Articol unicLegea nr. 526/2003 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare a turismului "Schi in Romania", publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 901 din 16 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:1. La articolul 3, literele a), a1), b), d) si g) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"a) realizarea studiilor de prefezabilitate privind dezvoltarea turismului, pentru practicarea schiului si a altor sporturi de iarna, la solicitarea administratiei publice locale si centrale sau a unui investitor, persoana fizica sau persoana juridica;a1) avizarea de catre autoritatea administratiei publice centrale care raspunde de turism a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate sau a proiectelor tehnice privind dezvoltarea turismului, pentru practicarea schiului si a altor sporturi de iarna;b) stabilirea terenurilor pe care vor fi amenajate obiectivele prevazute la lit. d)-g), pe baza planurilor de amenajare a teritoriului si a planurilor de urbanism avizate si aprobate conform legii, cu respectarea reglementarilor privind protectia mediului si a ariilor protejate;. . . . . . . . . .d) amenajarea, dezvoltarea sau reabilitarea infrastructurii generale: cai de acces, alimentari cu apa, gaze, curent electric, canalizari, statii de pompare si statii de epurare a apelor uzate, parcari si alte utilitati necesare;. . . . . . . . . .g) construirea, extinderea, dezvoltarea sau reabilitarea structurilor de primire turistica, inclusiv drumurile de acces si parcarile aferente."2. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articcolul 4 (1) Scoaterea definitiva din fondul forestier proprietate publica a statului si a unitatilor administrativ- teritoriale sau din circuitul agricol a terenurilor pe care se amplaseaza obiectivele destinate actiunilor prevazute la art. 3 lit. d) -f), necesare realizarii Programului national de dezvoltare a turismului A«Schi in RomaniaA», pentru obiective al caror beneficiar este o unitate administrativ-teritoriala si/sau asociatie de dezvoltare intercomunitara, se face cu exceptarea de la plata tarifelor prevazute la art. 92 alin. (5) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv de la plata taxelor si obligatiilor banesti prevazute la art. 41 alin. (1) lit. a) -c) si de la obligatiile datorate potrivit art. 36 alin. (2) si art. 37 alin. (3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.(2) Scoaterea definitiva din fondul forestier proprietate publica a statului si a unitatilor administrativ-teritoriale sau din circuitul agricol a terenurilor pe care se amplaseaza obiectivele destinate actiunilor prevazute la art. 3 lit. d) -f), necesare realizarii Programului national de dezvoltare a turismului A«Schi in RomaniaA», pentru obiective al caror beneficiar este altcineva decat o unitate administrativ-teritoriala si/sau asociatie de dezvoltare intercomunitara, se face cu exceptarea de la plata tarifelor prevazute la art. 92 alin. (5) din Legea nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv a taxelor, obligatiilor banesti si a celorlalte obligatii prevazute la art. 41 alin. (1) lit. a) si b) din Legea nr. 46/2008, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.(3) Scoaterea definitiva din fondul forestier proprietate privata sau din circuitul agricol a terenurilor pe care se amplaseaza obiectivele destinate actiunilor prevazute la art. 3 lit. d) -f), necesare realizarii Programului national de dezvoltare a turismului A«Schi in RomaniaA», se face cu exceptarea de la plata tarifelor prevazute la art. 92 alin. (5) din Legea nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv a taxei pentru scoaterea definitiva a terenurilor din fondul forestier national prevazute la art. 41 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 46/2008, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.(4) Pentru situatia prevazuta la art. 3 lit. g), scoaterea definitiva a terenurilor respective din circuitul agricol si din fondul forestier national se face cu respectarea legislatiei specifice celor doua domenii.(5) Pentru cazurile prevazute la alin. (1)-(3) scoaterea definitiva din fondul forestier national se realizeaza prin hotarare a Guvernului.(6) Scoaterea din circuitul agricol a terenurilor agricole prevazute la alin. (1) - (3) se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajistilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 86/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.(7) Lucrarile de amenajare aferente zonelor pentru practicarea schiului si a altor sporturi de iarna, realizate din fonduri publice, sunt declarate de utilitate publica si vor fi realizate in conformitate cu legislatia in vigoare.(8) Pentru situatiile prevazute la alin. (1)-(3), scoaterea definitiva din fondul forestier national se realizeaza prin compensare cu terenuri echivalente ca suprafata si bonitate. Echivalenta valorica se calculeaza conform legislatiei silvice specifice in vigoare."3. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 5 (1) Scoaterea din fondul forestier national sau din circuitul agricol a terenurilor pe care se amplaseaza obiectivele destinate actiunilor prevazute la art. 3 lit. d)-g) se aproba numai dupa realizarea studiilor de prefezabilitate, fezabilitate sau a proiectelor tehnice privind dezvoltarea turismului pentru practicarea schiului si a altor sporturi de iarna, in baza:a) documentatiei specifice prevazute de legislatia silvica;b) documentatiei prevazute de legislatia aplicabila pentru scoaterea din circuitul agricol si cu respectarea conditiilor privind amplasarea obiectivelor pe terenurile agricole situate in extravilan;c) avizului autoritatii publice centrale care raspunde de turism, in care sa fie precizata incadrarea obiectivului de dezvoltare a turismului A«Schi in RomaniaA» cu specificarea suprafetei si amplasamentului.(2) Finantarea studiilor de prefezabilitate pentru suprafetele de teren din zonele incluse in program se realizeaza de catre autoritatea administratiei publice centrale care raspunde de turism, in functie de fondurile disponibile si de prioritatile din punctul de vedere al dezvoltarii turistice. Autoritatile administratiei publice locale sau centrale implicate in program pot hotari, in conditiile legii, participarea cu resurse financiare din bugetele proprii."4. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:"Articolul 6 Implementarea programului va fi coordonata de autoritatea administratiei publice centrale care raspunde de turism in colaborare cu autoritatea administratiei publice centrale care raspunde de sport, in conformitate cu prevederile legale."5. La anexa, prevederile referitoare la judetele Alba, Bistrita-Nasaud, Caras-Severin, Harghita, Maramures, Sibiu, Suceava si Valcea se modifica si vor avea urmatorul cuprins:"Judetul Alba: Abrud, Arieseni, Baia de Aries, Zlatna, dezvoltarea zonei turistice A«UrsoaiaA» (comuna Horea, comuna Garda, comuna Albac), muntii Sureanu (Poarta Raiului), muntii Apuseni, Muntii Metaliferi, Muntii Bihariei, Muntii Bihorului, muntele Gaina, Muntele Mare, Muntii Trascaului. . . . . . . . . .Judetul Bistrita-Nasaud: Colibita, Lesu, Tihuta, Tibles (Fiad), Valea Vinului, orasul Nasaud, orasul Sangiorz-Bai, comuna Josenii Bargaului, comuna Prundu Bargaului, comuna Tiha Bargaului, comuna Bistrita Bargaului, comuna Livezile, comuna Poiana Ilvei, comuna Magura Ilvei, comuna Ilva Mare, comuna Ilva Mica, comuna Lunca Ilvei, comuna Maieru, comuna Rodna, comuna Sant, comuna Romuli, comuna Telciu, comuna Cosbuc, comuna Parva, comuna Rebra, comuna Salva, comuna Runcu Salvei, comuna Nimigea, comuna Feldru, comuna Rebrisoara, muntii Calimani, Muntii Bargaului, Muntii Rodnei. . . . . . . . . .Judetul Caras-Severin: Muntele Mic, Semenic-Crivaia, valea Olteana (Tarcu), muntii Semenic (comuna Valiug, comuna Brebu, comuna Brebu Nou, comuna Prigor, municipiul Resita), Muntele Mic (comuna Turnu Ruieni, comuna Zavoi), muntii Tarcu (comuna Zavoi, comuna Armenis). . . . . . . . . .Judetul Harghita: orasul Borsec, zona Pasul Bucin (comuna Praid, comuna Joseni), zona muntilor Harghita: Harghita Bai - Harghita Madaras (municipiul Miercurea-Ciuc, orasul Vlahita, comuna Ciceu, comuna Siculeni, comuna Madaras, comuna Zetea, comuna Capalnita), Izvorul Muresului, zona Lacul Rosu, zona muntilor Ciomad (orasul Baile Tusnad, comuna Tusnad, comuna Cozmeni), Valea Stramba, Varsag, municipiul Toplita, zona muntilor Calimani. . . . . . . . . .Judetul Maramures: Borsa, Cavnic, Izvoarele, Mogosa-Suior, Poienile de sub Munte, Valea Vaserului, Targu Lapus, Baiut, Grosii Tiblesului, Muntii Oas, Gutai si Tibles, Muntii Maramuresului, Muntii Rodnei. . . . . . . . . .Judetul Sibiu: Arpasu de Jos, Cartisoara, Porumbacu de Jos, Avrig, Racovita, Turnu Rosu, Talmaciu, Boita, Sadu, Raul Sadului, Cisnadie, Rasinari, Poplaca, Gura Raului, Cristian, Saliste, Tilisca, Poiana Sibiului, Jina, Miercurea Sibiului, muntii Fagaras, Muntii Lotrului, muntii CindrelJudetul Suceava: Brosteni, Campulung Moldovenesc, Crucea, Gura Haitii, Gura Humorului, Pojorata, Sucevita, Vatra Dornei, Carlibaba, Dorna Candrenilor, Saru Dornei, Ciocanesti, muntii Calimani, muntii Suhard, obcina Mestecanis, muntii Giumalau, Muntii Bistritei, muntii RarauJudetul Valcea: orasul Horezu, Muntii Capatanii (muntele Ursu, muntele Pietrele Rosii, muntele Pludeasa, muntele Bolca, muntele Piscul lui Tigan, muntele Pietricea, muntele Marginea, muntele Piscul Lung), comuna Voineasa (Muntii Latoritei, Mioarele, Puru, Miru, Obarsia Lotrului, Carbunele Stefanu, Vidra, Pietrimanu, Bora), comuna Vaideeni (Dealul Mare, Ursuletu, Ursu, Darjala, Capatana, Balota, Caserie, Milescu, Bradateaua Mare, Bradateaua Mica, Corsoru), comuna Malaia (muntele Muntinu, Groapa Malaii, Cocora, Funicelu, Gropita, Tarnovu Mare, Tarnovu Mic, Cosana, Petrimanu, Igoiu-Micaia, Fratosteanu, Coasta Benghii, Urdele, Igoiu, cracul Curmatura), comuna Perisani (Dalia, Lazul lui Man)"Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti