din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2744 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Hotararea nr. 343/2019 pentru modificarea unor acte normative in domeniul programelor guvernamentale de garantare

INTEGRAL: Hotararea nr. 343/2019 pentru modificarea unor acte normative in domeniul programelor guvernamentale de garantare


Hotararea nr. 343/2019 pentru modificarea unor acte normative in domeniul programelor guvernamentale de garantare

Articolul I
Anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului "Prima casa", publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 418 din 18 iunie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, literele b) si c) vor avea urmatorul cuprins:
"b) costul total al finantarilor acordate in cadrul programului se compune din:
- rata dobanzii stabilite pe baza indicelui de referinta pentru creditele acordate consumatorilor, denumit in continuare IRCC, plus o marja de maximum 2% pe an pentru creditele in lei; marja include si nivelul total al comisioanelor percepute de catre finantator; marja nu include costul evaluarii imobilului, costul aferent efectuarii formalitatilor de publicitate si comisionul de gestiune datorat FNGCIMM, dupa caz;
- comisionul de gestiune datorat FNGCIMM si recuperat de la beneficiar. Nivelul comisionului de gestiune si al comisionului unic de analiza, calculat la soldul garantiei statului, se negociaza anual intre Ministerul Finantelor Publice si FNGCIMM si se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice;
c) finantatorii au obligatia prevederii exprese in contractele de credit a costurilor cu dobanda exprimata in raport cu IRCC si separat a costurilor cu comisioanele;".
2. La articolul 21, literele b) si c) vor avea urmatorul cuprins:
"b) costul total al finantarilor acordate in cadrul programului se compune din:
- rata dobanzii IRCC plus o marja de maximum 2% pe an pentru creditele in lei; marja include si nivelul total al comisioanelor percepute de catre finantator; marja nu include costul evaluarii terenului, locuintei, devizelor estimative si situatiilor de lucrari si nici costul aferent efectuarii formalitatilor de publicitate, dupa caz;
- comisionul de gestiune datorat FNGCIMM si recuperat de la beneficiar. Nivelul comisionului de gestiune si al comisionului unic de analiza, calculat la soldul garantiei statului, se negociaza anual intre Ministerul Finantelor Publice si FNGCIMM si se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice;
c) finantatorii au obligatia prevederii exprese in contractele de credit a costurilor cu dobanda exprimata in raport cu IRCC si separat a costurilor cu comisioanele;".


Articolul II
Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.053/2014, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 891 din 8 decembrie 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Costul total al finantarilor acordate in cadrul Programului, care este suportat de catre beneficiar, se compune din rata dobanzii stabilite pe baza indicelui de referinta pentru creditele acordate consumatorilor, denumit in continuare IRCC, plus o marja de maximum 3% pe an; marja include si nivelul total al comisioanelor percepute de catre finantator si cheltuielile obligatorii legate de finantare, in toate etapele finantarii; marja nu include costul asigurarii, costul aferent efectuarii formalitatilor de publicitate, prima de garantare, penalitatile percepute conform contractului de finantare."
2. La articolul 8, litera d) va avea urmatorul cuprins:
"d) finantatorii au obligatia prevederii exprese in contractele de finantare a costurilor cu dobanda exprimata in raport cu IRCC si separat a costurilor cu comisioanele legate de finantare;".
3. La articolul 9, litera a) va avea urmatorul cuprins:
"a) rata dobanzii IRCC plus o marja de maximum 3% pe an; marja include si nivelul total al comisioanelor percepute de catre finantator si cheltuielile obligatorii legate de finantare, in toate etapele finantarii; marja nu include costul asigurarii, costul aferent efectuarii formalitatilor de publicitate, prima de garantare, penalitatile percepute conform contractului de finantare;".
4. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
"Articolul 28
Finantatorii transmit o declaratie pe propria raspundere, semnata si asumata de reprezentantii legali ai acestora, care sa contina angajamentul de respectare a incadrarii costului finantarii cu garantie guvernamentala in marja maxima de 3% peste indicele IRCC."


Articolul III
Normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2018 privind implementarea Programului guvernamental "INVESTESTE IN TINE", aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 741/2018, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 821 din 25 septembrie 2018, cu completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2 alineatul (3), litera a) va avea urmatorul cuprins:
"a) rata dobanzii stabilite pe baza indicelui de referinta pentru creditele acordate consumatorilor, denumit in continuare IRCC, plus o marja de maximum 2% pe an; marja include toate costurile legate de acordarea si derularea creditului in toate etapele finantarii;".
2. La articolul 10, litera e) va avea urmatorul cuprins:
"e) vor asigura prevederea expresa in contractele de finantare a costurilor cu dobanda exprimata in raport cu IRCC si separat a costurilor cu comisioanele legate de finantare;".
3. La articolul 22 alineatul (2), litera c) va avea urmatorul cuprins:
"c) nivelul costurilor totale, respectiv marja maxima anuala peste nivelul IRCC, pe care le vor aplica creditelor acordate in cadrul programului, catre fondurile de garantare si M.F.P.;".





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice