3. NIF inseamna Numar de Identificare Fiscala, emis de Romania sau de un stat membru, sau echivalentul sau functional daca nu exista un Numar de Identificare Fiscala.
4. Numar TVA inseamna numarul unic care identifica o persoana impozabila sau o entitate juridica neimpozabila care este inregistrata in scopuri de TVA.
5. Adresa Principala inseamna adresa la care se afla resedinta principala a Vanzatorului care este o persoana fizica, respectiv adresa la care se afla sediul social al Vanzatorului care este o Entitate .
6. Perioada de raportare inseamna anul calendaristic pentru care se face raportarea in temeiul sectiunii III.
7. Bun Imobil Listat inseamna toate unitatile bunului imobil situate la aceeasi adresa fizica, detinute de acelasi proprietar si oferite spre inchiriere pe o Platforma de catre acelasi Vanzator.
8. Numar de Identificare a Contului Financiar inseamna numarul sau referinta unic/a de identificare a contului bancar sau a unui alt cont de servicii de plata similar in care este platita sau creditata Contraprestatia, de care dispune Operatorul de platforma.
9. Bunuri inseamna orice bun corporal.
SECTIUNEA II: Procedura de diligenta fiscala
In scopul identificarii Vanzatorilor Raportabili se aplica procedura descrisa in continuare.
SUBSECTIUNEA A: Vanzatori care nu fac obiectul examinarii
Pentru a determina daca un Vanzator care este o Entitate se califica drept Vanzator Exclus in sensul descris la pct. 4 lit. a) si b) din subsectiunea B din sectiunea I, un Operator de platforma care are obligatia de raportare poate utiliza informatiile disponibile in mod public sau o confirmare din partea Vanzatorului care este o Entitate .
Pentru a determina daca un Vanzator se califica drept Vanzator Exclus in sensul descris la pct. 4 lit. c) si d) din subsectiunea B din sectiunea I, un Operator de platforma care are obligatia de raportare poate utiliza evidentele aflate la dispozitia sa.
SUBSECTIUNEA B: Colectarea informatiilor despre Vanzator
1. Operatorul de platforma care are obligatia de raportare colecteaza toate informatiile urmatoare pentru fiecare Vanzator care este o persoana fizica si care nu este Vanzator Exclus:
a) prenumele si numele;
b) Adresa Principala;
c) orice NIF emis Vanzatorului respectiv, inclusiv fiecare stat membru emitent, si, in absenta unui NIF, locul nasterii Vanzatorului respectiv;
d) numarul TVA al Vanzatorului respectiv, daca exista;
e) data nasterii.
2. Operatorul de platforma care are obligatia de raportare colecteaza toate informatiile urmatoare pentru fiecare Vanzator care este o Entitate si care nu este Vanzator Exclus:
a) denumirea juridica;
c) orice NIF emis Vanzatorului respectiv, inclusiv fiecare stat membru emitent;
e) numarul de inregistrare in Registrul Comertului;
f) existenta oricarui sediu permanent prin care se realizeaza Activitati Relevante in Romania sau in oricare alt stat membru, daca informatia este disponibila, indicand fiecare stat membru in care este situat un astfel de sediu permanent.
3. Prin exceptie de la pct. 1 si 2, Operatorul de platforma care are obligatia de raportare nu este obligat sa colecteze informatiile prevazute la pct. 1 lit. b) -e) si pct. 2 lit. b) -f) in cazul in care se bazeaza pe confirmarea directa a identitatii si a rezidentei Vanzatorului prin intermediul unui serviciu de identificare pus la dispozitie de un stat membru sau de Uniunea Europeana pentru a stabili identitatea si rezidenta fiscala a Vanzatorului.
4. Prin exceptie de la pct. 1 lit. c) si pct. 2 lit. c) si e) , Operatorul de platforma care are obligatia de raportare nu este obligat sa colecteze NIF-ul sau, dupa caz, numarul de inregistrare in Registrul Comertului in niciuna dintre situatiile urmatoare:
a) statul membru de rezidenta al Vanzatorului nu ii emite acestuia un NIF sau un numar de inregistrare in Registrul Comertului;
b) statul membru de rezidenta al Vanzatorului nu impune colectarea NIF-ului emis Vanzatorului.
SUBSECTIUNEA C: Verificarea informatiilor despre Vanzator
1. Operatorul de platforma care are obligatia de raportare stabileste daca informatiile colectate in temeiul subsectiunii A, al pct. 2 lit. a) -e) din subsectiunea B si al subsectiunii E sunt corecte, utilizand toate informatiile si documentele de care dispune in evidentele sale, precum si orice interfata electronica pusa la dispozitie gratuit de un stat membru sau de Uniunea Europeana pentru a verifica valabilitatea NIF-ului si/sau a numarului TVA.
2. Prin exceptie de la pct. 1, in vederea indeplinirii procedurii de diligenta fiscala in temeiul pct. 2 din subsectiunea F, Operatorul de platforma care are obligatia de raportare poate stabili daca informatiile colectate in temeiul subsectiunii A, al pct. 1 si pct. 2 lit. a) -e) din subsectiunea B si in temeiul subsectiunii E sunt corecte, utilizand informatiile si documentele de care dispune in evidentele sale electronice.
3. In aplicarea pct. 3 lit. b) de la subsectiunea F si prin exceptie de la pct. 1 si 2 din subsectiunea C, in cazurile in care Operatorul de platforma care are obligatia de raportare are motive sa considere ca oricare dintre informatiile descrise la subsectiunile B sau E pot fi inexacte in temeiul informatiilor furnizate de catre autoritatea competenta din Romania sau de catre autoritatea competenta a unui stat membru intr-o cerere privind un anumit Vanzator, Operatorul de platforma care are obligatia de raportare solicita Vanzatorului sa corecteze informatiile despre care s-a constatat ca sunt incorecte si sa furnizeze documente justificative, date sau informatii, provenite dintr-o sursa independenta, cum ar fi:
a) un document de identificare valabil, emis de o autoritate publica din Romania sau din alt stat membru;
b) un certificat de rezidenta fiscala, aprobat prin ordin al ministrului finantelor.
SUBSECTIUNEA D: Determinarea statului/lor membru/e al/ale Uniunii Europene de rezidenta al/e Vanzatorului in sensul art. 2915 din lege si al prezentei anexe
1. Un Operator de platforma care are obligatia de raportare considera ca un Vanzator este rezident in Romania sau intr-un stat membru daca Adresa Principala a Vanzatorului se afla in Romania sau in statul membru respectiv.
2. In cazul in care Adresa principala a Vanzatorului se afla intr-un alt stat membru, un Operator de platforma care are obligatia de raportare considera ca Vanzatorul este rezident si in Romania in cazul in care NIF-ul i-a fost emis in Romania in conformitate cu normele legale in vigoare.
Un Operator de platforma care are obligatia de raportare considera ca Vanzatorul are rezidenta si in statul membru de emitere a NIF-ului daca statul emitent este diferit de statul membru in care se afla Adresa Principala a Vanzatorului.
3. In cazul in care Vanzatorul a furnizat informatii cu privire la existenta unui sediu permanent in Romania sau intr-un alt stat membru, in conformitate cu pct. 2 lit. f) de la subsectiunea B, un Operator de platforma care are obligatia de raportare considera ca un Vanzator este rezident si in Romania sau in statul membru respectiv, astfel cum a precizat Vanzatorul.
4. Prin exceptie de la pct. 1 D, un Operator de platforma care are obligatia de raportare considera ca un Vanzator este rezident in fiecare stat membru confirmat de un serviciu de identificare electronica pus la dispozitie de un stat membru sau de Uniunea Europeana in temeiul pct. 3 din subsectiunea B.
SUBSECTIUNEA E: Colectarea informatiilor privind bunul imobil inchiriat
1. Daca un Vanzator desfasoara o Activitate Relevanta care implica inchirierea de bunuri imobile situate in Romania sau intr-un alt stat membru, Operatorul de platforma care are obligatia de raportare colecteaza adresa fiecarui Bun Imobil Listat si, daca a fost emis, numarul cartii funciare respective sau echivalentul acestuia prevazut de normele legale in vigoare din Romania sau de dreptul intern al statului membru in care se afla.
2. Daca un Operator de platforma care are obligatia de raportare a facilitat peste 2. 000 de Activitati Relevante prin inchirierea unui Bun Imobil Listat pentru acelasi Vanzator care este o Entitate, Operatorul de platforma care are obligatia de raportare colecteaza documente justificative, date sau informatii conform carora Bunul Imobil Listat este detinut de acelasi proprietar.
SUBSECTIUNEA F: Termenele de finalizare si de valabilitate ale procedurii de diligenta fiscala
1. Un Operator de platforma care are obligatia de raportare finalizeaza procedura de diligenta fiscala prevazuta la subsectiunile A-E pana la data de 31 decembrie a Perioadei de Raportare.
2. Prin exceptie de la pct. 1 din subsectiunea F, pentru Vanzatorii care sunt inregistrati deja pe Platforma la 1 ianuarie 2023 sau de la data la care o Entitate devine Operator de platforma care are obligatia de raportare, procedura de diligenta fiscala prevazuta la subsectiunile A-E trebuie sa fie finalizata pana la data de 31 decembrie a celei de a doua Perioade de Raportare de catre Operatorul de platforma care are obligatia de raportare.
3. Prin exceptie de la pct. 1, un Operator de platforma care are obligatia de raportare poate utiliza procedura de diligenta fiscala efectuata in legatura cu Perioadele de Raportare anterioare daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
a) informatiile despre Vanzator solicitate la pct. 1 si 2 din subsectiunea B au fost fie colectate si verificate, fie confirmate in ultimele 36 de luni; si
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020
Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020
Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020
Publicarea numelui reclamantului in cuprinsul listei debitorilor, ulterior stingerii obligatiei de plata si anularii titlurilor de creanta. Nerespectarea dispozitiilor legale privind protectia datelor cu caracter personal Pronuntaţă de: Judecatoria Iasi - Sentinta civila nr. 13391 din data de 27 Noiembrie 2019
Obligarea angajatorului la plata contributiilor de asigurari sociale. Imposibilitatea de a dispune pentru viitor. Pronuntaţă de: Tribunalul Vrancea Sentinta civila nr. 378/2020 din data de 30 Septembrie 2020
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Constitutionalitatea Legii darii in plata Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea 554/2004 carmuieste litigiul de drept fiscal Sursa: Ursuleas Ionut, Secretar U.A.T
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Restituirea in 2018 a taxei pe poluare, a taxei speciale, pentru emisiile poluante, precum si a timbrului de mediu pentru autovehicule Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Drepturile si obligatiile persoanei fizice supuse verificarii fiscale Sursa: EuroAvocatura.ro