din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2151 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Regulamentul BNR nr. 9/2008, privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului

Regulamentul BNR nr. 9/2008, privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului

  Publicat: 20 Mar 2009       40451 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Regulamentul BNR nr. 9/2008, privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 527 din 14/07/2008

1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

Art. 24. - (1) Institutiile trebuie sa impuna standarde ridicate la angajarea personalului, inclusiv referitoare la reputatie si onorabilitate, si sa verifice informatiile puse la dispozitie de candidati.

(2) Institutiile trebuie sa asigure pregatirea continua a personalului, astfel incat persoanele cu responsabilitati in domeniul cunoasterii clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului sa fie pregatite in mod adecvat. Programul de pregatire va cuprinde informatii legate de cerintele legislatiei in acest domeniu, precum si de aspectele practice distinctive, in special pentru a permite personalului recunoasterea tranzactiilor suspecte de a fi in legatura cu operatiuni de spalare a banilor si finantare a terorismului, precum si intreprinderea de masuri adecvate. Personalul va fi instruit si verificat periodic pentru a se asigura faptul ca acesta cunoaste responsabilitatile care ii revin si pentru a fi informat in legatura cu noutatile in domeniu .



CAPITOLUL VII
Masuri de supraveghere si sanctiuni

Art. 25. - In scopul inlaturarii deficientelor constatate si a cauzelor acestora, Banca Nationala a Romaniei poate dispune urmatoarele masuri:

a) solicitarea modificarii normelor de cunoastere a clientelei, prevazute la cap. II;

b) impunerea obligatiei de aplicare a masurilor-standard de cunoastere a clientelei pentru produse, operatiuni si/sau clienti in cazul carora normele interne ale institutiei in cauza stabilesc aplicarea de masuri simplificate sau/si impunerea obligatiei de aplicare a masurilor suplimentare pentru operatiuni ori clienti in cazul carora normele interne stabilesc aplicarea de masuristandard de cunoastere a clientelei;

c) solicitarea inlocuirii persoanelor responsabile pentru aparitia deficientelor constatate.

Art. 26. - (1) Incalcarea dispozitiilor prezentului regulament si nerespectarea masurilor dispuse de Banca Nationala a Romaniei constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta la art. 22 alin. (2) ultima teza din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Dispozitiile art. 22 alin. (3)-(5) din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

(3) Masurile stabilite la art. 25 pot fi aplicate separat sau concomitent cu sanctiunile la care fac referire alin. (1) si (2).

CAPITOLUL VIII
Dispozitii tranzitorii

Art. 27. - Institutiile care functioneaza la data intrarii in vigoare a prezentului regulament vor transmite Bancii Nationale a Romaniei - Directia supraveghere normele de cunoastere a clientelei prevazute la cap. II in termen de cel mult 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament.

Art. 28. - Institutiile vor aplica masurile de cunoastere a clientelei prevazute de Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, de Hotararea Guvernului nr. 594/2008 si de prezentul regulament tuturor clientilor existenti, cat mai curand posibil, pe baza de risc, dar nu mai tarziu de un an de la aprobarea la nivelul organelor de conducere ale institutiei a normelor de cunoastere a clientelei, elaborate potrivit cap. II al prezentului regulament.

CAPITOLUL IX
Dispozitii finale

Art. 29. - La data intrarii in vigoare a prezentului regulament se abroga Norma Bancii Nationale a Romaniei nr. 3/2002 privind standardele de cunoastere a clientelei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 154 din 4 martie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 8/2006 privind standardele de cunoastere a clientelei institutiilor financiare nebancare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 941 din 21 noiembrie 2006.

Presedintele Consiliului de administratie al Bancii
Nationale a Romaniei,
Mugur Constantin Isarescu

Bucuresti, 3 iulie 2008.

Nr. 9.





Afişează Regulamentul BNR nr. 9/2008, privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    BNR

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro