Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Conferintele UpDate Work - Avocat Predut
Prima pagină » Legislaţie » Integral: Procedura de decontare a voucherelor acordate persoanelor cu dizabilitati

INTEGRAL: Procedura de decontare a voucherelor acordate persoanelor cu dizabilitati


Procedura de decontare a voucherelor acordate persoanelor cu dizabilitati, utilizate exclusiv pentru achizitionarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, altele decat cele finantate prin Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, din 12.09.2019 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 861 din 24.10.2019.

Articolul 1
Prevederile prezentei proceduri se utilizeaza exclusiv in cadrul proiectului "Facilitarea insertiei pe piata muncii a persoanelor cu dizabilitati", proiect implementat de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati (ANPD), in parteneriat cu Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), cofinantat din Programul operational Capital uman (POCU) - axa prioritara 3 - Locuri de munca pentru toti.


Articolul 2
(1) In vederea decontarii voucherelor acordate persoanelor cu dizabilitati si utilizate exclusiv pentru achizitionarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, altele decat cele finantate prin Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, la nivelul ANPD se constituie Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, disponibila permanent, in forma actualizata, pe site-ul www.anpd.gov.ro
(2) Pentru a fi inclus in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, operatorul economic depune la Registratura ANPD din Calea Victoriei nr. 194 o cerere, conform modelului prevazut in anexa nr. 1 la ordin, cu precizarea produselor pe care intentioneaza sa le comercializeze si pretul acestora (inclusiv TVA).
(3) ANPD lanseaza periodic, la intervale de 3 luni, prin postare pe site-ul www.anpd.gov.ro si publicarea anuntului intr-un cotidian national, invitatia de inscriere/completare in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces. Inscrierea in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces este continua. Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces se actualizeaza permanent si se publica pe site-ul www.anpd.gov.ro
(4) In termen de 10 zile lucratoare de la depunerea cererii privind includerea in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, personalul din cadrul ANPD cu atributii in acest sens analizeaza documentele care insotesc cererea, pentru a stabili indeplinirea conditiilor prevazute la art. 10 alin. (1) din Procedura de acordare a subventiilor pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilitati in accesarea si utilizarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, altele decat cele finantate prin Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, aprobata prin Ordinul ministrului muncii si justitiei sociale, al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 721/481/310/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) In situatia in care in urma analizarii documentelor depuse se constata indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (4), in baza propunerii personalului ANPD cu atributii in acest sens, presedintele ANPD aproba prin decizie includerea in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces.
(6) In situatia neindeplinirii de catre operatorul economic a conditiilor prevazute la alin. (4), precum si in situatia in care documentele depuse sunt neconforme, incomplete, ilizibile sau contin stersaturi, modificari ori se constata neconcordante in cuprinsul documentelor prezentate, se respinge solicitarea de includere in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces; operatorul economic este notificat in acest sens, cu precizarea motivatiei respingerii.
(7) Operatorul economic respins in conditiile alin. (6) poate depune o noua solicitare de includere in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces insotita de documentele care reflecta remedierea deficientelor constatate.


Articolul 3
(1) Decontarea voucherelor se realizeaza doar cu operatorii economici inclusi in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, pentru produsele mentionate in voucher, la valoarea prevazuta in documentul care atesta transferul dreptului de proprietate a produsului care nu poate fi mai mare decat valoarea maxima a voucherului.
(2) Daca valoarea produsului achizitionat este mai mare decat cea a voucherului, diferenta este suportata de beneficiar.
(3) In urma semnarii de catre titularul voucherului, pe de o parte, si operatorul economic, pe de alta parte, a documentului care atesta transferul dreptului de proprietate a produsului, persoana cu dizabilitati preia produsul si preda voucherul care ramane in posesia operatorului economic.
(4) Furnizorii/Producatori de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces mentionati la alin. (1) solicita ANPD validarea autenticitatii voucherului inainte de incheierea documentului care atesta transferul dreptului de proprietate a produsului. Solicitarea si comunicarea cu privire la validarea autenticitatii voucherului se realizeaza electronic prin adresa de e-mail asistive.furnizori@anpd.gov.ro


Articolul 4
(1) In vederea decontarii voucherelor, furnizorii de tehnologii/dispozitive asistive/tehnologii de acces depun lunar, la sediul ANPD, in primele 15 zile ale lunii, voucherele in baza carora au fost predate produsele, in luna calendaristica precedenta.
(2) Operatorul economic are obligatia depunerii la sediul ANPD in vederea decontarii voucherelor a urmatoarelor documente:
a) solicitarea de plata adresata ANPD, al carei model este prevazut in anexa nr. 2a;
b) formularul de decont, al carui model este prevazut in anexa nr. 2b;
c) borderoul centralizator, al carui model este prevazut in anexa nr. 2c;
d) voucherele in original, completate pe verso cu data utilizarii, semnatura si stampila furnizorului de tehnologie/dispozitive asistive si de acces, precum si semnatura titularului acestuia;
e) copii ale facturilor fiscale - emise beneficiarilor voucherelor, care cuprind denumirea si seria produsului, seria numerica a voucherului, numele titularului voucherului; datele de identificare ale beneficiarilor mentionati pe facturile fiscale corespund cu datele de identificare din C.I./B.I. si cu datele de identificare inscriptionate pe vouchere. Factura fiscala este semnata atat de emitent, cat si de beneficiar; factura fiscala aferenta produsului pentru care va fi utilizat voucherul nu poate contine alte produse in afara celor mentionate in lista produselor asistive;
f) copii ale documentelor de plata aferente facturilor fiscale emise, in situatia prevazuta la art. 3 alin. (2).
g) copii ale C.I./B.I. ale beneficiarilor de vouchere;
h) alte documente justificative pentru decontare (certificate de conformitate, certificate de garantie, proces-verbal de predare-primire etc.);
i) declaratie pe propria raspundere ca produsele comercializate in baza voucherelor nu au fost decontate, in relatia cu Casa de Asigurari de Sanatate, conform anexei nr. 2d.
(3) Solicitarea de plata, formularul de decont si borderoul centralizator sunt semnate obligatoriu de persoana/persoanele imputernicita/e de operatorul economic sa semneze documentele predate ANPD si de persoanele cu responsabilitati economico-financiare (director economic, contabil-sef) si sunt stampilate de furnizor.
(4) Voucherele neconforme din punctul de vedere al concordantei datelor de identificare inscriptionate pe vouchere cu datele de identificare din C.I./B.I. beneficiar nu sunt acceptate spre decontare de catre ANPD.
(5) Facturile fiscale care nu indeplinesc cerintele prevazute la alin. (2) lit. e) nu sunt acceptate spre decontare de catre ANPD.
(6) Toate documentele depuse in copie contin mentiunea "conform cu originalul", semnatura si stampila magazinului care a efectuat vanzarea produselor.


Articolul 5
(1) In termen de 10 zile lucratoare de la inregistrarea solicitarii de plata la Registratura ANPD, personalul din cadrul ANPD cu atributii in acest sens intocmeste documentatia specifica efectuarii platii numai dupa constatarea indeplinirii conditiilor de plata.
(2) In situatia in care se constata neindeplinirea conditiilor pentru efectuarea platii, personalul din cadrul ANPD cu atributii in acest sens comunica operatorului economic elementele care trebuie remediate.


Articolul 6
Anexele nr. 2a-2d fac parte integranta din prezenta procedura.


Anexele pot fi consultate aici: Anexa 2a, Anexa 2b, Anexa 2c, Anexa 2d





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

Legea nr. 35/2020 privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bona
Legea nr. 35/2020 privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferit ...

OUG nr. 36/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru adoptarea unor masuri pe timpul starii de urgenta instituite p
Ordonanta de urgenta nr. 36/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pe ...

OUG nr. 34/2020 pentru modificarea si completarea OUG nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta
Ordonanta de urgenta nr. 34/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernulu ...

OUG 37/2020 privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de institutii de credit si institutii financiare nebancare anumitor categorii
Ordonanta de urgenta nr. 37/2020 privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de inst ...

ORDONANTA MILITARA nr. 6/2020 privind instituirea masurii de carantinare asupra municipiului Suceava , a unor comune din zona limitrofa, precum si a
ORDONANTA MILITARA nr. 6 din 30.03.2020 privind instituirea masurii de carantinare asupra municipiul ...

OUG 30/2020, actualizata prin OUG 32/2020
ORDONANTA DE URGENTA nr. 30/2020, actualizata prin OUG 32/2020, pentru modificarea si completarea un ...

Legea 19/2020, actualizata prin OUG 30/2020 si OUG 32/2020, privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia i
LEGEA nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in si ...

OUG 32/2020 pentru modificarea si completarea OUG 30/2020
Ordonanta de urgenta nr. 32/2020 privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernul ...

OUG 33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative
Ordonanta de urgenta nr. 33/2020 privind unele masuri fiscale si modificarea unor acte normative ...



Articole Juridice

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Contractele de credit pentru consumatori trebuie sa mentioneze intr-un mod clar si concis modalitatile de calcul al termenului de retragere
Sursa: EuroAvocatura.ro

Intrebari frecvente referitoare la somajul tehnic
Sursa: ITM

Legea 19/2020: Intrebari privind zilele libere pentru supravegherea copiilor
Sursa: ITM

Evitati abuzurile! Informati-va despre suspendarea, modificarea si incetarea contractului individual de munca!
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Beneficiarii si procedura de atribuire a somajului tehnic pe perioada starii de urgenta
Sursa: MCP Cabinet avocati

AUTORIZATIE (ADEVERINTA) privind deplasarea in interes de serviciu. WORD si PDF
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

Concedierea pe durata in care femeia salariata este gravida
Pronuntaţă de: Decizia Curtii Constitutionale nr. 1/2020

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Revendicare imobiliara a unui bun proprietate comuna pe cote-parti (coproprietate). Exceptie de la opozabilitatea hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Sumele destinate platii drepturilor salariale, aflate in conturi deschise la unitatile de trezorerie si societati bancare, nu pot face obiectul execut
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

RECURS: Instanta de apel nu a avut in vedere, la motivarea deciziei, cererea de modificare a actiunii initiale, ci doar argumentele din cererea de che
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia a II-a civila Decizia nr. 186/2019

ICCJ: Contractul privind serviciile financiare incheiat la distanta constituie titlu executoriu in lipsa semnaturii olografe sau a semnaturii electron
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

ICCJ: Cu privire la rezolvarea aspectelor accesorii divortului, instanta de judecata poate consfinti acordul de mediere avand acest obiect.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Ştiri Juridice

Conferintele UpDate Work. Adaptarea raporturilor de munca. Reorganizarea societatilor angajatoare
03 Apr 2020 | 645

Obtine certificatul CSU, Albastru (TIP 1) si Galben (TIP 2)!
26 Mar 2020 | 1644

Efectele noilor reglementari asupra profesiei de avocat, in contextul starii de urgenta
24 Mar 2020 | 785

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 374

Call-center cu privire la somajul tehnic si adrese de email pentru transmiterea documentelor
23 Mar 2020 | 355

Perioada pentru care nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere pentru obligatiile fiscale scadente
21 Mar 2020 | 351

Legea 24/2020: Valoarea unui tichet de masa nu va putea depasi suma de 20 de lei
21 Mar 2020 | 558