din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 225/2020 privind modificarea unor acte normative si stabilirea unor masuri in domeniul agriculturii

INTEGRAL: OUG 225/2020 privind modificarea unor acte normative si stabilirea unor masuri in domeniul agriculturii


Ordonanta de urgenta nr. 225/2020 privind modificarea unor acte normative si stabilirea unor masuri in domeniul agriculturii

Monitorul Oficial, Partea I nr. 1331 din 31 decembrie 2020.


Avand in vedere faptul ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 86/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, cuprinde prevederi care conduc la imposibilitatea implementarii acestora in termenul prevazut, respectiv elaborarea amenajamentelor pastorale pentru intreaga suprafata de pajisti din Romania pana la data de 1 ianuarie 2021,


tinand cont de respectarea obligatiei implementarii amenajamentelor pastorale la 1 ianuarie 2021, in vederea sustinerii absorbtiei fondurilor europene aferente platilor pe suprafata si luand in considerare faptul ca amenajamentele pastorale se pot executa numai pe baza unor date din teren care privesc tipul de vegetatie si productia vegetala, coroborat cu situatia creata de pandemia de COVID-19 privind restrictionarea deplasarii personalului pentru evitarea raspandirii bolii, respectarea perioadelor de carantina si a zonelor carantinate, se impune prelungirea termenului-limita de realizare a amenajamentelor pastorale pana la 1 ianuarie 2022,


avand in vedere masurile luate la nivelul intregii Uniuni Europene, precum si la nivelul Romaniei in contextul epidemiei de COVID-19, ce au determinat instituirea starii de urgenta si ulterior a starii de alerta, ceea ce a condus la inchiderea institutiilor de invatamant si desfasurarea activitatii educationale in mediul on-line, se impune prelungirea suspendarii acesteia pana la data de 1 ianuarie 2022,


de asemenea, tinand cont ca neprelungirea suspendarii aplicarii Legii nr. 509/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ar conduce la instituirea obligatiei de acordare de miere de albine ca supliment nutritiv pentru prescolari si elevi incepand cu 1 ianuarie 2021, actiune care nu se poate materializa decat dupa consultarea factorilor implicati in implementarea acestei masuri, astfel incat sa se poata identifica solutii clare si viabile pentru ca prescolarilor si elevilor sa li se poata acorda mierea, chiar si in cazul in care activitatea scolara nu se desfasoara fizic in institutiile de invatamant, ceea ce ar putea genera cheltuieli suplimentare cu depozitarea si distributia mierii.


Intrucat asigurarea veniturilor necesare desfasurarii activitatii Agentiei impacteaza structura bugetului de stat si a bugetului Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pe anul 2021, in conditiile in care Guvernul a adoptat masuri bugetare, politice si de asigurare de lichiditati in vederea atenuarii efectelor negative provocate de pandemia de coronavirus asupra nivelului de trai al populatiei si asupra economiei, se impune prelungirea termenului de intrare in vigoare a legii pana la data de 1 ianuarie 2022.


Tinand cont de contextul in care ne aflam, in stare de pandemie si criza economica mondiala, in care bugetul de stat este sub presiuni uriase, pentru a nu impovara si mai mult bugetul pentru anul viitor, cheltuielile necesare desfasurarii activitatii, provenind atat din venituri proprii, cat si din bugetul de stat, se impune prelungirea termenului privind intrarea in vigoare a Legii nr. 133/2019 pentru infiintarea Agentiei pentru Calitatea si Marketingul Produselor Agroalimentare, cu modificarile ulterioare, pana la 1 ianuarie 2022.


Avand in vedere ca Legea nr. 236/2020 pentru stimularea producatorilor agricoli care comercializeaza produsele agricole primare, produse pescaresti si de acvacultura intra in vigoare la 1 ianuarie 2021 si raportat la faptul ca fondurile pentru plata primei de comercializare se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, iar acest aspect are implicatii majore asupra bugetului de stat, pentru fiecare exercitiu financiar de aplicare a legii,


in considerarea faptului ca masurile dispuse prin Legea nr. 236/2020 pentru stimularea producatorilor agricoli care comercializeaza produsele agricole primare, produse pescaresti si de acvacultura sunt susceptibile unei scheme de ajutor de stat si ar fi necesara parcurgerea etapelor procedurale prealabile aplicarii acesteia prin notificare la Comisia Europeana, se impune prelungirea termenului de intrare in vigoare a legii pana la data de 1 ianuarie 2022,


tinand seama de faptul ca nepromovarea in regim de urgenta a prezentului act normativ ar avea drept consecinte negative urmatoarele:


- riscul unui impact negativ asupra utilizatorilor de pajisti determinat de imposibilitatea aplicarii incepand cu anul 2021 a amenajamentului pastoral, independent de vointa lor, care ar genera consecinte negative pentru crescatorii de animale concretizate prin sanctionarea acestora cu amenzi;


- riscul neimplementarii masurii de acordare de miere, cu titlu gratuit, prescolarilor si elevilor, precum si al imposibilitatii realizarii masurilor administrative prealabile necesare implementarii;


- riscul unui blocaj in desfasurarea activitatii Agentiei pentru Calitatea si Marketingul Produselor Agroalimentare, cu consecinte negative majore, datorate, in primul rand, lipsei fondurilor necesare functionarii, respectiv pentru investitii, cheltuieli curente, cheltuieli de personal;


- riscul imposibilitatii asigurarii resurselor financiare necesare pentru plata primei de comercializare de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, cu consecinte negative in perceptia generala a potentialilor beneficiari cu privire la acordarea acestei forme de sprijin;


- riscul unor posibile sanctiuni din partea Comisiei Europene in conditiile unei decizii nefavorabile privitoare la caracterul acestei forme de sprijin acordat producatorilor agricoli,


avand in vedere ca pana in prezent, cu toate eforturile depuse de catre Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara de Transport Public Bucuresti - Ilfov, constituita in noiembrie 2017 prin asocierea municipiului Bucuresti, a judetului Ilfov si a celor 40 de localitati din judetul Ilfov, se evidentiaza necesitatea ca pentru traseele din Programul integrat de transport Bucuresti - Ilfov unde licentele de traseu urmeaza sa expire la data de 31 decembrie 2020, sa fie adoptata o masura urgenta care sa permita asigurarea in continuare a deplasarii persoanelor pe aceste trasee, intre municipiul Bucuresti si localitati ale judetului Ilfov.


Totodata, aceasta masura este absolut necesara pentru a se evita practici ilicite in activitatile de transport de persoane intre municipiul Bucuresti si localitati ale judetului Ilfov, practici care au consecinte negative asupra sigurantei si calitatii vietii populatiei, calitatii serviciilor oferite de operatorii de transport rutier, precum si pentru a evita impactul negativ asupra bugetului de stat prin diminuarea veniturilor incasate ca urmare a neplatii taxelor si impozitelor aferente activitatilor de transport de persoane ce sunt desfasurate in lipsa unui cadru legal in vigoare.


In situatia in care, incepand cu data de 1 ianuarie 2021 programul de transport si licentele de traseu in baza carora se efectueaza transportul rutier de persoane intre municipiul Bucuresti si localitatile judetului Ilfov nu vor fi valabile, se va constata faptul ca:


- operatorii de transport nu vor avea un cadru legal pentru desfasurarea acestei activitati, situatie care va genera practici ilicite in activitatea de transport derulata in zona respectiva, acest fapt generand inclusiv premisele afectarii bugetului de stat prin diminuarea veniturilor incasate ca urmare a neplatii taxelor si impozitelor aferente activitatilor de transport de persoane;


- este intrerupta activitatea operatorilor de transport incepand cu data de 1 ianuarie 2021, fapt care va avea un efect negativ asupra calatorilor prin neasigurarea necesarului de transport, mai ales in situatia actuala in care suntem obligati sa respectam distantarea sociala in contextul pandemiei;


- programul integrat de transport la nivelul regiunii Bucuresti-Ilfov nu poate fi asigurat la capacitate maxima.


Inexistenta, in cuprinsul Legii nr. 122/2020 de modificare a Legii nr. 107/1996 a apei, a reglementarii unor metode alternative indirecte de masurare a cantitatilor de apa prelevate/evacuate, in cazurile speciale generate de lipsa mijloacelor sau imposibilitatea tehnica a montarii unor aparate de masura a debitelor sau volumelor de apa, denota iminenta unor blocaje majore in derularea abonamentelor de exploatare a resursei incepand cu prima zi a anului 2021, respectiv poate cauza un impact semnificativ in atingerea tintelor bugetului general consolidat, dar si in ceea ce priveste stabilitatea costurilor productiei de energie electrica.


