Articolul 1(1) Se aproba plafonul maxim de 82.334,250 mii euro, in echivalent 383.990,475 mii lei, care se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul aprobat Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pe anul 2019, si plafoanele fiecarei masuri de sprijin cuplat in sectorul vegetal pentru culturile prevazute la art. 1 din Hotararea Guvernului nr. 219/2015 privind stabilirea sectoarelor, culturilor si speciilor de animale pentru care se acorda sprijin cuplat in perioada 2015-2020.(2) Plafoanele aferente fiecarei masuri de sprijin cuplat in sectorul vegetal notificate Comisiei Europene sunt:a) 32.518,000 mii euro pentru soia;b) 14.632,750 mii euro pentru lucerna;c) 420,000 mii euro pentru leguminoase boabe pentru industrializare/procesare: mazare boabe si fasole boabe;d) 188,160 mii euro pentru canepa pentru ulei si/sau fibra;e) 4.800,600 mii euro pentru orez;f) 831,600 mii euro pentru samanta de cartof;g) 129,320 mii euro pentru hamei;h) 18.459,000 mii euro pentru sfecla de zahar;i) 1.430,000 mii euro pentru tomate pentru industrializare cultivate in camp;j) 53,000 mii euro pentru castraveti pentru industrializare cultivati in camp;k) 3.449,320 mii euro pentru legume cultivate in sere si solare: tomate pentru consum in stare proaspata, castraveti pentru consum in stare proaspata si/sau pentru industrializare, ardei, varza si vinete pentru consum in stare proaspata;l) 495,000 mii euro pentru fructe destinate industrializarii: prune, mere, cirese, visine, caise si zarzare;m) 4.927,500 mii euro pentru cartof timpuriu pentru industrializare.(3) Plafoanele notificate aferente unor masuri de sprijin cuplat in sectorul vegetal prevazute la alin. (2) se modifica, prin mecanismul de transfer de fonduri intre masurile de sprijin, in scopul finantarii mai multor masuri de sprijin pentru anul de cerere 2018, potrivit prevederilor art. 53a din Regulamentul delegat (UE) nr. 639/2014 al Comisiei din 11 martie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1.307/2013 al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a unor norme privind platile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin in cadrul politicii agricole comune si de modificare a anexei X la regulamentul mentionat.(4) Masurile de sprijin cuplat implicate in transferul de fonduri sunt:a) masuri de la care se transfera fonduri: soia, tomate pentru industrializare cultivate in camp, castraveti pentru industrializare cultivati in camp si cartof timpuriu pentru industrializare;b) masuri care beneficiaza de fonduri transferate: lucerna, orez, samanta de cartof, sfecla de zahar si legume cultivate in sere si solare: tomate pentru consum in stare proaspata, castraveti pentru consum in stare proaspata si/sau pentru industrializare, ardei, varza si vinete pentru consum in stare proaspata.(5) Se aproba urmatoarele plafoane aferente masurilor de sprijin cuplat in sectorul vegetal, inclusiv cele rezultate in urma transferului de fonduri efectuat potrivit prevederilor art. 53a din Regulamentul delegat (UE) nr. 639/2014 al Comisiei:a) 28.164,490 mii euro pentru soia;b) 14.910,280 mii euro pentru lucerna;c) 420,000 mii euro pentru leguminoase boabe pentru industrializare/procesare: mazare boabe si fasole boabe;d) 188,160 mii euro pentru canepa pentru ulei si/sau fibra;e) 5.117,765 mii euro pentru orez;f) 939,100 mii euro pentru samanta de cartof;g) 129,320 mii euro pentru hamei;h) 19.208,700 mii euro pentru sfecla de zahar;i) 1.251,950 mii euro pentru tomate pentru industrializare cultivate in camp;j) 22,235 mii euro pentru castraveti pentru industrializare cultivati in camp;k) 8.807,600 mii euro pentru legume cultivate in sere si solare: tomate pentru consum in stare proaspata, castraveti pentru consum in stare proaspata si/sau pentru industrializare, ardei, varza si vinete pentru consum in stare proaspata;l) 495,000 mii euro pentru fructe destinate industrializarii: prune, mere, cirese, visine, caise si zarzare;m) 2.679,650 mii euro pentru cartof timpuriu pentru industrializare.(6) Cuantumul pe unitatea de masura pentru fiecare masura de sprijin cuplat in sectorul vegetal se calculeaza de catre Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, prin raportarea plafoanelor prevazute la alin. (5) la suprafetele eligibile pentru anul 2018.
Articolul 2Platile pentru schema de sprijin cuplat in sectorul vegetal se acorda potrivit prevederilor art. 24 si 25 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plati care se aplica in agricultura in perioada 2015-2020 si pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societatile agricole si alte forme de asociere in agricultura, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 104/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 3Platile pentru masurile de sprijin cuplat in sectorul vegetal se fac in lei, la cursul de schimb de 4,6638 lei pentru un euro, stabilit de Banca Centrala Europeana la data de 28 septembrie 2018 si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C nr. 351 din 1 octombrie 2018.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti