b) Operatorul de platforma care are obligatia de raportare nu are motive sa considere ca informatiile colectate in temeiul subsectiunilor A, B si E sunt sau au devenit incorecte sau nu mai sunt de incredere.
SUBSECTIUNEA G: Aplicarea procedurii de diligenta fiscala numai Vanzatorilor Activi
Un Operator de platforma care are obligatia de raportare poate alege sa efectueze procedura de diligenta fiscala in temeiul subsectiunilor A-F numai in ceea ce priveste Vanzatorii Activi.
SUBSECTIUNEA H: Indeplinirea procedurii de diligenta fiscala de catre terti
1. Un Operator de platforma care are obligatia de raportare poate incredinta unui prestator de servicii tert indeplinirea procedurii de diligenta fiscala prevazute in prezenta sectiune, insa aceste obligatii raman in responsabilitatea Operatorului de platforma care are obligatia de raportare.
2. Daca un Operator de platforma efectueaza procedura de diligenta fiscala pentru un Operator de platforma care are obligatia de raportare in ceea ce priveste aceeasi Platforma in temeiul pct. 1, Operatorul de platforma in cauza efectueaza procedura de diligenta fiscala in temeiul normelor prevazute in prezenta sectiune. Obligatiile privind procedura de diligenta fiscala raman in responsabilitatea Operatorului de platforma care are obligatia de raportare.
SECTIUNEA III: Proceduri de raportare
SUBSECTIUNEA A: Calendarul si modalitatea de raportare
1. Un Operator de platforma care are obligatia de raportare in temeiul pct. 4 lit. a) din subsectiunea A a sectiunii I raporteaza autoritatii competente din Romania informatiile prevazute la subsectiunea B in ceea ce priveste Perioada de Raportare. Informatiile prevazute la subsectiunea B trebuie raportate cel tarziu pana la data de 31 ianuarie a anului urmator anului calendaristic in care Vanzatorul este identificat ca Vanzator Raportabil.
Daca exista mai multi Operatori de platforme care au obligatia de raportare, oricare dintre respectivii Operatori de platforme care au obligatia de raportare este exonerat de obligatia de a raporta informatiile catre autoritatea competenta din Romania daca detine dovezi, in conformitate cu normele legale in vigoare, ca aceleasi informatii au fost raportate de un alt Operator de platforma care are obligatia de raportare.
2. Daca un Operator de platforma care are obligatia de raportare in temeiul pct. 4 lit. a) din subsectiunea A a sectiunii I indeplineste oricare dintre conditiile prevazute la aceasta dispozitie in mai multe state membre, atunci alege unul dintre respectivele state membre in care sa indeplineasca procedurile de raportare stabilite in prezenta sectiune. Acest Operator de platforma care are obligatia de raportare raporteaza informatiile prevazute la subsectiunea B, in ceea ce priveste Perioada de Raportare, autoritatii competente din statul membru ales, astfel cum este determinat acesta in conformitate cu sectiunea IV, pana la data de 31 ianuarie a anului urmator anului calendaristic in care Vanzatorul este identificat ca Vanzator Raportabil. Daca exista mai multi Operatori de platforme care au obligatia de raportare, oricare dintre respectivii Operatori de platforme care au obligatia de raportare este exonerat de obligatia de a raporta informatiile catre autoritatea competenta din Romania daca detine dovezi, in conformitate cu normele legale in vigoare, ca aceleasi informatii au fost raportate de un alt Operator de platforma care are obligatia de raportare intr-un alt stat membru.
3. Un Operator de platforma care are obligatia de raportare in temeiul pct. 4 lit. b) din subsectiunea A a sectiunii I raporteaza informatiile prevazute la subsectiunea B in ceea ce priveste Perioada de Raportare autoritatii competente din Romania, atunci cand Romania este statul de inregistrare, conform art. 2915 alin. (10) , pana la data de 31 ianuarie a anului urmator anului calendaristic in care Vanzatorul este identificat ca Vanzator Raportabil.
4. Prin exceptie de la pct. 3, un Operator de platforma care are obligatia de raportare in temeiul pct. 4 lit. b) din subsectiunea A a sectiunii I nu este obligat sa furnizeze informatiile prevazute la subsectiunea B in ceea ce priveste Activitatile Relevante Calificate, care fac obiectul unui Acord Efectiv privind Stabilirea Autoritatii Competente care prevede deja schimbul automat de informatii echivalente cu Romania cu privire la Vanzatorii Raportabili rezidenti in Romania.
5. Un Operator de platforma care are obligatia de raportare comunica, de asemenea, informatiile prevazute la pct. 2 si 3 din subsectiunea B Vanzatorului Raportabil vizat de respectivele informatii, cel tarziu pana la data de 31 ianuarie a anului urmator anului calendaristic in care Vanzatorul este identificat ca Vanzator Raportabil.
6. Informatiile privind Contraprestatia platita sau creditata intr-o moneda fiduciara se raporteaza in moneda in care s-a platit sau creditat Contraprestatia in cauza. In cazul in care Contraprestatia a fost platita sau creditata in alta forma decat in moneda fiduciara, Contraprestatia in cauza este raportata in echivalentul in lei, convertita sau echivalata dupa o metoda determinata in mod consecvent de Operatorul de platforma care are obligatia de raportare.
7. Informatiile despre Contraprestatie si alte sume se raporteaza in ceea ce priveste trimestrul din Perioada de Raportare in care a fost platita sau creditata Contraprestatia.
SUBSECTIUNEA B: Informatiile care urmeaza a fi raportate
Fiecare Operator de platforma care are obligatia de raportare raporteaza autoritatii competente din Romania urmatoarele informatii:
1. Numele, adresa sediului social, NIF-ul si, daca este cazul, numarul individual de identificare alocat in temeiul art. 2915 alin. (10) ale Operatorului de platforma care are obligatia de raportare, precum si denumirea comerciala/denumirile comerciale a/le Platformei/Platformelor pentru care Operatorul de platforma care are obligatia de raportare raporteaza informatiile.
2. Pentru fiecare Vanzator Raportabil care a realizat Activitatea Relevanta, alta decat inchirierea de bunuri imobile:
a) informatiile care trebuie colectate in temeiul subsectiunii B din sectiunea II;
b) Numarul de identificare a Contului Financiar, in masura in care Operatorul de platforma care are obligatia de raportare dispune de aceasta informatie si daca autoritatea competenta din Romania sau din statul membru in care Vanzatorul Raportabil este rezident in sensul subsectiunii D din sectiunea II nu a notificat in mod public faptul ca nu intentioneaza sa utilizeze Numarul de Identificare a Contului Financiar in acest scop;
c) in cazul in care este diferit de numele Vanzatorului Raportabil, pe langa Numarul de Identificare a Contului Financiar, numele titularului contului financiar in care se plateste sau se crediteaza Contraprestatia, in masura in care Operatorul de platforma care are obligatia de raportare cunoaste acest nume, precum si orice alte informatii de identificare financiara a titularului contului respectiv disponibile pentru Operatorul de platforma care are obligatia de raportare;
d) fiecare stat membru in care Vanzatorul Raportabil are rezidenta, inclusiv rezidenta fiscala din Romania, daca este cazul, in scopul prevazut de art. 2915 si al prezentei anexe, astfel cum este determinat in temeiul subsectiunii D din sectiunea II;
e) Contraprestatia totala platita sau creditata in fiecare trimestru al Perioadei de Raportare si numarul de Activitati Relevante pentru care aceasta a fost platita sau creditata;
f) orice onorarii, comisioane sau taxe retinute sau percepute de Operatorul de platforma care are obligatia de raportare in fiecare trimestru al Perioadei de Raportare.
3. Pentru fiecare Vanzator Raportabil care a desfasurat o Activitate relevanta care implica inchirierea de bunuri imobile:
a) informatiile care trebuie colectate in temeiul subsectiunii B a sectiunii II;
b) Numarul de Identificare a Contului Financiar, in masura in care Operatorul de platforma care are obligatia de raportare dispune de aceasta informatie si daca autoritatea competenta din Romania sau din statul membru in care Vanzatorul Raportabil isi are rezidenta in sensul subsectiunii D din sectiunea II nu a notificat in mod public faptul ca nu intentioneaza sa utilizeze Numarul de Identificare a Contului Financiar in acest scop;
e) adresa fiecarui Bun Imobil Listat, stabilita pe baza procedurii prevazute in subsectiunea E din sectiunea II, si numarul cartii funciare respective sau echivalentul acestuia in temeiul normelor legale in vigoare sau in temeiul dreptului intern al statului membru in care se afla Bunul Imobil Respectiv, daca este disponibil;
f) Contraprestatia totala platita sau creditata in fiecare trimestru al Perioadei de Raportare si numarul de activitati relevante corespunzator fiecarui Bun Imobil Listat;
g) orice onorarii, comisioane sau taxe retinute sau percepute de Operatorul de platforma care are obligatia de raportare in fiecare trimestru al Perioadei de Raportare;
h) daca este disponibil, numarul de zile pentru care a fost inchiriat fiecare Bun Imobil Listat in timpul Perioadei de Raportare si tipul fiecarui Bun Imobil Listat.
SECTIUNEA IV: Punerea in aplicare efectiva
Procedura administrativa de alegere a unui singur stat membru in care sa se raporteze informatiile
In cazul in care un Operator de platforma care are obligatia de raportare in sensul pct. 4 lit. a) din subsectiunea A a sectiunii I indeplineste oricare dintre conditiile prevazute la aceasta dispozitie si in Romania si in alte state membre, atunci Operatorul de platforma care are obligatia de raportare poate alege sa efectueze fie in Romania, fie in alt stat membru procedurile de raportare prevazute la sectiunea III.
Operatorul de platforma care are obligatia de raportare informeaza autoritatea competenta din Romania si toate autoritatile competente din celelalte state membre in legatura cu alegerea sa.
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Contestatie tardiva. Apararile pe care le mai poate invoca pensionarul in cadrul unei contestatii, odata ce titlul executoriu este deja pus in executare Pronuntaţă de: Decizia civila nr.399/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Anulare act administrativ fiscal. Caracter deductibil cheltuieli. Sarcina probei. Prescriptia dreptului de a stabili creante fiscale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 241/23.03.2020
Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020
Timpul de lucru; munca suplimentara; sarcina probei privind timpul de munca al salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 355/15.09.2020
Efectele fiscale ale cesiunii de creanta. Importanta determinarii caracterului cert sau incert al creantei preluate in determinarea corecta a impozitului pe profit Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 2536 din 16 iunie 2020
Publicarea numelui reclamantului in cuprinsul listei debitorilor, ulterior stingerii obligatiei de plata si anularii titlurilor de creanta. Nerespectarea dispozitiilor legale privind protectia datelor cu caracter personal Pronuntaţă de: Judecatoria Iasi - Sentinta civila nr. 13391 din data de 27 Noiembrie 2019
Obligarea angajatorului la plata contributiilor de asigurari sociale. Imposibilitatea de a dispune pentru viitor. Pronuntaţă de: Tribunalul Vrancea Sentinta civila nr. 378/2020 din data de 30 Septembrie 2020
Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor? Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL
Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Constitutionalitatea Legii darii in plata Sursa: Irina Maria Diculescu
Legea 554/2004 carmuieste litigiul de drept fiscal Sursa: Ursuleas Ionut, Secretar U.A.T
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Restituirea in 2018 a taxei pe poluare, a taxei speciale, pentru emisiile poluante, precum si a timbrului de mediu pentru autovehicule Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Drepturile si obligatiile persoanei fizice supuse verificarii fiscale Sursa: EuroAvocatura.ro