Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.Articol unicSe aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 78 din 21 septembrie 2011 privind stabilirea unor masuri organizatorice in domeniul afacerilor europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 682 din 26 septembrie 2011, cu urmatoarele modificari si completari:1. La articolul 1, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"(3) Ministerul Afacerilor Europene si Ministerul Afacerilor Externe coordoneaza conform sferei lor de responsabilitate procesul de formulare a pozitiilor nationale care sunt promovate in cadrul structurilor Uniunii Europene. Ministerul Afacerilor Europene urmareste respectarea angajamentelor Romaniei decurgand din calitatea de stat membru al Uniunii Europene, inclusiv a celor care rezulta din Tratatul de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana."2. La articolul 2, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Art. 1(1) La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Afacerilor Europene preia activitatea Departamentului pentru Afaceri Europene, care se infiinteaza, precum si activitatea Autoritatii pentru Coordonara Instrumentelor Structurale, departament in cadrul aparatului de lucru al Guvernului si subordonat direct primului-ministru, denumita in continuare ACIS, care se reorganizeaza ca directie generala in cadrul Ministerului Afacerilor Europene departamentul pentru Afaceri Europene se reorganizeaza ca departament in cadrul Ministerului Afacerilor Europene."3. La articolul 3, partea introductiva a punctului l se modifica si va avea urmatorul cuprins:"l. in domeniul coordonarii si gestionarii fondurilor europene:".4. La articolul 4, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:"(1^1) Aurotitatile si institutiile publice din cadrul administratiei publice centrale si locale au obligatia sa transmita Ministerului Afacerilor Europene informatiile solicitate conform alin. (1), in termenele legale, dar nu mai tarziu de 30 de zile." 5. La articolul 4, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"(2) Ministerul Afacerilor Europene stabileste raporturi de colaborare cu institutiile, organele, oficiile si agentiile Uniunii Europene, direct sau in colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe - Reprezentanta permanenta a Romaniei pe langa Uniunea Europeana.(3) Ministerul Afacerilor Europene este autorizat sa emita ordine si instructiuni pentru institutiile a caror activitate are impact asupra procesului de gestionare a instrumentelor structurate, in vederea implementarii corecte si eficiente a acestora."6. La articolul 7, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"Art. 7(1) In cadrul Ministerului Afacerilor Europene functioneaza agentul guvernamental, insarcinat cu reprezentarea Romaniei in fata Curtii de Justitie si a Tribunalului Uniunii Europene, precum si a celorlalte institutii.......(3) Numirea si eliberarea din functie a agentului guvernamental se comunica grefei Curtii de Justitie si a Tribunalului Uniunii Europene, precum si celorlalte institutii europene."7. La articolul 8, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:"(3) In activitatea sa , agentul guvernamental urmareste totodata solutionarea aspectelor problematice, evitand declansarea litigiilor in care statul roman are calitatea de parat in fata instantelor europene."8. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Art. 9(1) In situtatii exceptionale, atunci cand agentul guvernamental, din motive intemeiate, nu poate indeplini functia de reprezentare prevazuta la art. 3 pct. II lit. e), acesta o poate delega personalul cu atributii in acest sens din cadrul Ministerului Afacerilor Europene.(2) Daca pentru o pereioada de cel putin 3 luni consecutive agentul guvernamental nu poate indeplini functia de reprezentare prevazuta la art. 3 pct. II lit. e), atunci primul-ministru, la propunerea ministrului afacerilor europene, decide numirea unui inlocuitor."
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti