din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2715 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: HG 661/2011 privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea aplicarii la nivel national a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 66/2010 privind eticheta UE ecologica

INTEGRAL: HG 661/2011 privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea aplicarii la nivel national a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 66/2010 privind eticheta UE ecologica


HG 661/2011 privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea aplicarii la nivel national a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 66/2010 privind eticheta UE ecologica

Publicata in Monitorul Oficial nr. 470 din 5 iulie 2011


In scopul asigurarii aplicarii in Romania a prevederilor Regulamentului (CE) nr. 66/2010 al Parlamentului European si al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind eticheta UE ecologica,
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. 1
(1) Se desemneaza Ministerul Mediului si Padurilor ca autoritate competenta pentru acordarea etichetei UE ecologice.
(2) Se desemneaza Garda Nationala de Mediu si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor ca autoritati competente pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor stabilite prin prezenta hotarare.

Art. 2
(1) Pe langa Ministerul Mediului si Padurilor se infiinteaza si functioneaza Comisia pentru eticheta UE ecologica, organ consultativ fara personalitate juridica, cu rol in evaluarea dosarului pentru acordarea etichetei UE ecologice.
(2) Comisia pentru eticheta UE ecologica este formata din 3 reprezentanti ai Ministerului Mediului si Padurilor, un reprezentant al Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, un reprezentant al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, un reprezentant al Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului, un reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, un reprezentant al Garzii Nationale de Mediu, 3 reprezentanti ai institutelor de cercetare din domeniul protectiei mediului, 2 reprezentanti ai patronatelor, 2 reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale din domeniul protectiei mediului, numiti prin ordin al ministrului mediului si padurilor in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, pe baza nominalizarilor primite de la ministerele, institutiile, patronatele si organizatiile neguvernamentale implicate.
(3) Regulamentul de organizare si functionare al Comisiei pentru eticheta UE ecologica se elaboreaza de catre membrii acesteia si se aproba prin ordin al ministrului mediului si padurilor in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.

Art. 3
Solicitarile pentru acordarea etichetei UE ecologice pentru produsele introduse pe piata se inainteaza autoritatii competente de catre operatorii economici.

Art. 4
(1) Fiecare solicitare pentru acordarea etichetei UE ecologice unui produs este supusa platii unei sume ce reprezinta taxa pentru procesarea cererii respective.
(2) Taxa prevazuta la alin. (1) perceputa de autoritatea competenta pentru fiecare solicitare privind acordarea etichetei UE ecologice unui produs este in valoare de 200 euro, echivalentul in lei la cursul de schimb leu/euro al Bancii Nationale a Romaniei din data efectuarii platii. Nu se percepe taxa anuala.
(3) Taxa prevazuta la alin. (1) se varsa integral la bugetul de stat.

Art. 5
(1) Urmatoarele fapte constituie contraventii:
a) introducerea pe piata a produselor care poarta eticheta UE ecologica fara sa fi fost acordat dreptul de a purta aceasta eticheta;
b) refuzul operatorului economic de a prezenta contractul referitor la conditiile de utilizare a etichetei UE ecologice la cererea autoritatii competente pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor;
c) prezentarea de catre operatorul economic de date inexacte privind rezultatele procesului de evaluare a performantelor produsului;
d) introducerea pe eticheta UE ecologica a altor mentiuni decat a celor prevazute in Regulamentul (CE) nr. 66/2010 al Parlamentului European si al Consiliului din 25 noiembrie 2009 privind eticheta UE ecologica.
(2) Publicitatea falsa sau inselatoare ori utilizarea oricarei etichete care poate fi confundata cu eticheta UE ecologica este sanctionata potrivit art. 10 din Legea nr. 158/2008 privind publicitatea inselatoare si publicitatea comparativa.
(3) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei.
(4) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de personalul imputernicit de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, pentru contraventiile prevazute la alin. (1) lit. c) si e), sau de Garda Nationala de Mediu, pentru contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a), b) si d).

Art. 6
Contraventiilor prevazute la art. 5 alin. (1) le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 7
Prezenta hotarare intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 8
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr. 236/2007 privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea aplicarii Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului nr. 1.980/2000/CE din 17 iulie 2000 privind sistemul revizuit de acordare a etichetei ecologice comunitare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 184 din 16 martie 2007, se abroga.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice