Art. 24. - (1) Institutiile trebuie sa impuna standarde ridicate la angajarea personalului, inclusiv referitoare la reputatie si onorabilitate, si sa verifice informatiile puse la dispozitie de candidati.
(2) Institutiile trebuie sa asigure pregatirea continua a personalului, astfel incat persoanele cu responsabilitati in domeniul cunoasterii clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului sa fie pregatite in mod adecvat. Programul de pregatire va cuprinde informatii legate de cerintele legislatiei in acest domeniu, precum si de aspectele practice distinctive, in special pentru a permite personalului recunoasterea tranzactiilor suspecte de a fi in legatura cu operatiuni de spalare a banilor si finantare a terorismului, precum si intreprinderea de masuri adecvate. Personalul va fi instruit si verificat periodic pentru a se asigura faptul ca acesta cunoaste responsabilitatile care ii revin si pentru a fi informat in legatura cu noutatile in domeniu .
CAPITOLUL VII Masuri de supraveghere si sanctiuni
Art. 25. - In scopul inlaturarii deficientelor constatate si a cauzelor acestora, Banca Nationala a Romaniei poate dispune urmatoarele masuri:
a) solicitarea modificarii normelor de cunoastere a clientelei, prevazute la cap. II;
b) impunerea obligatiei de aplicare a masurilor-standard de cunoastere a clientelei pentru produse, operatiuni si/sau clienti in cazul carora normele interne ale institutiei in cauza stabilesc aplicarea de masuri simplificate sau/si impunerea obligatiei de aplicare a masurilor suplimentare pentru operatiuni ori clienti in cazul carora normele interne stabilesc aplicarea de masuristandard de cunoastere a clientelei;
c) solicitarea inlocuirii persoanelor responsabile pentru aparitia deficientelor constatate.
Art. 26. - (1) Incalcarea dispozitiilor prezentului regulament si nerespectarea masurilor dispuse de Banca Nationala a Romaniei constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta la art. 22 alin. (2) ultima teza din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Dispozitiile art. 22 alin. (3)-(5) din Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.
(3) Masurile stabilite la art. 25 pot fi aplicate separat sau concomitent cu sanctiunile la care fac referire alin. (1) si (2).
CAPITOLUL VIII Dispozitii tranzitorii
Art. 27. - Institutiile care functioneaza la data intrarii in vigoare a prezentului regulament vor transmite Bancii Nationale a Romaniei - Directia supraveghere normele de cunoastere a clientelei prevazute la cap. II in termen de cel mult 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament.
Art. 28. - Institutiile vor aplica masurile de cunoastere a clientelei prevazute de Legea nr. 656/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, de Hotararea Guvernului nr. 594/2008 si de prezentul regulament tuturor clientilor existenti, cat mai curand posibil, pe baza de risc, dar nu mai tarziu de un an de la aprobarea la nivelul organelor de conducere ale institutiei a normelor de cunoastere a clientelei, elaborate potrivit cap. II al prezentului regulament.
CAPITOLUL IX Dispozitii finale
Art. 29. - La data intrarii in vigoare a prezentului regulament se abroga Norma Bancii Nationale a Romaniei nr. 3/2002 privind standardele de cunoastere a clientelei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 154 din 4 martie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si Regulamentul Bancii Nationale a Romaniei nr. 8/2006 privind standardele de cunoastere a clientelei institutiilor financiare nebancare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 941 din 21 noiembrie 2006.
Presedintele Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei, Mugur Constantin Isarescu
Bucuresti, 3 iulie 2008.
Nr. 9.
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024! Sursa: EuroAvocatura.ro