Articolul 12(1) In perioada campaniei electorale, candidatii si reprezentantii competitorilor electorali nu pot fi producatori, realizatori sau moderatori ai emisiunilor realizate de radiodifuzorii publici si privati.(2) Candidatii care detin functii publice pot avea interventii in direct sau inregistrate si in alte emisiuni decat cele prevazute la art. 7, strict in probleme legate de exercitarea functiei lor; in aceste situatii radiodifuzorii au obligatia sa ia masuri pentru asigurarea echidistantei si a pluralismului de opinii.
Articolul 13Radiodifuzorii au obligatia sa se asigure ca in cadrul emisiunilor de promovare electorala, precum si in continutul spoturilor si al celorlalte materiale audiovizuale puse la dispozitia acestora de catre competitorii electorali sunt respectate urmatoarele conditii:a) nu incita la ura pe considerente de rasa, religie, nationalitate, sex sau orientare sexuala;b) nu contin afirmatii care pot aduce atingere demnitatii umane, dreptului la propria imagine sau care sunt contrare bunelor moravuri;c) nu contin acuzatii cu incidenta penala sau morala la adresa altor candidati ori competitori electorali, fara a fi insotite de dovezi pertinente prezentate in mod explicit.
Articolul 14Realizatorii, prezentatorii si moderatorii dezbaterilor electorale au urmatoarele obligatii:a) sa fie impartiali;b) sa asigure echilibrul necesar desfasurarii emisiunii, oferind fiecarui participant la discutii posibilitatea sa isi prezinte opiniile;c) sa asigure mentinerea dezbaterii in sfera tematicii electorale;d) sa intervina atunci cand invitatii incalca, prin comportament sau exprimare, regulile prevazute la art. 13; in cazul in care invitatii nu se conformeaza solicitarilor, moderatorul poate decide intreruperea microfonului sau oprirea emisiunii, dupa caz.
Articolul 15(1) Radiodifuzorii publici si privati pot difuza spoturi electorale numai in cadrul emisiunilor electorale prevazute la art. 7 alin. (1) lit. a) si b), cu respectarea conditiilor prevazute la art. 13.(2) Spoturile electorale nu constituie publicitate comerciala, in sensul dispozitiilor legale.(3) Spoturile electorale nu pot avea o durata mai mare de 60 de secunde si trebuie sa fie asumate in mod explicit, prin prezentare sau prin continut, de catre competitorii electorali.(4) Durata totala a difuzarii spoturilor electorale nu poate depasi 6 minute dintr-un interval de o ora.(5) Pentru difuzarea spoturilor electorale radiodifuzorii privati sunt obligati sa asigure competitorilor electorali conditii egale de acces si de tarifare pe unitatea de timp .(6) In emisiunile de promovare electorala nu pot fi inserate spoturi ale unor competitori electorali in intervalele alocate altor competitori electorali.(7) In cadrul dezbaterilor electorale radiodifuzorii pot insera spoturi electorale numai in calupuri separate si marcate corespunzator.(8) In perioada campaniei electorale, cu exceptia spoturilor electorale, este interzisa difuzarea oricaror forme de publicitate ce contin referiri la competitorii electorali.
Articolul 16(1) Sondajele de opinie cu continut electoral pot fi difuzate numai cu respectarea conditiilor prevazute de art. 37 din Legea nr. 33/2007, republicata, cu modificarile ulterioare.(2) In cazul prezentarii unor televoturi sau anchete facute in randul electoratului, radiodifuzorii au obligatia sa precizeze in mod expres ca acestea nu sunt reprezentative pentru opinia publica ori pentru un anumit grup social sau etnic.(3) Incepand cu 48 de ore inainte de ziua votarii si pana la inchiderea urnelor se interzice prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete facute pe strada.
Articolul 17Cu 24 de ore inainte de inceperea votarii si pana la inchiderea urnelor este interzisa difuzarea emisiunilor si a spoturilor electorale prevazute la art. 7.
Articolul 18(1) Persoanele ale caror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea in cadrul unei emisiuni electorale a unor fapte neadevarate beneficiaza de drept la replica.(2) Persoanele ale caror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea in cadrul unui emisiuni electorale a unor informatii inexacte beneficiaza de drept la rectificare.(3) Radiodifuzorii au urmatoarele obligatii privind dreptul la replica si la rectificare:a) sa decida acordarea sau neacordarea dreptului solicitat, in cel mult 24 de ore de la primirea unei solicitari formulate in scris; in situatia in care solicitarea se refera la o emisiune difuzata in ultima zi de campanie electorala, decizia trebuie luata in cel mult 12 ore de la primirea solicitarii;b) sa comunice solicitantului, in termenele prevazute la lit. a), telefonic si/sau in scris, decizia luata; in cazul neacordarii dreptului solicitat, motivele trebuie sa fie comunicate solicitantului si Consiliului National al Audiovizualului;c) sa difuzeze, in cazul in care decide acordarea dreptului solicitat, rectificarea sau replica in cel mult 48 de ore de la primirea solicitarii; in situatia in care emisiunea care face obiectul sesizarii a fost difuzata in ultima zi de campanie electorala, rectificarea sau replica se difuzeaza in preziua votarii;d) sa difuzeze, in cazul in care Consiliul National al Audiovizualului da castig de cauza solicitantului, replica sau rectificarea in termenul si in conditiile comunicate radiodifuzorului.(4) In preziua votarii, radiodifuzorii trebuie sa prevada in program, imediat dupa emisiunea informativa de seara, un spatiu de emisie pentru difuzarea rectificarilor si a replicilor ca urmare a sesizarilor care se refera la emisiunile difuzate in ultima zi de campanie electorala.
CAPITOLUL IVDispozitii tranzitorii si finale
Articolul 19In perioada dintre intrarea in vigoare a prezentei decizii si inceperea campaniei electorale, radiodifuzorii nu vor difuza emisiuni cu caracter de promovare electorala si spoturi cu mesaj electoral, astfel cum acestea sunt definite la art. 7, si nici spoturi publicitare comerciale sau alte productii audiovizuale care transmit ori induc mesaje electorale.
Articolul 20(1) Radiodifuzorii vor asigura inregistrarea emisiunilor destinate campaniei electorale in conditiile stabilite in Decizia Consiliului National al Audiovizualului nr. 412/2007 privind obligatiile ce revin radiodifuzorilor la inregistrarea programelor de radio si de televiziune, cu modificarile si completarile ulterioare.(2) Inregistrarile emisiunilor destinate campaniei electorale vor fi tinute la dispozitia Consiliului National al Audiovizualului pe toata durata campaniei electorale si inca 30 de zile dupa comunicarea oficiala a rezultatelor.(3) Radiodifuzorii au obligatia sa furnizeze datele solicitate de personalul de control al Consiliului National al Audiovizualului privind desfasurarea campaniei electorale, in termenul si conditiile comunicate.
Articolul 21Nerespectarea prevederilor prezentei decizii se sanctioneaza potrivit dispozitiilor Legii nr. 504/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, ale art. 53 lit. y) si art. 54 alin. (1) si alin. (2) lit. g) din Legea nr. 33/2007, republicata, cu modificarile ulterioare.
Articolul 22
Decizie de sanctionare disciplinara. Caracterul restrictiv al dispozitiilor inscrise Codul muncii. Analiza elementelor constitutive ale abaterii disciplinare prin raportare la prevederile actului emis de angajator Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 40/06.02.2020
Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020
Organizatie sindicala. Calitate procesuala activa Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 587/4 octombrie 2018
Criteriile stabilirii salariului de baza in privinta personalului platit din fonduri publice. Complexitatea si importanta activitatii desfasurate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 805/A din data de 31 mai 2019
Raspunderea patrimoniala a angajatorului. Excluderea discriminatorie a salariatului de la indeplinirea unor atributii de serviciu cu consecinte pe planul cuantumului drepturilor salariale ca urmare a prezentarii unor nemultumiri directorului general Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. din data de 5141 din data de 12.11.2019
Raspunderea patrimoniala a salariatului.Caracterul ilicit se analizeaza in functie de cum fapta salariatului a condus la producerea prejudiciului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia nr. 5291/2019 din 19.11.2019
Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020
Cuantificarea prejudiciilor materiale si morale in cazul accidentelor de munca Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 3 Bucuresti - Sentinta Penala nr. 358 din 25.04.2019
Nu este interzisa conferirea de atributii suplimentare cu ocazia delegarii, atata timp cat noile atributii sunt in concordanta cu competentele salariatului si nu aduc o modificare semnificativa a atributiilor sale obisnuite Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 135/2017, in sedinta publica din 1 februarie 2017
Decontarea serviciilor medicale pentru personalul din Justitie. Acte normative, conditii, distinctii Pronuntaţă de: Tribunalul Braila Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 159/2017, in sedinta publica din 22 martie 2017
Asimilarea stagiului de cotizare efectuat intr-o tara membra a Uniunii Europene Sursa: MCP Cabinet avocati
Raspunderea coordonatorului activitatii salariatului in accidentele de munca. Plata daunelor morale Sursa: Irina Maria Diculescu
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro
Intelegerea prin care se urmareste eliminarea unui concurent este contrara normelor de concurenta Sursa: EuroAvocatura.ro