Articolul 1Prezenta Procedura de acordare a subventiilor pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilitati in accesarea si utilizarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, altele decat cele finantate prin Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, denumita in continuare procedura, are rolul de a stabili etapele, responsabilitatile si documentele aferente in procesul de acordare a subventiilor cu aceasta destinatie in vederea asigurarii accesului persoanelor cu dizabilitati, in conditii de egalitate cu ceilalti, la mediul fizic, informational si comunicational, in cadrul proiectelor cofinantate din Programul operational Capital uman (POCU) - axa prioritara 3 - Locuri de munca pentru toti, activitatile cuprinzand si acordarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces persoanelor cu dizabilitati beneficiare de servicii de informare si consiliere profesionala, mediere si formare profesionala.
Articolul 2In intelesul prezentei proceduri, prin tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces se intelege orice produs de asistare, inclusiv dispozitive, echipamente, instrumente si software, utilizat de catre sau pentru persoanele cu dizabilitati pentru:a) participare;b) protectie, suport, training, masurarea sau inlocuirea functiilor sau structurilor corpului si a unor activitati;c) prevenirea deficientelor, limitarilor de activitate si restrictiilor de participare.
Articolul 3Subventia mentionata la art. 1 se acorda sub forma unui voucher, care poate fi utilizat exclusiv pentru achizitionarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, altele decat cele finantate prin Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, mentionate in Lista tehnologiilor si dispozitivelor asistive si tehnologiilor de acces prioritare pentru angajare, cuprinsa in anexa nr. 1 la prezenta procedura, denumita in continuare lista.
Articolul 4Persoanele care pot beneficia de voucher sunt persoanele adulte incadrate in grad de handicap grav, accentuat, mediu sau usor, denumite in continuare persoane indreptatite.
Articolul 5(1) Voucherul se elibereaza la cererea persoanei indreptatite, care depune, in scris sau electronic, la registratura/adresa de e-mail a directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene, respectiv locale a sectorului municipiului Bucuresti in evidenta careia se afla, denumita in continuare DGASPC, o cerere, care va cuprinde urmatoarele elemente:a) domiciliul sau resedinta, seria, numarul BI/CI;b) numarul si perioada de valabilitate a certificatului de incadrare in grad de handicap eliberat de catre comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din judetele, respectiv sectoarele municipiului Bucuresti sau a deciziei eliberate de Comisia superioara de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;c) numar de telefon fix sau mobil, e-mail;d) recomandarea medicului specialist privind tipul de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces;e) document din care reiese ca beneficiaza de servicii de informare si consiliere profesionala, medierea muncii sau formare profesionala;f) semnatura solicitantului.(2) Modelul cererii mentionate la alin. (1) este prevazut in anexa nr. 2 la prezenta procedura si va fi postat pe site-ul fiecarei DGASPC. Cererea poate fi depusa si de reprezentantul legal, precum si de catre organizatia neguvernamentala al carei membru este persoana cu handicap.(3) Modelul recomandarii mentionate la alin. (1) lit. d) este prevazut in anexa nr. 3 la prezenta procedura.
Articolul 6DGASPC transmite lunar catre Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati cererile centralizate privind eliberarea voucherelor.
Articolul 7(1) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati asigura tiparirea voucherelor, precum si transmiterea acestora catre DGASPC. Distribuirea voucherelor persoanelor indreptatite revine DGASPC competente.(2) Modelul voucherelor, precum si modalitatea de acordare si distribuire a acestora se stabilesc in metodologia aprobata prin decizie a presedintelui Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Dizabilitati, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Articolul 8Voucherul contine urmatoarele informatii:a) datele de identificare ale persoanei indreptatite: numele si prenumele, data nasterii, CNP, serie/nr. BI/CI, domiciliul;b) valoarea maxima;c) perioada de valabilitate;d) numarul - format din indicativul judetului aferent fiecarei DGASPC in evidenta careia se afla persoana cu dizabilitati (de exemplu: AB pentru judetul Alba, AG pentru judetul Arges, B1 pentru sectorul 1 al municipiului Bucuresti etc.), urmat de cinci cifre in ordine crescatoare, pornind de la 00001 pentru fiecare judet, respectiv sector al municipiului Bucuresti;e) tipul recomandat de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces;f) acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
Articolul 9(1) Voucherul este nominal si netransmisibil, avand o perioada de valabilitate in care poate fi utilizat de 6 luni. In cazul neutilizarii voucherului in perioada de 6 luni, exista posibilitatea eliberarii, la cerere, a unui nou voucher cu aceeasi valabilitate. Termenul de valabilitate a unui voucher nu depaseste luna decembrie 2023.(2) Voucherul este folosit exclusiv la achizitionarea de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces recomandate de medicul specialist, care se regasesc in lista cuprinsa in anexa nr. 1.(3) Daca valoarea produsului achizitionat este mai mare decat cea a voucherului, diferenta este suportata de persoana indreptatita sau reprezentantul legal al acesteia, dupa caz.(4) Voucherul este utilizat exclusiv de catre persoana indreptatita sau reprezentantul legal al acesteia, in baza actului de identitate, o singura data, in perioada de valabilitate a voucherului.(5) Voucherul este utilizat doar la operatorii economici - furnizori/producatori de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces prevazuti in lista disponibila pe site-ul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Dizabilitati, www.anpd.gov.ro.(6) Produsele achizitionate in baza voucherelor fac obiectul decontarii doar cu operatorii economici mentionati la alin. (5), la valoarea prevazuta in documentul care atesta transferul dreptului de proprietate al produsului, in conditiile legii, fara a depasi valoarea maxima prevazuta la art. 8 lit. b).
Articolul 10(1) Pentru a fi inclus in Lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces, operatorul economic prevazut la art. 9 alin. (5) trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:a) sa isi declare disponibilitatea de a fi inclus in lista, printr-o cerere adresata Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Dizabilitati, precizand produsele pe care intentioneaza sa le comercializeze si pretul acestora;b) sa desfasoare activitati de comercializare a produselor de tip tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces;c) sa aiba punct de lucru (magazine)/reprezentant zonal; in sensul prezentei proceduri, prin reprezentant zonal se intelege persoana desemnata de operatorul economic sa prezinte si sa comercializeze produsele asistive;d) sa aiba aviz de functionare pentru activitati in domeniul dispozitivelor medicale, valabil pentru sediul/punctul de lucru, eliberat de Agentia Nationala a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale, potrivit dispozitiilor art. 926 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;e) produsele de tip tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces sa fie inregistrate/notificate la Agentia Nationala a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale, dupa caz, potrivit dispozitiilor legale in vigoare;f) sa aiba o evidenta cantitativ-valorica pentru produsele de tip tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces comercializate;g) sa aiba sediul/punctul de lucru intr-un spatiu accesibilizat, destinat receptiei beneficiarilor;h) sa detina site accesibil persoanelor cu dizabilitati, care sa cuprinda informatii referitoare la produsele comercializate si preturile acestora;i) activitatea sa se desfasoare cu personal calificat;j) sa aiba o firma vizibila din exterior, la intrarea in incinta unitatii, si program de lucru afisat la loc vizibil;k) sa aiba afisata in sala de asteptare lista completa, actualizata, cu toate produsele, care sa includa pretul de vanzare a acestora;l) pentru fiecare produs comercializat sa existe o fisa cu specificatiile tehnice ale produsului si care sa fie accesibila;m) sa ofere instructiuni/manual de utilizare pentru tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces comercializate, in limba romana. Primirea instructiunilor este confirmata prin semnatura beneficiarului;n) sa detina declaratii de conformitate CE emise de producator si/sau reprezentantul autorizat al producatorului in Uniunea Europeana si, dupa caz, certificate de conformitate CE emise de un organism notificat, valabile, pentru tehnologiile si dispozitivele asistive si tehnologiile de acces comercializate, si sa elibereze certificate de garantie pentru tehnologiile si dispozitivele asistive si tehnologiile de acces comercializate;o) sa detina un registru de garantie cu rubrica pentru service, in care beneficiarii sa confirme primirea fisei de garantie si reparatiile;p) sa dea o declaratie privind mentinerea pretului pe o perioada de minimum 6 luni.(2) Evaluarea furnizorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces in ceea ce priveste indeplinirea criteriilor mentionate la alin. (1) se realizeaza de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati.(3) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati lanseaza periodic, la intervale de 3 luni, invitatia de inscriere/completare in lista furnizorilor/producatorilor de tehnologii si dispozitive asistive si tehnologii de acces.
Articolul 11Modelul cererii mentionate la art. 10 alin. (1) lit. a), precum si modalitatea de decontare a voucherelor se aproba prin ordin al ministrului muncii si justitiei sociale.Anexele prezentei proceduri pot fi consultate aici: Anexa 1; Anexa 2; Anexa 3.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti