Conform acestui comunicat Uniunea Europeana va avea in curand in vigoare un cadru imbunatatit de supraveghere pentru institutiile financiare europene, inclusiv o consolidare a competentelor de supraveghere ale Autoritatii Bancare Europene in ceea ce priveste combaterea spalarii banilor si a finantarii terorismului.
Presedintia romana a Consiliului si Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu cu privire la o serie de propuneri de revizuire a functionarii actualului Sistem european de supraveghere financiara (SESF). Acordul va trebui acum sa fie confirmat de reprezentantii permanenti la UE.
Presedintia si Parlamentul au convenit asupra primei revizuiri fundamentale a sarcinilor, competentelor, guvernantei si finantarii AES si CERS, astfel incat sa adapteze autoritatile la contextul schimbat in care acestea isi desfasoara activitatea . De asemenea, reforma include dispozitii care consolideaza rolul ABE in ceea ce priveste riscurile pe care activitatile de spalare de bani le prezinta pentru sectorul financiar.
Textul convenit imbunatateste sistemul actual privind convergenta in materie de supraveghere pentru a face procesul mai eficient, mai coerent si mai transparent. Acesta se bazeaza pe instrumentele existente, cum ar fi simularile de criza, consultarile cu partile interesate sau evaluarile inter pares, introducand in acelasi timp altele noi, de exemplu stabilirea de prioritati comune in materie de supraveghere la nivelul UE.
Acordul revizuieste, de asemenea, structura de guvernanta a AES. Acesta sustine principiul conform caruia deciziile trebuie sa fie adoptate de consiliul supraveghetorilor si asigura un rol esential pentru autoritatile nationale competente in cadrul structurii de guvernanta a autoritatilor europene de supraveghere: nicio decizie nu ar trebui luata impotriva vointei unei majoritati a autoritatilor nationale de supraveghere, iar organismul decizional suprem al autoritatii este consiliul supraveghetorilor. In paralel, rolul si competentele consiliului de administratie sunt consolidate in calitatea de organism principal care pregateste reuniunile si deciziile consiliului supraveghetorilor. Acesta ar trebui sa fie alcatuit dintr-un presedinte, cinci membri ai consiliului supraveghetorilor si doi membri independenti cu norma intreaga, selectati pe baza meritelor, a aptitudinilor lor manageriale si a experientei lor in materie de supraveghere financiara. Presedintele si membrii cu norma intreaga ai consiliului de administratie ar trebui sa fie raspunzatori in fata Parlamentului European si a Consiliului.
In ceea ce priveste schema de finantare a autoritatilor, textul final mentine in general actualul sistem de contributiicare provin partial de la bugetul UE si partial de la autoritatile nationale competente, adaugand posibilitatea unei contributii voluntare din partea statelor membre sau a observatorilor.
Reforma revizuieste, de asemenea, competentele fiecareia dintre cele trei AES. Presedintia si Parlamentul au convenit sa acorde ESMA competente de supraveghere directa asupra indicilor de referinta critici, precum si asupra serviciilor care furnizeaza date de tranzactionare consolidate ce vizeaza tranzactiile din UE cu instrumente de capitaluri proprii si cu alte instrumente decat cele de capitaluri proprii, asa-numitii ``furnizori de sisteme centralizate de raportare``. In plus, textul ofera ESMA un rol in ceea ce priveste supravegherea locurilor de tranzactionare din tari terte si abuzul de piata .
In cele din urma, reforma consolideaza rolul si competentele ABE in ceea ce priveste supravegherea combaterii spalarii banilor pentru institutiile financiare. In special, ABE este insarcinata cu colectarea de informatii de la autoritatile nationale competente, sporirea calitatii supravegherii prin dezvoltarea unor standarde comune, efectuarea de evaluari ale riscurilor si facilitarea cooperarii cu tarile terte in cazurile transfrontaliere. In ultima instanta, daca autoritatile nationale nu iau masuri, ABE va putea adresa decizii direct bancilor individuale.
Pana la finalizarea tehnica a textului, acordul provizoriu va fi prezentat spre aprobare reprezentantilor permanenti la UE. Parlamentul si Consiliul vor fi invitate sa adopte in prima lectura regulamentul propus.
Programul miere pentru elevi a fost suspendat pana in anul 2022 05 Jan 2021 | 639
Guvernul a amanat pana in 2022 acordarea de prime la comercializarea produselor agricole primare 05 Jan 2021 | 676
24.12.2020. Decretul privind promulgarea Legii pentru completarea Codului muncii - Legea 53/2003 27 Dec 2020 | 706
REVISAL 2021. Forma actualizata pusa la dispozitie de Inspectia Muncii 27 Dec 2020 | 1157
Biletele de calatorie gratuita acordate persoanelor cu handicap aferente anului 2020 pot fi utilizate si in luna ianuarie a anului 2021 27 Dec 2020 | 641
Codul muncii actualizat 2021. Modificarile aduse Codului muncii in 2020, aplicabile in anul 2021 27 Dec 2020 | 2381
Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Repartizarea normei de munca si a timpului de lucru al medicilor. Dispozitii legale incidente Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Evaluarea salariatilor prin procese automate, aplicatii si platforme electornice Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Decizia nr. 30/2020 privind examinarea recursului in interesul legii privind cauza reala si serioasa a concedierii. Selectarea salariatilor ce ar urma a fi concediati Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Cerere de acordare a unor masuri reparatorii prin echivalent aferente unui imobil preluat abuziv in perioada comunista. Obligatia dovedirii calitatii de proprietar la momentul confiscarii Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 708 din 10 februarie 2020
Cerere in despagubiri pentru paguba suferita printr-un act administrativ-fiscal nelegal. Conditiile antrenarii raspunderii patrimoniale a autoritatii publice emitente Pronuntaţă de: I.C.C.J - Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 1160 din 26 februarie 2020
Plata drepturilor salariale neacordate de catre angajator. Plata orelor de noapte si a sporului pentru activitatea desfasurata in zilele de sambata si duminica Pronuntaţă de: Tribunalul ARGES - SENTINtA CIVILa Nr. 4006 din 29 Octombrie 2019