Avand in vedere ca elementele prezentate mai sus vizeaza interesul public general si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea de urgenta a prezentei ordonante de urgenta.


In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,


Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.


Art. I. -


Termenul prevazut la alineatul (1) al articolului 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 267 din 13 mai 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 86/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se proroga pana la data de 1 ianuarie 2022.


Art. II. -


In perioada 1 ianuarie 2021-31 decembrie 2021 se suspenda aplicarea prevederilor Legii nr. 509/2006 privind acordarea de miere de albine ca supliment nutritiv pentru prescolari si elevii din invatamantul primar de stat, privat si confesional, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 18 din 11 ianuarie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare.


Art. III. -


Termenul prevazut la articolul 11 din Legea nr. 133/2019 pentru infiintarea Agentiei pentru Calitatea si Marketingul Produselor Agroalimentare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 576 din 15 iulie 2019, cu modificarile ulterioare, se proroga pana la data de 1 ianuarie 2022.


Art. IV. -


Termenul de intrare in vigoare prevazut la articolul 9 din Legea nr. 236/2020 pentru stimularea producatorilor agricoli care comercializeaza produsele agricole primare, produse pescaresti si de acvacultura, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1037 din 6 noiembrie 2020, se proroga pana la data de 1 ianuarie 2022.


Art. V. -


(1) La solicitarea operatorilor de transport care detin licente de traseu valabile la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta pe traseele cuprinse in actualul program de transport in baza caruia se efectueaza serviciile regulate de transport rutier de persoane intre municipiul Bucuresti si localitatile judetului Ilfov, Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. prelungeste licentele de traseu insotite de graficele de circulatie, pentru autobuzele detinute si nominalizate de catre acestia, cu plata tarifului aferent, potrivit legii, care vor avea valabilitate pana la data de 31.03.2021, dar nu mai tarziu de data atribuirii de catre asociatia de dezvoltare intercomunitara pentru transport public a obligatiei prestarii serviciului de transport public catre operatorii de transport, in conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar si rutier de calatori si de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 si nr. 1107/70 ale Consiliului, ale Legii serviciilor comunitare de utilitati publice nr. 51/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii serviciilor publice de transport persoane in unitatile administrativ-teritoriale nr. 92/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.


(2) Procedura si modalitatea de prelungire a valabilitatii licentelor de traseu pentru situatiile prevazute la alin. (1) se stabilesc de catre Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R., potrivit legii.


Art. VI. -


Articolul III din Legea nr. 122/2020 pentru modificarea si completarea Legii apelor nr. 107/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 613 din 13 iulie 2020, se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. III. -


(1) In conditiile in care, in termen de 6 luni de la semnarea abonamentului de utilizare/exploatare, beneficiarul nu monteaza echipamente de masura a cantitatilor de apa utilizate/evacuate, Administratia Nationala AŤApele RomaneAť are dreptul de a instala echipamente de masura si control pe cheltuiala sa, urmand ca respectivul cost sa fie recuperat prin adaugarea contravalorii la factura catre utilizator. Utilizatorul trebuie sa asigure accesul si toate conditiile necesare reprezentantilor Administratiei Nationale AŤApele RomaneAť in acest sens.


(2) Prevederile alin. (1) se aplica si beneficiarilor care au semnat abonamentul de utilizare/exploatare inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi. Termenul prevazut la alin. (1) se calculeaza de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.


(3) In cazul nerespectarii obligatiilor prevazute la alin. (1) si (2), utilizatorul va plati contravaloarea aferenta debitului maxim autorizat.


(4) Prin exceptie de la dispozitiile alin. (3), in cazul inexistentei/imposibilitatii tehnice dovedite de montare a aparatelor de masura pentru debite sau volum, se aplica metode indirecte de contorizare, prin raportarea debitului maxim autorizat la timpul efectiv de utilizare pentru productia de energie electrica, utilizatorul avand obligatia comunicarii datelor generate de aparate conforme de masura a timpului de utilizare.


(5) In termenul prevazut la alin. (1) si (2), utilizatorul comunica operatorului o cerere prin care solicita aplicarea dispozitiilor alin. (4) la incheierea abonamentului de exploatare/utilizare a resursei, si depune dovada inexistentei/imposibilitatii tehnice de montare a aparatelor de masura pentru debite sau volum."


PRIM-MINISTRU


FLORIN-VASILE CITU





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice