Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Conferintele UpDate Work - Avocat Predut
Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul 1810/2010 pentru aprobarea Precizarilor privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice

INTEGRAL: Ordinul 1810/2010 pentru aprobarea Precizarilor privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice


Ordinul 1810/2010 pentru aprobarea Precizarilor privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 395 din 15 iunie 2010




MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

In temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. 1
Se aproba Precizarile privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2
Institutiile publice implicate, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, inclusiv unitatile lor subordonate, vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a dispozitiilor prezentului ordin.

Art. 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Anexa - Precizari privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice


Art. 1
Sumele donate pentru diminuarea efectelor crizei economice constituie venituri ale bugetului de stat si pot fi achitate in numerar sau prin virament, in contul 20.37.01.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice", deschis la Trezoreria Statului.

Art. 2
(1) Donatiile pentru diminuarea efectelor crizei economice pot fi achitate de catre persoanele fizice si prin intermediul angajatorilor, in limita maxima a sumelor datorate de Angajator acestora, pe baza dispozitiei scrise a donatorilor in care vor preciza cuantumul sumelor care se doneaza, precum si daca doresc ca informatiile privind identitatea si sumele donate sa fie facute publice.
(2) Donatiile pentru diminuarea efectelor crizei economice care se vireaza de catre persoanele fizice prin intermediul angajatorilor institutii publice se achita de catre acestea din conturile de cheltuieli bugetare sau de disponibilitati, dupa caz, din care se achita obligatiile catre persoanele fizice donatoare.

Art. 3
Persoanele care nu doresc publicarea informatiilor privind identitatea si sumele donate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice vor avea in vedere ca in ordinul de plata sau in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii prin care se achita donatiile, La rubrica destinata codului de identificare fiscala al beneficiarului, sa se inscrie codul de Identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468).

Art. 4
Precizari privind achitarea prin virament a sumelor aferente donatiilor pentru diminuarea efectelor crizei economice

4.1. Donatiile pentru diminuarea efectelor crizei economice, se achita prin virament, direct sau prin angajatori, in contul prevazut la art. 1, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.

4.2. Sumele donate prin intermediul angajatorilor vor fi achitate de catre acestia, pe baza de ordine de plata, intocmite distinct pentru fiecare donator.

4.3. In Ordinul de plata prin care donatorii sau angajatorii acestora achita sume in contul prevazut la art. 1 se va avea in vedere inscrierea la rubricile destinate beneficiarului a urmatoarelor informatii:
a) in rubrica "Beneficiar" se vor inscrie: numele si prenumele persoanei fizice donatoare sau Bugetul de stat iż˝ donatii;
b) in rubrica "Codul de identificare fiscala" se va inscrie codul de identificare fiscala al persoanei fizice donatoare, in cazul donatorilor care doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a informatiilor privind identitatea si sumele donate, sau codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468), in cazul in care donatorii nu doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a informatiilor privind identitatea si sumele donate, dupa caz;
c) in rubrica "Cod IBAN beneficiar" se va inscrie codul IBAN RO80TREZ70020370102XXXXX;
d) in rubrica destinata bancii beneficiarului se va inscrie Trezoreria operativa a municipiului Bucuresti.

Art. 5
Precizari privind achitarea in numerar a sumelor aferente donatiilor pentru diminuarea efectelor crizei economice

5.1. Donatiile pentru diminuarea efectelor crizei economice se achita in numerar, direct sau prin angajatori, in contul prevazut la art. 1, deschis la unitatile Trezoreriei Statului in raza carora isi au domiciliul persoanele fizice donatoare.

5.2. Persoanele fizice care achita donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice in numerar la ghiseele unitatilor trezoreriei Statului si care nu doresc publicarea informatiilor privind identitatea si sumele donate vor completa o declaratie scrisa in acest sens, iar unitatile Trezoreriei Statului vor incasa sumele respective pe codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468).

5.3. Angajatorii institutii publice care primesc sume in numerar de la donatori cu domiciliul fiscal in raza altei unitati a Trezoreriei Statului decat cea a angajatorului depun sumele astfel incasate in contul 50.05 "Disponibil din sume de mandat si in depozit", deschis la unitatea Trezoreriei Statului la care isi are deschise conturile institutia publica. Concomitent cu depunerea sumelor in numerar, institutia publica va prezenta unitatii Trezoreriei Statului ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) prin care vireaza donatiile respective in contul 20.37.01.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice", intocmite potrivit precizarilor de la art. 4.

5.4. Angajatorii institutii publice care primesc sume in numerar de la donatori cu domiciliul fiscal in raza aceleiasi unitati a Trezoreriei Statului cu cea a angajatorului depun sumele astfel incasate direct in contul 20.37.01.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice", pe baza de chitante pentru incasarea de impozite, taxe si contributii intocmite distinct pentru fiecare donator.

5.5. In chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, prin care donatorii sau angajatorii prevazuti la pct. 5.4 achita sume in contul prevazut la art. 1, se va avea in vedere inscrierea la rubricile destinate beneficiarului a urmatoarelor informatii:
a) in rubrica "Pentru" se vor inscrie: numele si prenumele persoanei fizice donatoare sau Bugetul de stat iż˝ donatii.
b) in rubrica "Codul de identificare fiscala" se va inscrie codul de identificare fiscala al persoanei fizice donatoare, in cazul donatorilor care doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a informatiilor privind identitatea si sumele donate, sau codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468), in cazul in care donatorii nu doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a informatiilor privind identitatea si sumele donate, dupa caz.

Art. 6
In sensul prezentelor precizari, prin angajator se intelege persoana juridica care acorda drepturi banesti unei persoane fizice.

Art. 7
(1) Datele de identificare ale persoanelor fizice care doneaza sume pentru diminuarea efectelor crizei economice in contul 20.37.01.02 "Venituri ale bugetului de stat - Donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice" si sumele donate urmeaza a fi publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice in termen de 10 zile de la expirarea lunii curente pentru luna precedenta.
(2) Situatia persoanelor si a sumelor donate pentru diminuarea efectelor crizei economice se transmite Ministerului Finantelor Publice in termen de 5 zile de la expirarea lunii curente pentru luna precedenta, potrivit modelului transmis unitatilor Trezoreriei Statului.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada star
Ordonanta de urgenta nr. 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europ ...

OUG nr. 42/2020 pentru modificarea si completarea OUG nr. 110/2017
Ordonanta de urgenta nr. 42/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernulu ...

Legea nr. 35/2020 privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bona
Legea nr. 35/2020 privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferit ...

OUG nr. 36/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru adoptarea unor masuri pe timpul starii de urgenta instituite p
Ordonanta de urgenta nr. 36/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pe ...

OUG nr. 34/2020 pentru modificarea si completarea OUG nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta
Ordonanta de urgenta nr. 34/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernulu ...

OUG 37/2020 privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de institutii de credit si institutii financiare nebancare anumitor categorii
Ordonanta de urgenta nr. 37/2020 privind acordarea unor facilitati pentru creditele acordate de inst ...

ORDONANTA MILITARA nr. 6/2020 privind instituirea masurii de carantinare asupra municipiului Suceava , a unor comune din zona limitrofa, precum si a
ORDONANTA MILITARA nr. 6 din 30.03.2020 privind instituirea masurii de carantinare asupra municipiul ...

OUG 30/2020, actualizata prin OUG 32/2020
ORDONANTA DE URGENTA nr. 30/2020, actualizata prin OUG 32/2020, pentru modificarea si completarea un ...

Legea 19/2020, actualizata prin OUG 30/2020 si OUG 32/2020, privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia i
LEGEA nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in si ...



Articole Juridice

Este Starea de Urgenta un caz de forta majora?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Este legala concedierea pe motiv de forta majora?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Cum interpretati articolul 48 din Codul Muncii? Angajatorul poate face concedieri in baza lui?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Ce sfatuiti un angajat care a fost concediat pe motiv de forta majora?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Concedierea pe motiv de forta majora este mai usor de contestat decat concedierea individuala si decat concedierea colectiva?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

In aceasta perioada inregistrati o crestere a solicitarilor pentru consiliere cu privire la modul de incetare a contractelor de munca pe perioada star
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (I – in general)
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu



Jurisprudenţă

Concedierea pe durata in care femeia salariata este gravida
Pronuntaţă de: Decizia Curtii Constitutionale nr. 1/2020

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Revendicare imobiliara a unui bun proprietate comuna pe cote-parti (coproprietate). Exceptie de la opozabilitatea hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Sumele destinate platii drepturilor salariale, aflate in conturi deschise la unitatile de trezorerie si societati bancare, nu pot face obiectul execut
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

RECURS: Instanta de apel nu a avut in vedere, la motivarea deciziei, cererea de modificare a actiunii initiale, ci doar argumentele din cererea de che
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia a II-a civila Decizia nr. 186/2019

ICCJ: Contractul privind serviciile financiare incheiat la distanta constituie titlu executoriu in lipsa semnaturii olografe sau a semnaturii electron
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

ICCJ: Cu privire la rezolvarea aspectelor accesorii divortului, instanta de judecata poate consfinti acordul de mediere avand acest obiect.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Ştiri Juridice

Conferintele UpDate Work. Adaptarea raporturilor de munca. Reorganizarea societatilor angajatoare
03 Apr 2020 | 2444

Documente necesare pentru acordarea somajului tehnic potrivit OUG nr. 30/2020 modificata prin OUG nr. 32/2020
02 Apr 2020 | 314

Conferintele UpDate Work: Carantina si forta majora. Impactul asupra relatiilor de munca
01 Apr 2020 | 604

25 milioane lei pentru finantarea unor proiecte de cercetare privind limitarea extinderii si combaterea epidemiei de SARS-COV-2
28 Mar 2020 | 320

Obtine certificatul CSU, Albastru (TIP 1) si Galben (TIP 2)!
26 Mar 2020 | 1980

Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020
26 Mar 2020 | 340