Articolul 1Centrul comunitar de invatare permanenta se infiinteaza conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 598/2017 pentru aprobarea Metodologiei de acreditare, evaluare periodica, organizare si functionare a centrelor comunitare de invatare permanenta si ale Legii educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 2Centrele comunitare de invatare permanenta, denumite in continuare CCIP, sunt entitati publice in subordinea autoritatilor administratiei publice locale.
Articolul 3Hotararea de infiintare a CCIP, emisa de autoritatea deliberativa a administratiei publice locale, va fi transmisa:a) inspectoratului scolar judetean (ISJ) din judetul in care CCIP este autorizat administrativ/infiintat; fiecare ISJ va raporta anual, in luna decembrie, Ministerului Educatiei Nationale informatiile privitoare la infiintarea CCIP din judetul respectiv;b) structurii locale/judetene aflate in subordinea Ministerului Muncii si Justitiei Sociale; structura locala/judeteana va raporta anual, in luna decembrie, Ministerului Muncii si Justitiei Sociale informatiile privitoare la infiintarea CCIP din judetul respectiv;c) altor ministere/institutii, la solicitarea expresa a acestora.
Articolul 4(1) Prin procesul de acreditare a centrului comunitar de invatare permanenta se intelege dobandirea dreptului de desfasurare a activitatilor prin care CCIP poate duce la indeplinire atributiile din domeniul sau de activitate.(2) Dobandirea dreptului de desfasurare a activitatilor se realizeaza, dupa caz, prin parcurgerea unui proces de acreditare/autorizare/avizare administrativa prealabila, daca exista institutii de reglementare sau, in lipsa acestor institutii, prin decizie proprie de aprobare la nivel local pentru fiecare activitate/program/curs, conform art. 5.
Articolul 5Acreditarea/Autorizarea/Avizarea administrativa prealabila sau aprobarea prin decizie proprie la nivel local a activitatilor/programelor/cursurilor propuse de catre CCIP presupune parcurgerea unui proces de:a) acreditare a activitatilor/programelor/cursurilor propuse de catre CCIP, daca pentru acest proces exista institutie de reglementare;b) autorizare a activitatilor/programelor/cursurilor propuse de catre CCIP, daca pentru acest proces exista institutie de reglementare;c) avizare a activitatilor/programelor/cursurilor propuse de catre CCIP, daca pentru acest proces exista institutie de reglementare;d) aprobare prin decizie proprie la nivel local a activitatilor/programelor/cursurilor propuse de catre CCIP, emisa de catre autoritatea deliberativa a administratiei publice locale, daca obtinerea dreptului de desfasurare a activitatilor respective nu este reglementata de unul dintre procesele enumerate la lit. a), b) sau c) ale prezentului articol.
Articolul 6(1) Dobandirea dreptului de desfasurare a activitatilor - prin oricare dintre procesele enumerate la art. 5 lit. a), b) sau c) - este conditionata de respectarea prevederilor legislative, metodologice si procedurale specifice institutiilor de reglementare care gestioneaza procesul respectiv.(2) Aprobarea deciziei proprii la nivel local, conform precizarilor art. 5 lit. d), este conditionata de existenta procedurilor interne, elaborate in mod specific, in functie de tipul activitatilor, in cadrul CCIP.
Articolul 7Documentele care atesta dreptul CCIP de a desfasura activitati care necesita proces de acreditare/autorizare/avizare administrativa prealabila/aprobare prin decizie proprie la nivel local se transmit de catre CCIP:a) inspectoratului scolar judetean (ISJ) din judetul in care CCIP este autorizat administrativ/infiintat; fiecare ISJ va raporta anual, in luna decembrie, Ministerului Educatiei Nationale informatiile privitoare la centrele comunitare de invatare permanenta din judetul respectiv care au primit dreptul de a desfasura activitati in urma unui proces de acreditare/autorizare/avizare/aprobare prin decizie proprie la nivel local;b) structurii locale/judetene aflate in subordinea Ministerului Muncii si Justitiei Sociale; structura locala/judeteana va raporta anual, in luna decembrie, Ministerului Muncii si Justitiei Sociale informatiile privitoare la centrele comunitare de invatare permanenta din judetul respectiv care au primit dreptul de a desfasura activitati in urma unui proces de acreditare/autorizare/avizare/aprobare prin decizie proprie la nivel local.
Articolul 8Dupa acreditare, CCIP se supune procesului de evaluare periodica care presupune:a) evaluarea periodica a activitatilor/programelor/cursurilor acreditate/autorizate/avizate care se realizeaza conform legislatiei specifice de acreditare/autorizare/avizare;b) evaluarea periodica a activitatilor/programelor/cursurilor aprobate prin decizie proprie la nivel local care se realizeaza conform procedurilor specifice elaborate in cadrul CCIP.
Articolul 9Evaluarea periodica a CCIP este procesul prin care se verifica modul de indeplinire a atributiilor acestuia, conform conditiilor de acreditare a CCIP.
Articolul 10Evaluarea periodica presupune, dupa caz:a) evaluare interna, realizata conform legislatiei specifice in domeniu si/sau procedurilor specifice elaborate in cadrul CCIP;b) evaluare externa, realizata de catre institutii abilitate, conform legislatiei specifice in domeniu.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti