Art. 1. - Finantarea activitatii Administratiei Nationale a Penitenciarelor si a unitatilor subordonate acesteia se face in conformitate cu dispozitiile art. 62 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 2. - (1) Administratia Nationala a Penitenciarelor, penitenciarele, penitenciarele pentru tineri, penitenciarele pentru femei, centrele educative, centrele de detentie, Scoala Nationala de Pregatire a Agentilor de Penitenciare Targu Ocna si Baza de aprovizionare, gospodarire si reparatii pot realiza, dupa caz, urmatoarele venituri proprii:
a) venituri din chirii si arenzi;
b) venituri din activitati de prestare servicii, precum servicii de transport catre terti, cazare si masa in centrele de pregatire proprii, fotocopiere documente in baza cererilor personale ale detinutilor si din tratamente protetice;
c) venituri obtinute din valorificari de bunuri scoase din functiune si deseuri, refacturare utilitati din spatii inchiriate, penalitati si despagubiri, subventii pentru agricultura, garantii de participare, garantii de buna executie, precum si din vanzarea caietelor de sarcini;
d) venituri din taxe de participare la concursuri, taxe/tarife privind testarea psihologica, organizarea si functionarea punctelor de desfacere ale popotelor si bucatariilor de unitate, precum si din cota aplicata meniurilor servite persoanelor din afara sistemului administratiei penitenciare;
e) venituri din donatii si sponsorizari;
f) venituri din transferuri voluntare;
g) alte venituri, conform legii.
(2) Penitenciarele, penitenciarele pentru tineri, penitenciarele pentru femei, centrele educative si centrele de detentie pot realiza venituri proprii din munca persoanelor private de libertate, conform prevederilor Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor si a masurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
a) venituri din prestari servicii cu persoanele private de libertate in interiorul sau exteriorul locului de detinere; venituri din prestari servicii cu persoanele private de libertate in interiorul locului de detinere sunt cele precum serviciile de spalatorie, serviciile de intretinere si spalatorie auto, preparare hrana pentru arestatii preventiv aflati in arestul politiei, precum si pentru persoanele private de libertate din alte unitati ale sistemului administratiei penitenciare;
b) venituri din valorificarea produselor obtinute din activitatea proprie, precum produse vegetale, produse animaliere, preparate din carne/lapte, produse de panificatie si patiserie, mic mobilier, articole de tamplarie, precum si produsele confectionate de persoanele private de libertate in cadrul activitatilor educative de tip ocupational;
c) alte venituri, conform legii.
Art. 3. - Centrul de pregatire, odihna si recuperare - Complex Sovata si Centrul de pregatire, odihna si recuperare - Complex Flamingo Eforie Sud se finanteaza in conformitate cu dispozitiile art. 62 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, putand realiza, dupa caz, urmatoarele venituri:
a) venituri din prestari servicii de cazare si masa;
b) venituri din chirii si dobanzi;
c) venituri din prestari de servicii si alte activitati, precum servicii de agrement, fotocopiere documente, telefon, fax, internet;
d) venituri din valorificari de bunuri scoase din functiune si deseuri, refacturare utilitati din spatii inchiriate, penalitati si despagubiri, garantii de participare, garantii de buna executie, precum si din vanzarea caietelor de sarcini;
f) alte venituri, conform legii.
Art. 4. - (1) Finantarea penitenciarelor-spital se realizeaza in conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la finantarea spitalelor publice din reteaua ministerelor si institutiilor cu retea sanitara proprie.
(2) Penitenciarele-spital, pe langa veniturile stabilite de Legea nr. 95/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, mai pot realiza, dupa caz, venituri din:
a) chirii si arenzi;
b) alte activitati, respectiv servicii de transport in interesul personalului propriu, al persoanelor fizice si juridice din sistemul justitiei sau al persoanelor private de libertate, copiere documente in baza cererilor personale ale detinutilor, precum si din taxe de participare la concursuri;
c) valorificari de bunuri scoase din functiune si deseuri, refacturare utilitati din spatii inchiriate, penalitati si despagubiri, garantii de participare, garantii de buna executie, precum si din vanzarea caietelor de sarcini;
d) alte surse, conform legii.
Art. 5. - Veniturile prevazute la art. 2-4 sunt incasate, in conditiile legii, de catre Administratia Nationala a Penitenciarelor sau de unitatile aflate in subordinea acesteia, dupa caz, in scopul finantarii partiale sau totale a cheltuielilor curente si de capital.
Art. 6. - La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Legea nr. 48/2012 privind finantarea activitatii Administratiei Nationale a Penitenciarelor si a unitatilor subordonate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 185 din 22 martie 2012.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti