din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2947 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Civila » Legea nr. 236 din 5 octombrie 2018 privind distributia de asigurari

Legea nr. 236 din 5 octombrie 2018 privind distributia de asigurari

  Publicat: 12 Oct 2018       14578 citiri        Secţiunea: Legislatie Civila  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
LEGE nr. 236 din 5 octombrie 2018 privind distributia de asigurari

Publicata in Monitorul Oficial nr. 853 din data de 8 octombrie 2018

1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
(6) Masurile prevazute la alin. (5) includ sanctiunile si masurile administrative potrivit art. 28, precum si posibilitatea de a interzice intermediarilor sau intermediarilor de asigurari auxiliare sa desfasoare noi activitati pe teritoriul Romaniei.
(7) Masurile adoptate de A.S.F. in temeiul prevederilor alin. (3)-(6), alin. (12) si (13) se transmit documentat intermediarilor sau intermediarilor de asigurari auxiliare in cauza.
(8) In situatia in care A.S.F. primeste informatii similare celor prevazute la art. 21 alin. (1) din partea unei autoritati competente dintr-un stat membru de origine, aceasta:
a) confirma fara intarziere primirea acestora;
b) comunica in termen de o luna autoritatii competente din statul membru de origine, prin mijloacele prevazute la art. 4 alin. (18) si (19), dispozitiile legale prevazute la art. 4 alin. (17) aplicabile pe teritoriul Romaniei.
(9) A.S.F. primeste de la autoritatea competenta din statul membru de origine notificarea privind modificarile informatiilor primite potrivit alin. (8).
(10) In cazul in care locul principal de desfasurare a activitatii intermediarilor sau intermediarilor de asigurari auxiliare din alt stat membru este situat in Romania, si nu in statul membru de origine, A.S.F. poate conveni cu autoritatea competenta din statul membru de origine sa actioneze ca si cum ar fi autoritatea competenta din statul membru de origine cu privire la dispozitiile prevazute in cap. IV, V, VII si VIII.
(11) Pentru a se asigura ca activitatile sau serviciile oferite de sucursala stabilita pe teritoriul Romaniei respecta obligatiile prevazute in cap. V si VII si in masurile adoptate in temeiul acestora, A.S.F. poate:
a) examina modalitatile de infiintare a sucursalei;
b) solicita modificarile necesare pentru impunerea respectarii obligatiilor si masurilor respective.
(12) Daca A.S.F. constata ca intermediarii sau intermediarii de asigurari auxiliare care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei prin intermediul unei sucursale incalca prevederile legale din cap. V si VII, aceasta poate adopta masurile potrivit prevederilor legale.
(13) In cazul in care A.S.F. constata ca intermediarii sau intermediarii de asigurari auxiliare care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei prin intermediul unei sucursale incalca obligatiile prevazute in prezenta lege, altele decat cele prevazute la cap. V si VII, aceasta transmite constatarile autoritatii competente din statul membru de origine.
(14) A.S.F. adopta masuri adecvate si nediscriminatorii potrivit art. 28 alin. (6) pentru a sanctiona neregulile comise pe teritoriul Romaniei care contravin dispozitiilor legale prevazute la art. 4 alin. (17), in masura in care acest lucru este strict necesar. In acest caz, A.S.F. poate interzice intermediarilor sau intermediarilor de asigurari auxiliare sa desfasoare noi activitati pe teritoriul Romaniei.
(15) A.S.F. poate adopta masuri adecvate pentru a preveni distribuitorii de asigurari din alte state membre sa isi desfasoare activitatea pe teritoriul Romaniei, in cazul in care:
a) activitatea in cauza este directionata integral sau in cea mai mare parte spre teritoriul Romaniei cu unicul scop de a eluda prevederile legale care le-ar fi aplicabile daca acestia ar avea sediul social pe teritoriul Romaniei;
b) activitatea in cauza pune in mod semnificativ in pericol buna functionare a pietei asigurarilor si reasigurarilor din Romania in ceea ce priveste protectia consumatorilor.
(16) In cazul prevazut la alin. (15), A.S.F. poate adopta, dupa informarea autoritatii competente din statul membru de origine, masuri adecvate in ceea ce priveste distribuitorii de asigurari respectivi pentru a proteja drepturile consumatorilor din Romania.
CAP. III
Conditii de inregistrare
ART. 8
Inregistrarea ca intermediar principal si secundar
(1) Pentru a putea desfasura activitate de distributie, intermediarii principali si secundari se inregistreaza la A.S.F. in registrele mentionate la art. 4 alin. (6).
(2) Inregistrarea prevazuta la alin. (1) se realizeaza:
a) ca urmare a acordarii autorizatiei sau avizului de functionare de catre A.S.F., in cazul intermediarilor principali;
b) de catre asiguratorii sau intermediarii principali sub raspunderea carora actioneaza, in cazul intermediarilor secundari.
(3) Societatile si angajatii acestora sunt exceptati de la prevederile alin. (1).
(4) Fara a aduce atingere prevederilor alin. (1), societatile si intermediarii principali inregistreaza intermediarii secundari sub supravegherea A.S.F. si se asigura de indeplinirea conditiilor de inregistrare si aplicarea cerintelor prevazute la art. 4 alin. (12)-(16), art. 9 alin. (2) lit. c), art. 10 si art. 11 alin. (1)-(9).
(5) Societatile si intermediarii principali deschid si mentin registre proprii privind persoanele fizice si juridice care desfasoara activitati de distributie, in sistem computerizat, cu arhivarea tuturor modificarilor.
ART. 9
Conditii de inregistrare
(1) Pentru obtinerea si mentinerea autorizatiei sau avizului de functionare si, respectiv, pentru inregistrarea si mentinerea in registrele A.S.F. in calitate de intermediari principali sau secundari, acestia respecta, dupa caz, prevederile alin. (2) si (3), art. 10, art. 11 si ale reglementarilor emise de A.S.F. in aplicarea acestora. Respectarea acestor prevederi si reglementari reprezinta o conditie pentru mentinerea acestora in registrele A.S.F.
(2) In vederea obtinerii autorizatiei de functionare, intermediarii principali transmit A.S.F. urmatoarele informatii:
a) identitatea actionarilor sau asociatilor care detin o participatie calificata si valoarea fiecareia dintre acestea;
b) identitatea persoanelor care au legaturi stranse cu intermediarul respectiv;
c) daca participatiile sau legaturile stranse prevazute la lit. a) si b) nu impiedica exercitarea efectiva a procesului de supraveghere de catre A.S.F.;
d) existenta capitalului minim subscris si varsat in forma baneasca, a carui valoare nu poate fi mai mica de 150.000 lei, al carui cuantum este actualizat prin prevederile legale;
e) alte informatii potrivit prevederilor legale.
(3) Intermediarii principali avizati de A.S.F. si intermediarii secundari indeplinesc conditiile si cerintele privind furnizarea catre A.S.F., societati sau intermediarii principali, dupa caz, a informatiilor prevazute la alin. (2) lit. a) - c) si e).
(4) Modificarile informatiilor furnizate potrivit alin. (2) si (3), in cazul intermediarilor principali, sunt transmise A.S.F. de indata si fara intarzieri nejustificate in vederea aprobarii potrivit art. 4 alin. (2).
(5) Intermediarii autorizati de A.S.F. pot fuziona sau se pot diviza in conditiile prevederilor Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si notifica A.S.F. intentia respectiva. Intermediarii rezultati in urma fuziunii sau divizarii isi pot desfasura activitatea numai ulterior obtinerii aprobarii sau acordului scris al A.S.F., dupa caz.
CAP. IV
Desfasurarea activitatii




Afişează Legea nr. 236 din 5 octombrie 2018 privind distributia de asigurari pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Monitorul Oficial    Legea 236/2018    asigurari    distributie    Autoritatea de Supraveghere Financiara    consumator

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Dreptul utilizatorului de a dispune incetarea contractului individual de munca a salariatului temporar pentru motive disciplinare
Pronuntaţă de: Curtea de apel Bucuresti

Rambursarea retroactiva a somajului eronat de catre autoritatea publica
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Hotararea CEDO in Cauza Danciu si altii impotriva Romaniei. ancheta prompta si efectiva
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Revocare Hotarare ANRP dupa ce acesta a intrat in circuitul civil si si-a produs efectele prin efectuarea unei plati partiale a despagubirilor
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1667 din 17.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea, cu titlu de plata nedatorata, a drepturilor salariale incasate fara temei legal
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.410/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Admisibilitate Cerere de drept comun de obligare a Fondului de Garantare a Asiguratilor la plata daunelor morale si materiale determinate de un accident rutier
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 113/A din 15.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila



Articole Juridice

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro

CIM 2023. Model contract individual de munca 2023
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor?
Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Contract individual de munca, Model 2021. PDF si Word editabil
Sursa: MCP Cabinet avocati