Ordonanta de urgenta are ca obiect modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 10/2017 pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 112/2017, in vederea cresterii eficientizarii Programului "Start-up Nation - Romania", prin crearea unui cadru favorabil pentru obiectivul asumat prin Programul de guvernare, care are drept scop simplificarea conditiilor de accesare si imbunatatirea metodelor de implementare a acestuia, prin acordarea unei sume forfetare, cu conditia crearii a minimum doua locuri de munca, pe durata nedeterminata si cu norma intreaga, in conditiile stabilite prin intermediul schemei de ajutor de minimis.
In scopul crearii unui cadru favorabil pentru obiectivul asumat prin Programul de guvernare de realizare a unei cresteri economice inteligente, sustenabile si inclusive bazate pe o forta de munca calificata si retribuita conform calificarii,
luand in considerare ca in prezent exista entitati publice si companii nationale cu disponibilitati banesti care depasesc necesarul proiectelor proprii de investitii,
tinand cont ca dezvoltarea economica nu este la acelasi nivel in toate judetele, decalajele intre judete fiind in continuare semnificative, ceea ce necesita o relocare a fondurilor publice disponibile catre judete si localitati cu potential financiar mai redus, avand in vedere ca neadoptarea masurilor propuse prin prezenta ordonanta de urgenta va genera blocaje, in eficienta si pierderi, precum si afectarea in continuare a unei mari parti a antreprenorilor Romaniei care se confrunta cu fenomenul lipsei acute de finantare, va descuraja initiativele antreprenorilor din cauza inexistentei unui instrument motivant de accesare a programului, conceput si adaptat nevoilor acestora,
tinand cont de faptul ca densitatea populatiei de IMM-uri variaza semnificativ intre statele membre, Romania situandu-se pe ultimul loc, cu numai 2,2 IMM/100 locuitori, ceea ce reprezinta mai putin de jumatate din media Uniunii Europene, de 4,5 IMM/100 locuitori,
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Articol unic
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 10/2017 pentru stimularea infiintarii de noi intreprinderi mici si mijlocii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 79 din 30 ianuarie 2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 112/2017, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1.La articolul 2, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
(1) Intreprinderile beneficiare ale Programului A«Start-up Nation - RomaniaA» sunt intreprinderile infiintate dupa data de 30 ianuarie 2017 in baza prevederilor Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobata cu modificari prin Legea nr. 301/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, sau ale Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, si care indeplinesc, la data depunerii cererii de finantare, criteriile de eligibilitate impuse de legislatia in domeniul ajutoarelor de minimis si conditiile de eligibilitate prevazute in schema de ajutor de minimis care va fi aprobata potrivit art. 5."
2.La articolul 3, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Sumele necesare implementarii Programului A«Start-up Nation - RomaniaA» se asigura anual de la bugetul de stat cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.
(3) In procesul de implementare a Programului A«Start-up Nation - RomaniaA» se utilizeaza mecanismul rambursarii cheltuielilor efectuate si cel al decontarii cererilor de plata, stabilit prin intermediul schemei de ajutor de minimis prevazuta la art. 5."
3.La articolul 3, dupa alineatul (3) se introduc doua noi alineate, alineatele (4) si (5), cu urmatorul cuprins:
"(4) In cadrul Programului A«Start-up Nation - RomaniaA» se poate acorda, la solicitarea beneficiarului, un avans de pana la 30% din totalul cheltuielilor eligibile aprobate in conditiile stabilite prin schema de ajutor de minimis prevazuta la art. 5.
(5) In cadrul Programului A«Start-up Nation - RomaniaA» se poate acorda, la solicitarea beneficiarului, o suma forfetara, din transa a II-a, care nu necesita depunerea documentelor justificative, pentru cheltuielile aferente salariilor, chiriilor, utilitatilor si serviciilor de contabilitate. Suma forfetara va fi acordata cu conditia crearii a minimum 2 locuri de munca, pe durata nedeterminata si cu norma intreaga, in conditiile stabilite prin schema de ajutor de minimis prevazuta la art. 5."
4. Anexa se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezenta ordonanta de urgenta.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti