din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1772 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 71/2012 privind desemnarea Ministerului Sanatatii ca unitate de achizitii publice centralizata

INTEGRAL: OUG 71/2012 privind desemnarea Ministerului Sanatatii ca unitate de achizitii publice centralizata


Ordonanta de urgenta 71/2012 privind desemnarea Ministerului Sanatatii ca unitate de achizitii publice centralizata

Publicata in Monitorul Oficial nr. 794 din 26 noiembrie 2012


Avand in vedere necesitatea de a reduce pierderile nejustificate si de a echilibra raportul dintre veniturile alocate sistemului de sanatate si cheltuielile efective facute pentru achizitia de medicamente, materiale sanitare, echipamente medicale, echipamente de protectie, servicii, combustibili si lubrifianti pentru parcul auto, prin obtinerea unor produse de calitate la preturi cat mai mici,
luand in considerare:
necesitatea transformarii intr-un timp scurt a Ministerului Sanatatii intr-un integrator al derularii procedurilor de achizitie de medicamente, materiale sanitare, echipamente medicale, echipamente de protectie, servicii, combustibili si lubrifianti pentru parcul auto necesare unitatilor sanitare cu paturi si serviciilor de ambulanta pentru desfasurarea activitatii medicale pentru anul 2013;
faptul ca sistemul de achizitii centralizate este folosit de mai multe state din Europa care au obtinut reduceri de preturi consistente, de aproximativ 10-30%.
In cazul in care nu se va recurge la organizarea achitiilor publice printr-un sistem centralizat care sa asigure folosirea eficienta si cu maxima responsabilitate a resurselor financiare alocate, consecintele negative asupra pacientilor vor deveni evidente prin scaderea calitatii serviciilor medicale si insatisfactie declarata a acestora fata de sistemul medical.

Avand in vedere ca acestea reprezinta elemente ce vizeaza interesul public si constituie situatii de urgenta si extraordinare,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.


Art. 1
Se desemneaza Ministerul Sanatatii ca fiind unitate de achizitii publice centralizata.

Art. 2
(1) Unitatea de achizitii publice centralizata prevazuta la art. 1 incheie acorduri-cadru in numele si pentru unitatile sanitare publice din reteaua Ministerului Sanatatii si reteaua autoritatilor administratiei publice locale.
(2) In baza acordurilor-cadru atribuite de unitatea de achizitii publice centralizata, unitatile sanitare publice incheie si deruleaza contracte subsecvente, cu avizul Ministerului Sanatatii.
(3) Prevederile prezentei ordonante de urgenta nu se aplica achizitiilor a caror sursa de finantare este asigurata din fonduri alocate de autoritatile administratiei publice locale, donatii, sponsorozari si fonduri din proiecte cu finantare rambursabila si nerambursabila.
(4) La solicitarea ministerelor sau a institutiilor publice cu retea sanitara proprie pot fi incluse in acest sistem centralizat si unitatile sanitare publice cu paturi din subordinea acestora.

Art. 3
(1) Unitatea de achizitii publice centralizata incheie acorduri-cadru pentru achizitia centralizata la nivel national de medicamente, materiale sanitare, echipamente medicale, echipamente de protectie, servicii, combustibili si lubrifianti pentru parcul auto.
(2) Lista medicamentelor, materialelor sanitare, echipamentelor medicale, echipamentelor de protectie, a serviciilor, combustibililor si lubrifiantilor pentru parcul auto pentru care se organizeaza proceduri de achizitie centralizate se aproba, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prin ordin al ministrului sanatatii si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3) Atribuirea acordurilor-cadru de catre unitatea de achizitii publice centralizata nu necesita dovedirea existentei sumelor necesare efectuarii platilor.

Art. 4
(1) Unitatea de achizitii publice centralizata efectueaza achizitii la nivel national incepand cu a 10-a zi de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Pana la finalizarea implementarii la nivel national a sistemului centralizat de achizitii de medicamente, materiale sanitare, echipamente medicale, echipamente de protectie, servicii, combustibili si lubrifianti pentru parcul auto, Ministerul Sanatatii poate aproba, in semestrul I al anului 2013, prin exceptie, desfasurarea de achizitii de catre unitatile sanitare publice.

Art. 5
(1) Pentru implementarea unui sistem centralizat la nivel national de achzitionare de medicamente, materiale sanitare, echipamente medicale, echipamente de protectie, servicii, combustibili si lubrifianti pentru parcul auto, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Sanatatii emite norme metodologice.
(2) Normele metodologice mentionate la alin. (1) se aproba prin ordin al ministrului sanatatii si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice