din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2001 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul 1810/2010 pentru aprobarea Precizarilor privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice

INTEGRAL: Ordinul 1810/2010 pentru aprobarea Precizarilor privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice


Ordinul 1810/2010 pentru aprobarea Precizarilor privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 395 din 15 iunie 2010




MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. 1
Se aproba Precizarile privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2
Institutiile publice implicate, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, inclusiv unitatile lor subordonate, vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a dispozitiilor prezentului ordin.

Art. 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Anexa - Precizari privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice


Art. 1
Sumele donate pentru diminuarea efectelor crizei economice constituie venituri ale bugetului de stat si pot fi achitate in numerar sau prin virament, in contul 20.37.01.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice", deschis la Trezoreria Statului.

Art. 2
(1) Donatiile pentru diminuarea efectelor crizei economice pot fi achitate de catre persoanele fizice si prin intermediul angajatorilor, in limita maxima a sumelor datorate de Angajator acestora, pe baza dispozitiei scrise a donatorilor in care vor preciza cuantumul sumelor care se doneaza, precum si daca doresc ca informatiile privind identitatea si sumele donate sa fie facute publice.
(2) Donatiile pentru diminuarea efectelor crizei economice care se vireaza de catre persoanele fizice prin intermediul angajatorilor institutii publice se achita de catre acestea din conturile de cheltuieli bugetare sau de disponibilitati, dupa caz, din care se achita obligatiile catre persoanele fizice donatoare.

Art. 3
Persoanele care nu doresc publicarea informatiilor privind identitatea si sumele donate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice vor avea in vedere ca in ordinul de plata sau in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii prin care se achita donatiile, La rubrica destinata codului de identificare fiscala al beneficiarului, sa se inscrie codul de Identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468).

Art. 4
Precizari privind achitarea prin virament a sumelor aferente donatiilor pentru diminuarea efectelor crizei economice

4.1. Donatiile pentru diminuarea efectelor crizei economice, se achita prin virament, direct sau prin angajatori, in contul prevazut la art. 1, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.

4.2. Sumele donate prin intermediul angajatorilor vor fi achitate de catre acestia, pe baza de ordine de plata, intocmite distinct pentru fiecare donator.

4.3. In Ordinul de plata prin care donatorii sau angajatorii acestora achita sume in contul prevazut la art. 1 se va avea in vedere inscrierea la rubricile destinate beneficiarului a urmatoarelor informatii:
a) in rubrica "Beneficiar" se vor inscrie: numele si prenumele persoanei fizice donatoare sau Bugetul de stat iæ½ donatii;
b) in rubrica "Codul de identificare fiscala" se va inscrie codul de identificare fiscala al persoanei fizice donatoare, in cazul donatorilor care doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a informatiilor privind identitatea si sumele donate, sau codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468), in cazul in care donatorii nu doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a informatiilor privind identitatea si sumele donate, dupa caz;
c) in rubrica "Cod IBAN beneficiar" se va inscrie codul IBAN RO80TREZ70020370102XXXXX;
d) in rubrica destinata bancii beneficiarului se va inscrie Trezoreria operativa a municipiului Bucuresti.

Art. 5
Precizari privind achitarea in numerar a sumelor aferente donatiilor pentru diminuarea efectelor crizei economice

5.1. Donatiile pentru diminuarea efectelor crizei economice se achita in numerar, direct sau prin angajatori, in contul prevazut la art. 1, deschis la unitatile Trezoreriei Statului in raza carora isi au domiciliul persoanele fizice donatoare.

5.2. Persoanele fizice care achita donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice in numerar la ghiseele unitatilor trezoreriei Statului si care nu doresc publicarea informatiilor privind identitatea si sumele donate vor completa o declaratie scrisa in acest sens, iar unitatile Trezoreriei Statului vor incasa sumele respective pe codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468).

5.3. Angajatorii institutii publice care primesc sume in numerar de la donatori cu domiciliul fiscal in raza altei unitati a Trezoreriei Statului decat cea a angajatorului depun sumele astfel incasate in contul 50.05 "Disponibil din sume de mandat si in depozit", deschis la unitatea Trezoreriei Statului la care isi are deschise conturile institutia publica. Concomitent cu depunerea sumelor in numerar, institutia publica va prezenta unitatii Trezoreriei Statului ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) prin care vireaza donatiile respective in contul 20.37.01.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice", intocmite potrivit precizarilor de la art. 4.

5.4. Angajatorii institutii publice care primesc sume in numerar de la donatori cu domiciliul fiscal in raza aceleiasi unitati a Trezoreriei Statului cu cea a angajatorului depun sumele astfel incasate direct in contul 20.37.01.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice", pe baza de chitante pentru incasarea de impozite, taxe si contributii intocmite distinct pentru fiecare donator.

5.5. In chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, prin care donatorii sau angajatorii prevazuti la pct. 5.4 achita sume in contul prevazut la art. 1, se va avea in vedere inscrierea la rubricile destinate beneficiarului a urmatoarelor informatii:
a) in rubrica "Pentru" se vor inscrie: numele si prenumele persoanei fizice donatoare sau Bugetul de stat iæ½ donatii.
b) in rubrica "Codul de identificare fiscala" se va inscrie codul de identificare fiscala al persoanei fizice donatoare, in cazul donatorilor care doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a informatiilor privind identitatea si sumele donate, sau codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468), in cazul in care donatorii nu doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a informatiilor privind identitatea si sumele donate, dupa caz.

Art. 6
In sensul prezentelor precizari, prin angajator se intelege persoana juridica care acorda drepturi banesti unei persoane fizice.

Art. 7
(1) Datele de identificare ale persoanelor fizice care doneaza sume pentru diminuarea efectelor crizei economice in contul 20.37.01.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice" si sumele donate urmeaza a fi publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice in termen de 10 zile de la expirarea lunii curente pentru luna precedenta.
(2) Situatia persoanelor si a sumelor donate pentru diminuarea efectelor crizei economice se transmite Ministerului Finantelor Publice in termen de 5 zile de la expirarea lunii curente pentru luna precedenta, potrivit modelului transmis unitatilor Trezoreriei Statului.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice