Articolul 1Actiunile necesare pentru organizarea si desfasurarea referendumului national din data de 26 mai 2019 se realizeaza potrivit Programului calendaristic pentru realizarea actiunilor necesare pentru alegerea membrilor din Romania in Parlamentul European in anul 2019, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 81/2019.
Articolul 2Se aproba modelele buletinelor de vot nr. 1 si 2 ce vor fi utilizate la referendumul national din data de 26 mai 2019, prevazute in anexele nr. 1 si 2.
Articolul 3Se aproba modelele listelor electorale suplimentare folosite in tara, respectiv in strainatate si extrasului de pe lista electorala suplimentara, prevazute in anexele nr. 3-5.
Articolul 4(1) Cheltuielile suplimentare generate de organizarea referendumului national din data de 26 mai 2019 se suporta de la bugetul de stat.(2) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de tiparirea proceselor-verbale privind rezultatele referendumului national se asigura din bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul National de Statistica si directiile teritoriale de statistica.(3) Pentru acoperirea cheltuielilor prevazute la alin. (1) si (2) se suplimenteaza bugetele Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului de Telecomunicatii Speciale si Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul National de Statistica pe anul 2019, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului pe anul 2019, conform anexei nr. 6.(4) Cheltuielile suplimentare prevazute la alin. (1) de resortul Autoritatii Electorale Permanente si Ministerului Afacerilor Externe se suporta prin bugetele acestora aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 100/2019 pentru aprobarea bugetului si a cheltuielilor necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2019.(5) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice, la propunerea ordonatorilor principali de credite, sa introduca modificarile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotarari in structura bugetului de stat pe anul 2019, in volumul si structura bugetelor autoritatilor prevazute la alin. (3).
Articolul 5(1) Personalul tehnic auxiliar al Biroului Electoral Central, birourilor electorale judetene, birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si biroului electoral pentru sectiile de votare din strainatate constituite pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2019 asigura si efectuarea operatiunilor tehnice necesare pentru buna organizare si desfasurare a referendumului national din data de 26 mai 2019.(2) Prefectii pot solicita, in conditiile legii, personal din cadrul altor autoritati publice implicate in procedura referendumului pentru a fi desemnat in aparatul tehnic auxiliar al birourilor electorale judetene si birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucuresti.(3) Tiparirea proceselor-verbale privind consemnarea rezultatelor votarii pentru referendumul national din data de 26 mai 2019 se asigura prin directiile teritoriale de statistica si/sau prin Institutul National de Statistica.
Articolul 6(1) Prefectii stabilesc graficul de distribuire a buletinelor de vot necesare desfasurarii referendumului national din data de 26 mai 2019.(2) Ministerul Afacerilor Interne si Autoritatea Electorala Permanenta acorda sprijin de specialitate prefectilor si primarilor, in vederea realizarii la termen si in conditii corespunzatoare a sarcinilor ce le revin in organizarea si desfasurarea referendumului national din data de 26 mai 2019.
Articolul 7(1) Pentru dotarea birourilor electorale ale sectiilor de votare cu urne de vot pentru referendumul national din data de 26 mai 2019, primarii utilizeaza urne de vot de la scrutinele anterioare si aflate in stare de functionare.(2) In cazurile in care urnele de vot recuperate de la scrutinele anterioare nu sunt suficiente, se achizitioneaza unele noi de catre institutiile prefectului, in limita fondurilor alocate, conform standardelor stabilite de Autoritatea Electorala Permanenta, in conditiile legii.
Articolul 8Ministerul Afacerilor Externe comunica Autoritatii Electorale Permanente, in timp util, necesarul de buletine de vot pentru sectiile de votare din strainatate.
Articolul 9Coordonarea si urmarirea indeplinirii sarcinilor prevazute de lege pentru organizarea si desfasurarea referendumului national din data de 26 mai 2019 se realizeaza de catre comisiile tehnice prevazute de Hotararea Guvernului nr. 101/2019 privind stabilirea masurilor pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2019.
Articolul 10Primarii intocmesc si asigura tiparirea listelor electorale permanente si asigura urnele de vot pentru referendumul national din data de 26 mai 2019.
Articolul 11Hotararea Guvernului nr. 100/2019 pentru aprobarea bugetului si a cheltuielilor necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru membrii din Romania in Parlamentul European din anul 2019, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 167 din 1 martie 2019, se modifica dupa cum urmeaza:1. La articolul 3 alineatul (2), litera l) va avea urmatorul cuprins:"l) cheltuielile pentru dotarea si functionarea sediilor sectiilor de votare, precum si pentru amenajarea localurilor de vot;".2. In anexa, punctul III va avea urmatorul cuprins:"Autoritatea Electorala Permanenta - 51.01 - 3.641 - 17.944 - 4.032 - 25.617Aparat propriu - 51.01 - 15 - 17.433 - 3.951 - 21.399Biroul Electoral central - 51.01 - 3.626 - 511 - 81 - 4.218""III. Autoritatea Electorala Permanenta - Aparat propriu -
Articolul 12Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezenta hotarare si pot fi consultate aici: Anexa 1, Anexa 2, Anexa 3, Anexa 4, Anexa 5, Anexa 6.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti