Articolul IOrdinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 18/2019 pentru aprobarea Metodologiei privind calculul si stabilirea contributiei banesti anuale prevazute la art. 2 alin. (31) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 160/2012, astfel cum a fost introdus prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, si modificarea Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 224/2018, privind aprobarea tarifelor si contributiilor banesti percepute de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei in anul 2019, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 149 si 149 bis din 25 februarie 2019, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:1. Titlul ordinului se modifica si va avea urmatorul cuprins:"ORDIN pentru aprobarea Metodologiei privind calculul si stabilirea contributiei banesti anuale prevazute la art. 2 alin. (31) si (32) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei si modificarea Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 224/2018 privind aprobarea tarifelor si contributiilor banesti percepute de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei in anul 2019"2. Articolul I se modifica si va avea urmatorul cuprins:" Articolul ISe aproba Metodologia privind calculul si stabilirea contributiei banesti anuale prevazute la art. 2 alin. (31) si (32) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, prevazuta in anexa nr. 1."3. Anexa nr. 1 se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:a) Titlul se modifica si va avea urmatorul cuprins:"METODOLOGIE privind calculul si stabilirea contributiei banesti anuale prevazute la art. 2 alin. (31) si (32) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei"b) Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 1Prezenta metodologie defineste cifra de afaceri ce constituie baza de calcul pentru calcularea contributiei operatorilor licentiati si stabileste modalitatea de calcul al contributiei banesti percepute de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei, conform prevederilor art. 2 alin. (31) si (32) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 160/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, de la titularii de licenta in domeniile:a) energiei electrice;b) energiei electrice si termice in cogenerare;c) gazelor naturale."c) La articolul 4, litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"c) cifra de afaceri ce constituie baza de calcul pentru perceperea contributiei banesti anuale (denumita in continuare cifra de afaceri) - suma veniturilor aferente produselor livrate si serviciilor prestate, ce fac obiectul licentelor acordate, din care se scad anumite venituri potrivit prezentei reglementari."d) La articolul 5, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), incepand cu data de 1 aprilie 2019, contributia anuala perceputa de la titularii licentelor de exploatare comerciala a capacitatilor de producere a energiei electrice pe baza de carbune, precum si a celor de producere a energiei electrice si termice in cogenerare este egala cu 0,1% din cifra de afaceri realizata in anul n din activitatile ce fac obiectul licentelor."e) La articolul 15, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 15(1) Titularul de licenta din domeniul energiei electrice care a obtinut licenta in anul n achita ANRE o contributie baneasca in valoare de 2% din cifra de afaceri pe care acesta a estimat ca o va realiza, prin prestarea activitatilor ce fac obiectul licentei acordate, in anul acordarii acesteia."f) La articolul 15, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:"(11) Titularii de licenta prevazuti la art. 5 alin. (2) care au obtinut licenta in anul n achita ANRE o contributie baneasca in valoare de 0,1% din cifra de afaceri pe care acesta a estimat ca o va realiza, prin prestarea activitatilor ce fac obiectul licentei acordate, in anul acordarii acesteia."g) La articolul 15, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"(3) Pentru situatiile prevazute la alin. (1) si (2), respectiv alin. (11), regularizarea contributiei banesti din anul acordarii licentei se efectueaza in anul n+1 aplicand cota de 2%, respectiv 0,1% la cifra de afaceri obtinuta in anul licentierii, in conditiile respectarii de catre titularii de licente a obligatiilor prevazute la art. 11 alin. (1) si (3)."h) La articolul 17, dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:"a1) cifra de afaceri a producatorilor de energie electrica nu include veniturile realizate din contravaloarea certificatelor verzi;".i) La articolul 17, literele c) si d) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"c) cifra de afaceri a furnizorilor/traderilor nu include contravaloarea urmatoarelor categorii de cheltuieli:(i) serviciile aferente distributiei, inclusiv energia reactiva in cazul distributiei de energie electrica si oricare alt cost al operatorului de distributie;(ii) serviciile aferente transportului, inclusiv costurile cu capacitatea de interconexiune si oricare alt cost al operatorului de transport;(iii) serviciile aferente inmagazinarii;(iv) serviciile de sistem;(v) serviciile de administrare a pietelor centralizate;(vi) contributia de cogenerare si acciza facturata catre clientii finali;(vii) achizitia de energie electrica/gaze naturale ca marfa;d) cifra de afaceri a furnizorilor de gaze naturale care au si calitatea de producatori de gaze naturale nu include contravaloarea urmatoarelor categorii de cheltuieli:(i) redeventa petroliera calculata si datorata de acestia in baza Legii petrolului nr. 238/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;(ii) prestatia rezultata din activitatea de operare a conductelor de alimentare din amonte;".
Articolul IIPentru calculul contributiei aferente anului 2019, titularii de licente prevazuti la art. 5 alin. (2) din metodologia aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 18/2019, astfel cum a fost modificata si completata prin prezentul ordin, vor comunica Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, pana la data de 31.05.2019, prin scrisoare oficiala semnata de reprezentantul legal sau de o persoana imputernicita de acesta, conform modelului prevazut in anexa nr. 1 la respectiva metodologie, valoarea cifrei de afaceri estimate a fi realizata in anul 2018 din activitatile ce fac obiectul licentelor detinute.
Articolul III(1) Pentru anul 2019, contributia anuala datorata Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei de titularii de licenta de exploatare comerciala a capacitatilor de producere a energiei electrice pe baza de carbune, precum si a celor de producere a energiei electrice si termice in cogenerare se determina astfel:- pentru primele 3 luni ale anului 2019 prin aplicarea procentului de 2% la cifra de afaceri - baza de calcul;- pentru urmatoarele 9 luni ale anului 2019 prin aplicarea procentului de 0,1% la cifra de afaceri - baza de calcul.(2) Contributia anuala astfel determinata se achita in termen de 20 de zile de la data emiterii facturii de contributie pentru anul 2019 sau se poate achita in rate trimestriale egale, conform prevederilor art. 10 din Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 18/2019.
Articolul IVPentru operatorii titulari de licente de exploatare comerciala a capacitatilor de producere a energiei electrice pe baza de carbune, precum si a celor de producere a energiei electrice si termice in cogenerare pentru care s-au emis facturi aferente unei contributii anuale egale cu 2% din cifra de afaceri realizata in anul 2019 pe baza cifrei de afaceri estimate a anului 2018, contributia anuala datorata Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei se va determina prin facturarea diferentei dintre valoarea contributiei facturate initial si valoarea contributiei calculate potrivit metodologiei aprobate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 18/2019, astfel cum a fost modificata si completata prin prezentul ordin, pana la data de 1 iulie 2019.
Articolul V(1) In cazul in care in anul 2019 rezulta sume pe care Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei le datoreaza titularilor de licenta de exploatare comerciala a capacitatilor de producere a energiei electrice pe baza de carbune, precum si a celor de producere a energiei electrice si termice in cogenerare, acestea se vor restitui in termen de 30 de zile de la primirea cererii de restituire adresate Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei.(2) Cererea de restituire trebuie sa contina cel putin urmatoarele elemente: denumirea societatii, datele de identificare ale societatii, inclusiv codul IBAN si societatea bancara, suma solicitata, semnatura reprezentantului legal al societatii.
Articolul VIPentru anul 2019, pentru titularii licentelor de furnizare sau trading din domeniul energiei electrice sau gazelor naturale care raporteaza o cifra de afaceri estimata mai mica de 100.000 lei, contributia estimata care se percepe este de 2.000 de lei, urmand ca regularizarea acesteia sa se realizeze in conditiile art. 7 alin. (2) din metodologia aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 18/2019, astfel cum a fost modificata si completata prin prezentul ordin.
Articolul VIIEntitatile organizatorice din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei, precum si persoanele fizice si juridice a caror activitate, potrivit legii, se afla in competenta de reglementare a acesteia vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul VIIIPrezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti