Avand in vedere faptul ca una dintre principalele masuri pentru accelerarea absorbtiei, in anul 2015, a constat in identificarea unor proiecte finantate din surse nationale a caror finantare sa fie transferata catre Programul operational sectorial Mediu 2007-2013, in scopul atragerii in totalitate a fondurilor europene disponibile, masura prevazuta la nivel comunitar in nota COCOF 12-0050-01 din 29 martie 2012,
luand in considerare faptul ca reglementarea cadrului juridic de preluare a acestor tipuri de proiecte s-a realizat prin adoptarea de catre Guvern a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 475 din 30 iunie 2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 104/2016, care prevede modul si conditiile in care sunt preluate acestea,
tinand cont de faptul ca, in vederea evitarii dublei finantari a investitiilor care au fost finantate initial din surse nationale, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 104/2016, stipuleaza ca plata din fondurile aferente Programului operational sectorial Mediu a acestor investitii se va realiza ulterior platilor efectuate de CE, pentru aceste proiecte,
avand in vedere ca la data de 31 martie 2017 are loc procesul de inchidere a Programului operational sectorial Mediu, iar prin aplicatia finala de plata pe program se va realiza reglajul conturilor si exista riscul sa nu mai poata fi efectuate platile pe aceste proiecte, intrucat prin reglajul financiar realizat sa nu mai existe plati catre Romania,
luand in considerare necesitatea modificarii cadrului legal pentru reglementarea efectuarii acestor plati, in vederea transmiterii catre Comisia Europeana,
tinand cont de faptul ca valoarea cheltuielilor eligibile autorizate de catre AM POS Mediu cuprinse in declaratia finala de cheltuieli aferenta proiectelor retrospective este de aproximativ 15,4 milioane euro,
neadoptarea de masuri imediate, prin modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 104/2016, va face ca obiectivele de investitii finalizate, finantate initial din bugetul de stat sau/si din bugete locale sa nu mai fie decontate din instrumente structurale in cadrul Programului operational sectorial Mediu 2007-2013 (POS Mediu), intrucat dupa reglarea financiara de la nivelul Comisiei Europene nu se vor intoarce bani, care sa reintregeasca sursele de finantare initiale,
in acelasi timp efectuarea acestor plati in acest moment nu poate fi realizata fara modificarea bazei legale si, pe de alta parte, exista sume in valoare de 15.282.447,23 lei, rambursate necuvenit, pentru care este necesara crearea unui mecanism de recuperare, astfel incat sa nu fie afectat bugetul de stat,
avand in vedere faptul ca sumele primite de la Uniunea Europeana pentru proiectele retrospective nu mai pot fi utilizate pentru finantarea proiectelor aferente cadrului financiar al Uniunii Europene 2007-2013, intrucat perioada de eligibilitate a luat sfarsit,
luand in considerare ca neadoptarea prezentului act normativ mentine blocajul neutilizarii sumelor aferente proiectelor retrospective cuvenite bugetului de stat,
in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Articol unic. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 475 din 30 iunie 2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 104/2016, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul I, alineatele (8) -(14) se abroga.
2. Dupa articolul I se introduc trei noi articole, articolele I 1 -I 3 , cu urmatorul cuprins:
`` Art.I 1 . - Cheltuielile autorizate de catre Autoritatea de management pentru POS Mediu aferente obiectivelor de investitii finalizate sau pentru partea finalizata din obiectivele de investitii aflate in executie prevazute la art. I alin. (1) si (2), incluse in declaratia finala de cheltuieli pentru program, se ramburseaza prin reintregirea bugetelor din care au fost finantate initial obiectivele de investitii potrivit prevederilor art. I alin (4)-(6) si acordarea sumei prevazute la art. I alin. (7), anterior rambursarii sumelor de la CE, in limita sumelor aferente programului operational din fonduri UE disponibile in conturile bancare ale programului operational la nivelul Autoritatii de certificare si plata, respectiv la nivelul Autoritatii de management.
Art. I 2 . - (1) In cazul in care Autoritatea de management pentru POS Mediu identifica sume transferate nejustificat beneficiarilor obiectivelor de investitii, solicita restituirea in termen de 30 de zile calendaristice de la data notificarii beneficiarului cu privire la aceste sume.
(2) In situatia in care beneficiarii nu restituie sumele prevazute la alin. (1) in termenul stabilit, Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene, prin Autoritatea de management pentru POS Mediu, solicita in scris Ministerului Finantelor Publice sistarea alimentarii atat cu cote defalcate din impozitul pe venit, cat si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrare, cu exceptia platilor pentru achitarea drepturilor salariale si a contributiilor aferente atunci cand nu pot fi asigurate din venituri proprii. Alocarea si utilizarea cotelor defalcate din impozitul pe venit si a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost sistate in conditiile altor acte normative, se mentin.
(3) Dupa recuperarea sumelor de la beneficiari, Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene, prin Autoritatea de management pentru POS Mediu, comunica in scris Ministerului Finantelor Publice, care dispune incetarea restrictiilor prevazute la alin. (2).
(4) La cererea ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale prin care se angajeaza sa achite sumele prevazute la alin. (1) si in care se mentioneaza Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene prin Autoritatea de management pentru POS Mediu ca beneficiar al sumelor si detaliile privind plata, directorii generali ai directiilor generale regionale ale finantelor publice/directorul general al Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti/sefii de administratie ai administratiilor judetene ale finantelor publice dispun alimentarea conturilor acestora atat cu cote defalcate din impozitul pe venit, cat si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, pana la nivelul sumelor solicitate pentru plata sumelor decontate necuvenit prevazute la alin. (1).
(5) In termen de doua zile lucratoare de la data alocarii sumelor, ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale prezinta unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului documentele de plata prin care achita sumele prevazute la alin. (1), potrivit celor mentionate in cerere.
(6) In cazul in care ordonatorii de credite nu prezinta documentele de plata in termenul prevazut la alin. (5) sau in cazul in care acestea nu sunt intocmite potrivit destinatiei prevazute la alin. (4), unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa retraga din conturile bugetelor locale sumele aferente cotelor defalcate din impozitul pe venit, precum si sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost alocate pe baza cererii, corespunzatoare documentelor de plata neprezentate sau intocmite eronat. Unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa comunice de indata ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale sumele care au fost retrase si motivele pentru care au fost retrase.
Art. I 3 . - Sumele aferente cheltuielilor neeligibile constatate de autoritatea de management si identificate ulterior datei de 31 martie 2017 se vor recupera de la beneficiari potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare.``
3. Articolul VI se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. VI. - (1) Sumele primite din fonduri de la Uniunea Europeana pentru Programul operational sectorial Mediu si Programul operational sectorial Transport, aferente platilor eligibile in cadrul proiectelor retrospective, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (3) lit. I 1 ) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 362/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se fac venit la bugetul de stat, la o pozitie bugetara distincta, prin intermediul autoritatilor de management, respectiv al Autoritatii de certificare si plata in cazul proiectelor de infrastructura de transport.
(2) in cazul Programului operational sectorial Mediu prevederile alin. (1) se aplica pentru sumele care se cuvin bugetului de stat potrivit prevederilor art. I alin. (4) si (5), cu respectarea prevederilor art. I alin. (7).``
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti