Legea 24/2019 privind evaluarea functionarilor publici pentru anul 2018
Publicata in Monitorul Oficial nr. 36 din 14.01.2019
Articolul I
Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Functiile publice sunt prevazute in anexa nr. 1."
2. La articolul 20, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
"(5) Comisia de evaluare, prevazuta la alin. (4), este formata din 5 membri, numiti pentru un mandat de 3 ani. Indeplinirea atributiilor comisiei de evaluare se realizeaza cu respectarea principiilor independentei, integritatii, obiectivitatii si impartialitatii in luarea deciziilor."
3. Dupa articolul 20 se introduc zece noi articole, articolele 201-2010, cu urmatorul cuprins:
"Articolul 201
(1) Evaluarea prevazuta la art. 20 alin. (1) se realizeaza in scopul aprecierii performantelor obtinute, prin raportarea rezultatelor obtinute in mod efectiv la obiectivele operationale stabilite, pentru inaltii functionari publici care au desfasurat efectiv activitate minimum 6 luni in anul calendaristic pentru care se realizeaza evaluarea . Perioada evaluata este 1 ianuarie-31 decembrie a fiecarui an, iar perioada de evaluare este 1 ianuarie-31 martie a anului urmator perioadei evaluate.
(2) Evaluarea generala prevazuta la art. 20 alin. (2) se realizeaza prin raportarea rezultatelor obtinute in ultimii 2 ani si a criteriilor de performanta la obiectivele strategice stabilite. Perioada evaluata este de 2 ani, incepand cu data de 1 ianuarie a primului an de activitate si pana la data de 31 decembrie a anului urmator, iar perioada de evaluare este 1 ianuarie- 31 martie din anul urmator perioadei evaluate.
(3) In anul in care se face evaluarea generala, evaluarea performantelor profesionale individuale face parte din aceasta.
(4) Evaluarea anuala prevazuta la art. 20 alin. (1) si evaluarea generala prevazuta la art. 20 alin. (2) se realizeaza si pentru functionarii publici care exercita cu caracter temporar o functie publica corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici.
Articolul 202
(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale si evaluarea generala prevazute la art. 20 alin. (1) si (2) se realizeaza pe baza urmatoarelor documente:
a) raportul de activitate intocmit de inaltul functionar public;
b) referatul de evaluare intocmit de prim-ministru pentru inaltii functionari publici care ocupa functiile publice prevazute la art. 12 lit. a), de conducatorul autoritatii sau institutiei publice in al carei stat de functii se afla functia publica pentru inaltii functionari publici care ocupa functiile publice prevazute la art. 12 lit. b) si d), de catre ministrul afacerilor interne pentru inaltii functionari publici care ocupa functiile publice prevazute la art. 12 lit. c) si e), respectiv de catre secretarul general al Guvernului pentru inaltii functionari publici care ocupa functiile publice prevazute la art. 12 lit. f);
c) fisa postului inaltului functionar public evaluat;
d) documentele prin care se stabilesc obiectivele pentru perioada pentru care se face evaluarea si indicatorii de performanta .
(2) Competenta de intocmire a referatului de evaluare prevazut la alin. (1) lit. b) poate fi delegata prin act administrativ catre secretarul de stat care coordoneaza activitatea inaltului functionar public, cu precizarea conditiilor si limitelor delegarii.
Articolul 203
(1) Obiectivele pentru perioada pentru care se face evaluarea sunt obiective strategice si obiective operationale.
(2) Obiectivele prevazute la alin. (1) se stabilesc la inceputul perioadei pentru care se face evaluarea de catre:
a) prim-ministru, pentru functiile publice prevazute la art. 12 lit. a);
b) conducatorul autoritatii sau institutiei publice in al carei stat de functii se afla functia publica, pentru functiile publice prevazute la art. 12 lit. b) si d);
c) ministrul afacerilor interne, pentru functiile publice prevazute la art. 12 lit. c) si e);
d) secretarul general al Guvernului, pentru functiile publice prevazute la art. 12 lit. f).
(3) Competenta de stabilire a obiectivelor pentru perioada pentru care se face evaluarea poate fi delegata prin act administrativ catre secretarul de stat care coordoneaza activitatea inaltului functionar public, cu precizarea conditiilor si limitelor delegarii.
(4) Obiectivele se consemneaza intr-un document datat si semnat de persoana care are competenta de a stabili obiectivele potrivit alin. (2), respectiv alin. (3) si de inaltul functionar public.
(5) Obiectivele operationale, impreuna cu termenele de realizare si indicatorii de performanta corespunzatori, se stabilesc pentru perioada 1 ianuarie-31 decembrie a anului pentru care se face evaluarea .
(6) Obiectivele strategice, impreuna cu termenele de realizare si indicatorii de performanta corespunzatori, se stabilesc pentru o perioada de 2 ani, respectiv de la data de 1 ianuarie a primului an si pana la data de 31 decembrie a anului urmator.
(7) Obiectivele operationale si obiectivele strategice, precum si termenele de realizare si indicatorii de performanta corespunzatori pot fi revizuiti trimestrial sau ori de cate ori intervin modificari in activitatea sau structura organizatorica a autoritatii ori institutiei publice. In acest caz, prevederile alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
(8) Indicatorii de performanta prevazuti la alin. (5) si (6) se stabilesc pentru fiecare obiectiv in conformitate cu nivelul atributiilor, prin raportare la cerintele privind cantitatea si calitatea muncii prestate.
Articolul 204
(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale inaltilor functionari publici, prevazuta la art. 20 alin. (1), se face cu parcurgerea urmatoarelor etape:
a) analizarea documentelor prevazute la art. 202 alin. (1) de catre fiecare membru al Comisiei de evaluare;
b) aprecierea indeplinirii fiecarui obiectiv operational de catre fiecare membru al Comisiei de evaluare cu note de la 1 la 5, nota exprimand gradul de indeplinire a obiectivului respectiv, in raport cu termenele de realizare si cu indicatorii de performanta .
(2) In cadrul etapei de analizare a documentelor, prevazuta la alin. (1) lit. a), Comisia de evaluare poate solicita completarea raportului de activitate sau/si a referatului de evaluare, in masura in care considera ca sunt incomplete sau contin date eronate, stabilind si un termen pentru transmiterea raportului de activitate sau/si a referatului de evaluare modificat(e).
(3) Nota acordata pentru indeplinirea obiectivelor operationale reprezinta media aritmetica a notelor acordate pentru indeplinirea fiecarui obiectiv, inclusiv a obiectivelor operationale revizuite, daca s-a impus revizuirea acestora pe parcursul perioadei evaluate.
(4) Nota finala a evaluarii performantelor profesionale individuale este media aritmetica a notelor acordate pentru obiectivele operationale potrivit alin. (1) lit. b).
(5) Semnificatia notelor prevazute la alin. (1) lit. b) este urmatoarea: nota 1 - nivel minim si nota 5 - nivel maxim.
Articolul 205
(1) Evaluarea generala a inaltilor functionari publici, prevazuta la art. 20 alin. (2), are urmatoarele componente:
a) evaluarea performantelor profesionale individuale pentru ultimul an din perioada evaluata, realizata potrivit dispozitiilor art. 204;
b) evaluarea gradului de indeplinire a obiectivelor strategice pentru ultimii 2 ani din perioada evaluata.
(2) Evaluarea gradului de indeplinire a obiectivelor strategice se realizeaza astfel:

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:


















Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti















