Vezi: - Codul Fiscal 2024 - Legea 227/2015, actualizata 2024 >>>> AICI <<<<<
- Codul de Procedura Fiscala, actualizat 2024 - Legea nr. 207/2015 >>>> AICI <<<<<
Articol unic Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 15 din 23 august 2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, adoptata in temeiul art. 1 pct. I.4 din Legea nr. 127/2012 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 621 din 29 august 2012, cu urmatoarele modificari: 1. La articolul I punctul 14, litera a) a alineatului (3) al articolului 134^2 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "a) in cazul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, care au sediul activitatii economice in Romania conform art. 125^1 alin. (2) lit. a), a caror cifra de afaceri in anul calendaristic precedent nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei. in anul precedent nu a aplicat sistemul TVA la incasare, dar a carei cifra de afaceri pentru anul respectiv este inferior plafonului de 2.250.000 lei, aplica sistemul TVA la incasare incepand cu prima zi a celei de-a doua perioade fiscale din anul urmator celuilalt. in care nu a depasit plafonul.Cifra de afaceri pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei este constituita din valoare totala a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii taxabile si/sau scutite cu drept de deducere, precum si a operatiunilor rezultate din activitati economice. pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, conform art. 132 si 133, realizate in cursul unui an calendaristic." 2. La articolul I punctul 14, litera d) a alineatului (6) al articolului 134^2 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "d) in cazul livrarilor de bunuri/ prestarilor de servicii a caror contravaloare este incasata, partial sau total, cu numerar de catre persoana impozabila eligibila pentru aplicarea sistemului TVA la incasae de la beneficiari persoane juridice, persoane fizice inregistrate in scopuri de TVA, persoane fizice autorizate, liber-profesionisti si asocieri fara. personalitate juridica. In cazul in care, ulterior emiterii facturii, se incaseaza in numerar sau parte sau contravaloarea integrala a acesteia, pentru taxa aferenta acestor sume nu se aplica regulile de eligibilitate prevazute la alin. (1) si alin. (2) lit. a;". 3. La articolul I punctul 31, alineatele (11) si (12) ale articolului 156^3 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"(11) Persoana impozabila prevazuta la art. 134^2 alin. (3) lit. a), care trebuie sa aplice sistemul TVA la incasare potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (3)-(8), are obligatii sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 ianuarie inclusiv, o notificare din care sa rezulte ca cifra de afaceri din anul calendaristic prececdent, determinata potrivit prevederilor art. 134^2 alin.(3), nu depaseste plafonul de 2.250. 000 lei.Nu are obligatia sa depuna notificarea prevazuta la prima teza persoana impozabila care a aplicat sistemul TVA la incasare in anul calendaristic precedent si care este obligata sa continue aplicarea sistemului TVA la incasare ca urmare a faptului ca cifra sa de afaceri nu a depasit, in anul calendaristic precedent plafonul de 2.250.000 lei.In situatia in care persoana impozabila prevazuta la art. 134^2 alin.(3) lit. a), care trebuie sa aplice sistemul TVA la incasarea nu depune notificarea prevazuta la prima teza, aceasta va fi inregistrata din oficiul organelor fiscale competente in Registul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, prevazut la alin. (13). In perioada cuprinsa intre data la care persoana impozabila avea obligatia de a aplica sistemul TVA la incasare si date inregistrarii din oficiul organelor fiscale competente in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, dreptul de deducere a TVA aferente achizitiilor efectuate de persoana impozabila este amanat pana la urma. in momentul in care taxa aferenta bunurilor si servicii care i-au fost livrate/prestate a fost platita furnizorului/prestatorului sau, in conformitate cu prevederile art. 145 alin. (1^2), iar pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate de persoana impozabila in perioada respectiva se aplica regulile privind eligibilitatea taxei, prevazute la art. 134^2 alin. (3)-(8).(12) Persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare si care depaseste in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei fiscale in care a depasit plafonul. , o notificare din care sa rezulte cifra de afaceri realizata, determinata potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (3), in vederea deschiderii sistemului aplicat potrivit prevederilor art. 134^2 alin. (4). In situatia in care persoana impozabila care depaseste plafonul nu depune notificarea prevazuta la prima teza, aceasta va fi radiata din oficiul organelor fiscale competente din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, prevazut la alin. (13), incepand cu date inscrise in decizia de radiere din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare. Pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efecgtuate de persoana impozabila in perioada cuprinsa intre data la care persoana impozabila avea obligatia de a nu mai aplica sistemul TVA la incasarea si data radierii din oficiul catre organele fiscale competente din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA. la incasare, se aplica regulile generale privind exigibilitatea taxei, prevazute la art. 134^2 alin. (1) si (2), iar dreptul de a deduce a TVA aferente achizitiilor efectuate de persoana impozabila in perioada respectiva se exercita in conformitate cu prevederile art. 145 alin. (1)."
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti