Articolul1
Prezenta lege are ca scop stabilirea unor masuri pentru prevenirea si combaterea antitiganismului.
Articolul2
In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatorul inteles:
a) prin antitiganism se intelege atat perceptia referitoare la romi exprimata ca ura impotriva acestora, cat si manifestarile verbale sau fizice, motivate de ura impotriva romilor, indreptate impotriva romilor ori a proprietatilor acestora, impotriva institutiilor/ONG-urilor, liderilor comunitatilor rome sau lacasurilor lor de cult, traditiilor si limbii romani;
b) prin organizatie cu caracter antitiganist se intelege orice grup format din 3 sau mai multe persoane, care isi desfasoara activitatea temporar sau permanent, in scopul promovarii ideilor, conceptiilor sau doctrinelor antitiganiste. In aceasta categorie pot fi incluse organizatiile cu sau fara personalitate juridica, partidele si miscarile politice, asociatiile si fundatiile, societatile reglementate de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte persoane juridice care intra sub incidenta prezentei legi;
c) prin simboluri antitiganiste se intelege: drapelele, emblemele, insignele, uniformele, sloganurile, formulele de salut, precum si orice alte asemenea insemne, care transmit idei, conceptii sau doctrine care promoveaza antitiganismul;
d) prin materiale antitiganiste se intelege: imagini, mesaje text, continut audiovideo, precum si orice alte asemenea reprezentari, care transmit idei, conceptii sau doctrine care promoveaza antitiganismul.
Articolul3
Fapta persoanei de a promova, in public, in orice mod, idei, conceptii sau doctrine antitiganiste constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani si interzicerea unor drepturi.
Articolul4
Distribuirea sau punerea la dispozitia publicului, prin orice mijloace, de stiri si informatii, materiale antitiganiste constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 5 ani.
Articolul5
(1) Confectionarea, vanzarea, raspandirea, precum si detinerea in vederea raspandirii de simboluri antitiganiste constituie infractiune si se pedepsesc cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani si interzicerea unor drepturi.
(2) Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza si utilizarea in public a simbolurilor antitiganiste.
(3) Nu constituie infractiune fapta prevazuta la alin. (1) sau (2), daca este savarsita in interesul artei sau stiintei, cercetarii ori educatiei sau in scopul dezbaterii unor aspecte de interes public.
Articolul 6
(1) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 la 10 ani si interzicerea unor drepturi initierea sau constituirea unei organizatii cu caracter antitiganist, aderarea sau sprijinirea, sub orice forma, a unui astfel de grup.
(2) Daca faptele prevazute la alin. (1) au fost urmate de savarsirea unei infractiuni, se aplica regulile privind concursul de infractiuni.
(3) Nu se pedepsesc persoanele care au comis faptele prevazute la alin. (1), daca denunta autoritatilor existenta organizatiei, inainte ca aceasta sa fi fost descoperita si sa se fi inceput savarsirea vreuneia dintre infractiunile care intra in scopul grupului.
(4) Daca persoana care a savarsit una dintre faptele prevazute la alin. (1) si (2) inlesneste, in cursul urmaririi penale, aflarea adevarului si tragerea la raspundere penala a unuia sau mai multor membri ai unui grup infractional organizat, limitele speciale ale pedepsei se reduc la jumatate.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti