Ordonanta de urgenta nr. 101/2020 privind unele masuri pentru implementarea proiectelor cu finantare ...

Legea nr. 87/2020 pentru modificarea Legii fondului funciar nr. 18/1991
Legea nr. 87/2020 pentru modificarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 ...

OUG 99/2020 privind unele masuri fiscale, modificarea unor acte normative si prorogarea unor termene
Ordonanta de urgenta nr. 99/2020 privind unele masuri fiscale, modificarea unor acte normative si pr ...

Legea nr. 85/2020 pentru modificarea art. 260 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii
Legea nr. 85/2020 pentru modificarea art. 260 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii ...

OUG 97/2020 pentru implementarea unor masuri de simplificare administrativa in domeniul protectiei sociale, precum si pentru acordarea unor drepturi s
Ordonanta de urgenta nr. 97/2020 pentru implementarea unor masuri de simplificare administrativa in ...

OUG nr. 94/2020 privind unele masuri pentru finantarea din fonduri europene a unor programe nationale
Ordonanta de urgenta nr. 94/2020 privind unele masuri pentru finantarea din fonduri europene a unor ...

OUG nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajatilor si angajatorilor
Ordonanta de urgenta nr. 92/2020 pentru instituirea unor masuri active de sprijin destinate angajati ...

OUG 82/2020 pentru aprobarea acordarii unui stimulent de risc pentru personalul centrelor rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstni
Ordonanta de urgenta nr. 82/2020 pentru aprobarea acordarii unui stimulent de risc pentru personalul ...

Legea nr. 62/2020 privind aplicarea unor facilitati de la plata chiriei pentru perioada aferenta starii de urgenta
Legea nr. 62/2020 privind aplicarea unor facilitati de la plata chiriei pentru perioada aferenta sta ...



Articole Juridice

Acordurile verticale si acorduri de furnizare si distributie
Sursa: Consiliul Concurentei - Ghidul privind intelegerile verticale

Distributia exclusiva si restrictionarea vanzarilor pasive
Sursa: Consiliul Concurentei - Ghidul privind intelegerile verticale

Un salariat are dreptul, pentru perioada cuprinsa intre concedierea sa nelegala si reintegrarea sa in functia detinuta anterior, la concediu anual pla
Sursa: EuroAvocatura.ro

Un membru de familie al unui cetatean al Uniunii care nu are cetatenia unui stat membru, dar care este titular al unui permis de sedere permanenta est
Sursa: EuroAvocatura.ro

Restrictiile impuse de Ungaria finantarii organizatiilor civile de catre persoane stabilite in afara acestui stat membru nu sunt conforme cu dreptul U
Sursa: EuroAvocatura.ro

Intreprinderile farmaceutice nu pot distribui in mod gratuit farmacistilor mostre de medicamente care se elibereaza numai pe baza de prescriptie
Sursa: EuroAvocatura.ro

Comportamentul perturbator al unui pasager aerian poate constitui o „imprejurare exceptionala”
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

Carantina nelegala. Ordonanta presedintiala privind incetarea de indata a masurii carantinarii institutionalizate
Pronuntaţă de: Judecatoria BAIA MARE - SENTINTA CIVILA NR. 3787- Sedinta publica din 18 iunie 2020

Mandatul dat in calitate de asociat unic si administrator al societatii, care vizeaza intreaga activitate comerciala a societatii are natura comercia
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2003 din 7 noiembrie 2019

Conflict de interese. Folosirea functiei pentru favorizarea unor persoane
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia penala, decizia nr. 69/RC din 20 februarie 2020

Lipsa caracterului penal al faptei, raportata la valoarea derizorie a folosului obtinut
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 29/RC/2020

Dezbaterile in fata completului de divergenta pot avea ca obiect exclusiv chestiunea cu privire la care instanta a constatat ivirea divergentei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJSectia I civila, decizia nr. 1626 din 3 octombrie 2019

Folosirea unui inscris falsificat in fata unei instante de judecata, in scopul obtinerii unui folos patrimonial injust, nu realizeaza elementele de ti
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 268/RC din 25 iunie 2019

Remiterea materiala a unei sume de bani nu este suficienta pentru a proba perfectarea unui contract de imprumut
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJSectia a II-a civila, Decizia nr. 1868 din 22 octombrie 2019

Ştiri Juridice