Legea supusa reexaminarii are ca obiect de reglementare modificarea art. 4 alin. (2) din Legea gazelor, in sensul valorificarii productiei interne de gaze naturale exclusiv pe piata interna, pana la diversificarea surselor de alimentare cu gaze naturale din import. Adoptarea acestei reglementari de catre Parlament constituie un impediment in realizarea liberalizarii pietei, ca obiectiv major pentru dezvoltarea principiilor concurentiale pe piata Uniunii Europene. Potrivit art. 148 alin. (4) din Constitutia Romaniei, Parlamentul, Presedintele Romaniei si autoritatea judecatoreasca garanteaza aducerea la indeplinire a obligatiilor rezultate din Actul de Aderare la Uniunea Europeana. In aceste conditii, tinand cont de prevederile pertinente ale Tratatului de Functionare a Uniunii Europene, consideram ca impunerea conditiei valorificarii productiei interne de gaze naturale numai in piata interna de gaze, pana la diversificarea surselor de alimentare cu gaze naturale din import, contravine libertatii de circulatie a gazelor in piata interna a Uniunii Europene. Pe de alta parte, semnalam existenta unei solicitari de informatii suplimentare formulata de Comisia Europeana cu privire la Ordinul comun MECMA-ANRE-ANRM nr. 102136/530/97 din anul 2006 privind valorificarea cantitatilor de gaze naturale pe piata interna si masuri pentru intarirea disciplinei in sectorul gazelor naturale, transmisa autoritatilor romane in 6 aprilie 2011. Solicitarea de informatii reflecta suspiciunile Comisiei Europene cu privire la un posibil efect similar restrictiilor cantitative la exportul de gaze naturale, generat de ordinul in cauza. In acest moment, Comisia Europeana examineaza raspunsul formulat de autoritatile romane, o posibila urmare a acestui proces fiind declansarea procedurii de constatare a neindeplinirii obligatiilor de stat membru de catre Romania. Avand in vedere competenta legislativa exclusiva a Parlamentului, va solicitam reexaminarea Legii pentru modificarea art. 4 alin. (2) lit. b) din Legea gazelor nr. 351/2004, in sensul respingerii ei.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 392
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1341
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1488
Firma de avocatura CMS Romania isi muta birourile la One Tower 10 Aug 2021 | 1356
INTERVIU | Drumul catre pensionare. Realitatea constituirii si distribuirii bugetului de pensii 06 May 2021 | 2185
Persoanele care nu au calitatea de pensionar si care vor sa isi completeze stagiul de cotizare pentru dreptul de pensie vor putea sa plateasca retroactiv contributia la sistemul public de pensii pentru cel mult 6 ani 30 Sep 2020 | 2267
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Concediul de maternitate si concediul de crestere a copilului. Aspecte practice Sursa: MCP Cabinet avocati
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
In ce masura (doar) forta majora poate fi motiv de concediere a salariatului? Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti