In 2009, nivelul ajutoarelor acordate de UE a inregistrat o scadere usoara, valoarea acestora fiind de 49 de miliarde EUR.Aceasta valoare reprezinta 0,42% din VNB al UE, ceea ce face ca Uniunea Europeana sa fie inca departe de indeplinirea, pana in 2010, a obiectivului colectiv intermediar de 0,56% din VNB, inainte de a ajunge la 0,7% din VNB al UE pana in 2015.UE este in continuare cel mai generos donator la nivel mondial, furnizand mai mult de jumatate din ajutorul global.Comisia propune statelor membre o serie de actiuni in sprijinul ODM.Aceste actiuni au rolul de a majora nivelul ajutoarelor, dar si de a le eficientiza si directiona catre tarile si sectoarele de activitate care au cel mai mult nevoie de ajutor .Pentru a-si aduce contributia la Planul de actiune, Comisia a adoptat, de asemenea, o Comunicare privind impozitarea si dezvoltarea, al carei obiectiv este de a spori veniturile interne ale tarilor in curs de dezvoltare prin crearea unor sisteme fiscale nationale mai puternice si prin combaterea evaziunii fiscale la nivel international.In Planul de actiune este prezentata pozitia pe care UE ar putea sa o adopte inainte de summitul ONU privind ODM, din septembrie.Presedintele Barroso a declarat:a��2010 este anul in care UE are ocazia de a-si reinnoi angajamentele privind Obiectivele de dezvoltare ale mileniului (ODM).Avand in vedere ca sarbatorim A�Anul european de lupta impotriva saraciei si a excluziunii socialeA� este important sa reamintim ca provocarea pe care o reprezinta saracia nu se opreste la frontierele UE.Fac apel la statele membre de a include tarile in curs de dezvoltare in viziunea noastra cu privire la viitor.Promovarea dezvoltarii trebuie sa faca parte integranta din raspunsul Europei la provocarile globale.Avem sansa de a pune bazele unui nou deceniu al dezvoltarii, eu insumi fiind angajat sa promovez aceasta agenda, inclusiv la nivel mondial, in cadrul reuniunilor la nivel inalt ale G8 si G20 de anul acesta, precum si in cadrul Reuniunii ONU privind revizuirea Obiectivelor de dezvoltare ale mileniului.a��Comisarul european pentru dezvoltare, Andris Piebalgs, a declarat:a��Doresc ca Europa sa ramana liderul principal si cel mai credibil in lupta impotriva saraciei.Trebuie sa ne respectam promisiunile privind majorarea si eficientizarea ajutoarelor in vederea reducerii la jumatate a saraciei, pana in 2015.In Plan se arata modul in care putem sa ramanem in frunte, colaborand cu tarile in curs de dezvoltare pentru impulsionarea eforturilor in vederea indeplinirii ODM.Obiectivele de dezvoltare ale mileniului pot fi realizate in continuare, cu conditia sa existe un efort financiar si vointa politica din partea statelor membre ale UE.a�� Majorarea si eficientizarea ajutorului, in contextul unor politici coerentePlanul de actiune al UE propune modalitati de natura sa asigure majorarea ajutorului furnizat de statele membre si sprijina necesitatea identificarii unor surse de finantare inovatoare.De asemenea, Planul de actiune are in vedere calitatea ajutorului:Comisia doreste sa eficientizeze ajutorul, prin partajarea activitatilor si a responsabilitatilor in cadrul UE si asigurarea faptului ca nu exista tari neglijate in ceea ce priveste acordarea de ajutoare.De asemenea, Comisia va asigura coerenta tuturor politicilor sale cu obiectivele de dezvoltare .Planul de actiune este alcatuit din 12 puncte.- Statele membre vor fi rugate sa stabileasca planuri anuale de actiune realiste si verificabile pentru indeplinirea obiectivelor individuale[1]si sa publice primele planuri inainte de septembrie 2010.Consiliul European ar trebui sa coordoneze un proces de evaluare paritara intre statele membre.De asemenea, planul prevede o repartizare echitabila la nivel international a sarcinilor intre donatorii globali, astfel incat sa creasca nivelul de mobilizare- Cresterea eficacitatii ajutorului printr-o mai buna coordonare a programelor nationale de ajutor la nivelul UE.Acest lucru inseamna un randament financiar de natura sa produca economii de aproximativ 3 - 6 miliarde EUR anual.Planul UE pentru reconstructia statului Haiti este un bun exemplu in acest sens.Eficacitatea ajutorului ar trebui promovata, de asemenea, la nivel international- Vizarea statelor fragile si a tarilor care au realizat cele mai putine progrese din punct de vedere al indeplinirii Obiectivelor de dezvoltare ale mileniului- Vizarea celor mai neglijateObiective de dezvoltare ale mileniului prin masuri sectoriale in domeniul egalitatii de gen, al sanatatii, al educatiei si al securitatii alimentare- Promovarea asumarii Obiectivelor de dezvoltare ale mileniului de catre tarile in curs de dezvoltare prin activitati derulate in cadrul parteneriatelor, cum ar fi Strategia comuna UE-Africa- Asigurarea faptului ca actiunile altor politici ale UE, cum ar fi securitatea, comertul, migratia, securitatea alimentara si schimbarile climatice sunt coerente cu Obiectivele de dezvoltare ale mileniului- Mobilizarea resurselor interne prin ameliorarea fiscalitatii in tarile in curs de dezvoltare .In paralel, promovarea principiilor bunei guvernante in fiscalitate si sprijinirea luptei impotriva evaziunii fiscale la nivel international- Consolidarea integrarii regionale si a comertului pentru sustinerea cresterii si a ocuparii fortei de munca- Sprijinirea initiativelor privind finantarea inovatoare cu un potential ridicat de a genera venituri si garantarea faptului ca beneficiarii acestora sunt oamenii cei mai saraci din lume- Punerea in aplicare, drept mijloc de testare a eficacitatii si coerentei ajutoarelor, a angajamentului asumat de UE la Copenhaga privind finantarea rapida in valoare de 2,4 miliarde EUR pe an a actiunilor de combatere a schimbarilor climatice- Lansarea unui nou plan pentru o mai buna gestionare a situatiilor de conflict si o mai buna interventie in astfel de situatii, garantarea unei mai bune coordonari a actiunilor in domeniul dezvoltarii si securitatii- Sprijinirea tarilor in curs de dezvoltare pentru ca acestea sa detina un rol mai pregnant in structura guvernantei internationale, in cadrul Bancii Mondiale si in cadrul Fondului Monetar International si sustinerea reformei Organizatiei Natiunilor Unite in favoarea unor agentii mai eficiente[1] 0,33% din VNB pentru statele membre care au aderat la UE din 2004 pana in prezent;0,7% din VNB pentru celelalte state membre ale UE, in schimb statele membre care au indeplinit obiectivul se angajeaza sa se mentina deasupra acestui nivel.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 488
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1393
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1557
Codul muncii comentat 2022. Noua organizare a muncii. Editia a III-a, completata si revizuita 26 Jan 2022 | 2015
ICCJ: Termenul din Legea 50/1991 stabilit in procesul-verbal de constatare a contraventiei este unul de recomandare 01 Jul 2021 | 1805
CCR: Sanctionarea cu revocarea din functie a Avocatului Poporului trebuie sa aiba la baza criterii obiective 30 Jun 2021 | 1096
Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024! Sursa: EuroAvocatura.ro
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti