din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3295 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

  Publicat: 15 Oct 2012       29521 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 692 din 9 octombrie 2012

Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Sau comiterea unei infractiuni, expresie folosita de legea penala, in t. VIII, art. 144, C. pen., partea generala, prin care se intelege savarsirea oricareia dintre faptele pe care legea le pedepseste
Prevauzute in cap. I, art. 174-185, ce cuprind: omorul, omorul calificat, omorul deosebit de grav, pruncuciderea, uciderea din culpa, determinarea sau inlesnirea sinuciderii,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Scurta (auto) biografie care cuprinde toate datele privind starea civila, situatia profesionala etc., a unei persoane (care participa la un concurs, la un examen etc.).
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

b) pensionare, in conditiile legii;
c) constatarea nepregatirii profesionale corespunzatoare sau, dupa caz, indeplinirea necorespunzatoare a atributiilor specifice functiei de conducere;
d) neindepliniea oricareia dintre conditiile prevazute pentru numirea in functie;
e) ca sanctiune disciplinara;
f) condamnarea definitiva pentru savarsirea unei infractiuni .
(2) Eliberarea din functie se face prin ordin al inspectorului-sef.
(3) Deciziile de eliberare din functie pentru cazurile prevazute la alin. (1) lit. c)-f) pot fi contestae la instanta competenta .

Art. 129
Personalului angajat in baza unui contract individual de munca ii sunt aplicabile dispoziiile din legislatia muncii in ceea ce priveste incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca .

Sectiunea 4 - Functionarii publici


Art. 130
(1) Functionarii publici din cadrul Inspectiei Judiciare isi desfasoara activitatea in temeiul Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Ocuparea posturilor pentru personalul prevazut la alin. (1) se face prin concurs sau examen organizat in conditiile legii.

Art. 131
Salarizarea functionarilor publici si a personalului contractual este reglementata potrivit dispozitiilor legale aplicabile acelorasi categorii de personal din aparatul Parlamentului Romaniei.

Art. 132
Numirea in functiile publice de executie din cadrul Directiei economice si administrativ se face prin ordin al inspectorului-sef dintre persoanele care indeplinesc conditiile generale pentru ocuparea unei functii publice, prevazute de Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si au promovat concursul organizat in conditiile legii.

Art. 133
Dispozitiile privind drepturile si indatoririle personalului din cadrul Directiei economice si administrativ, care are calitatea de functionar public, promovarea in functie si evaluarea perfomantelor profesionale ale acestuia, modificarea, suspendarea si incetarea raporturilor de serviciu, raspunderea juridica, precum si celelalte prevederi stabilite prin Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

Sectiunea 5 - Numirea in functii de conducere in cadrul aparatului propriu al Inspectiei Judiciare


Art. 134
Personalul de conducere din aparatul propriu al Inspectiei Judiciare este numit de inspectorul-sef.

Art. 135
Functiile de conducere de specialitate juridica din aparatul propriu al Inspectiei Judiciare pot fi ocupate de personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor ce isi desfasoara activitatea in cadrul Inspectiei Judiciare, cu o vechime in specialitate de cel putin 4 ani, care nu a fost sanctionat disciplinar in ultimii 3 ani.

Art. 136
Functiile de conducere de alta specialitate decat cea juridica din aparatul propriu al Inspectiei Judiciare pot fi ocupate de persoane care indeplinesc conditiile de studii si vechime prevazute in Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 137
(1) Functiile de conducere vacante se publica pe paginile de internet ale Inspectiei Judiciare si Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Cererile pentru ocuparea functiilor de conducere prevazute la alin. (1) se depun la registratura Inspectiei Judicare, in termen de 15 zile de la data publicarii, insotite de un curriculum vitae si de inscrisurile ce dovedesc indeplinirea conditiilor stabilite de art. 135 sau, dupa caz, art. 136, precum si de orice alte documente considerate relevante de catre candidat.
(3) In termen de 10 zile de la expirarea termenului pentru depunerea cererii, comisia de organizare din cadrul Inspectiei Judiciare intocmese un referat privind indeplinriea conditiilor prevazute de art. 135 sau, dupa caz, art. 136 de catre candidati, pe care il inainteaza inspectorului-sef impreuna cu dosarul candidatului.
(4) Comisia de organizare a concursului sau examenului este numita de inspectorul-sef.
(5) In vederea numirii in functie, candidatii sustin un interviu in fata unei comisii de examinare, formata dintr-un numar impar de membri, numita de catre inspectorul-sef. Candidatul declarat admis la interviu va fi numit in functia de conducere prin ordin al inspectorului-sef.
(6) Numirea candidatului declarat admis la interviu se face pe o durata de 3 ani, cu posibilitatea reinvestirii in conditiile prevazute la alin. (5).
(7) Revocarea din functiile de conducerea a persoanelor numite in conditiile prevazute de alineatele precedente se face prin ordin al inspectorului-sef, pentru neindeplinirea ori indeplinirea necorespunzatoare a atributiilor.

Art. 138
Functiile prevazute la art. 135 pot fi ocupate si de judecatori sau procurori detasati, in conditiile legii.




Afişează Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    CSM    Suspendare din functie    Inspectia Judiciara    Legea 317/2004

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

CEDO: Panioglu impotriva Romaniei. Libertatea de exprimare
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

CEDO: Camelia Bogdan impotriva Romaniei. dreptul la un proces echitabil. Accesul la o instanta
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Neindicarea salariului confidential al membrilor de familie in declaratia de avere nu poate fi sanctionata cu amenda
Pronuntaţă de: Judecatoria Pascani Sentinta civila nr. 1976 din 20 noiembrie 2020

Valabilitatea actelor aditionale de majorare a salariului nesemnate de salariat
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia nr. 641 din 01.07.2019

Dovada platii contravalalorii orelor suplimentare, a orelor lucrate sambata si duminica si a orelor lucrate pe timp de noapte. Contract de munca temporara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CRAIOVA - DECIZIE Nr. 2152 din 23 Iulie 2020

ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Hotararea in cauza Brisc impotriva Romaniei din 11.12.2018
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Nu rezulta cu certitudine ca prejudiciul a fost cauzat din vina si in legatura cu munca paratilor, intrucat acestia sunt angajati ai autoritatii contractante, dar nu semnatari ai contractelor
Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 494, in sedinta publica din 23 februarie 2017

Principiul stabilirii unui salariu egal pentru munca egala este aplicabil pentru intreg personalul platit din fonduri publice
Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 309/2017, in sedinta publica din 22.02.2017

Dispozitiile art. 169 din Codul muncii exclud posibilitatea recuperarii pretinsului prejudiciu prin alte proceduri, cum ar fi emiterea unei decizii de imputare
Pronuntaţă de: Tribunalul Tulcea Sectia Civila si de Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta civila nr. 103/2017, in sedinta publica din 25 ianuarie 2017



Articole Juridice

[Av. muncii] Suspendare din functie ca urmare a unei plangeri penale. solutie de clasare. recuperare drepturi salariale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept
Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu

Nesemnarea de catre procuror a Ordonantei de punere in miscare a actiunii penale impotriva inculpatului
Sursa: CSM

Este necesara o cerere expresa a salariatului pentru reindividualizarea sanctiunii disciplinare, sau se poate dispune reindividualizarea sanctiunii de catre instanta din oficiu?
Sursa: CSM

Modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Abaterile disciplinare ale magistratilor
Sursa: Autor: Felicia Mirea, Atac