din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1474 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Instructiunile specifice privind acreditarea si evaluarea periodica a centrelor comunitare de invatare permanenta, din 15.04.2019

INTEGRAL: Instructiunile specifice privind acreditarea si evaluarea periodica a centrelor comunitare de invatare permanenta, din 15.04.2019


Publicate in Monitorul Oficial nr. 465 din 10.06.2019

Articolul 1
Centrul comunitar de invatare permanenta se infiinteaza conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 598/2017 pentru aprobarea Metodologiei de acreditare, evaluare periodica, organizare si functionare a centrelor comunitare de invatare permanenta si ale Legii educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 2
Centrele comunitare de invatare permanenta, denumite in continuare CCIP, sunt entitati publice in subordinea autoritatilor administratiei publice locale.


Articolul 3
Hotararea de infiintare a CCIP, emisa de autoritatea deliberativa a administratiei publice locale, va fi transmisa:
a) inspectoratului scolar judetean (ISJ) din judetul in care CCIP este autorizat administrativ/infiintat; fiecare ISJ va raporta anual, in luna decembrie, Ministerului Educatiei Nationale informatiile privitoare la infiintarea CCIP din judetul respectiv;
b) structurii locale/judetene aflate in subordinea Ministerului Muncii si Justitiei Sociale; structura locala/judeteana va raporta anual, in luna decembrie, Ministerului Muncii si Justitiei Sociale informatiile privitoare la infiintarea CCIP din judetul respectiv;
c) altor ministere/institutii, la solicitarea expresa a acestora.


Articolul 4
(1) Prin procesul de acreditare a centrului comunitar de invatare permanenta se intelege dobandirea dreptului de desfasurare a activitatilor prin care CCIP poate duce la indeplinire atributiile din domeniul sau de activitate.
(2) Dobandirea dreptului de desfasurare a activitatilor se realizeaza, dupa caz, prin parcurgerea unui proces de acreditare/autorizare/avizare administrativa prealabila, daca exista institutii de reglementare sau, in lipsa acestor institutii, prin decizie proprie de aprobare la nivel local pentru fiecare activitate/program/curs, conform art. 5.


Articolul 5
Acreditarea/Autorizarea/Avizarea administrativa prealabila sau aprobarea prin decizie proprie la nivel local a activitatilor/programelor/cursurilor propuse de catre CCIP presupune parcurgerea unui proces de:
a) acreditare a activitatilor/programelor/cursurilor propuse de catre CCIP, daca pentru acest proces exista institutie de reglementare;
b) autorizare a activitatilor/programelor/cursurilor propuse de catre CCIP, daca pentru acest proces exista institutie de reglementare;
c) avizare a activitatilor/programelor/cursurilor propuse de catre CCIP, daca pentru acest proces exista institutie de reglementare;
d) aprobare prin decizie proprie la nivel local a activitatilor/programelor/cursurilor propuse de catre CCIP, emisa de catre autoritatea deliberativa a administratiei publice locale, daca obtinerea dreptului de desfasurare a activitatilor respective nu este reglementata de unul dintre procesele enumerate la lit. a), b) sau c) ale prezentului articol.


Articolul 6
(1) Dobandirea dreptului de desfasurare a activitatilor - prin oricare dintre procesele enumerate la art. 5 lit. a), b) sau c) - este conditionata de respectarea prevederilor legislative, metodologice si procedurale specifice institutiilor de reglementare care gestioneaza procesul respectiv.
(2) Aprobarea deciziei proprii la nivel local, conform precizarilor art. 5 lit. d), este conditionata de existenta procedurilor interne, elaborate in mod specific, in functie de tipul activitatilor, in cadrul CCIP.


Articolul 7
Documentele care atesta dreptul CCIP de a desfasura activitati care necesita proces de acreditare/autorizare/avizare administrativa prealabila/aprobare prin decizie proprie la nivel local se transmit de catre CCIP:
a) inspectoratului scolar judetean (ISJ) din judetul in care CCIP este autorizat administrativ/infiintat; fiecare ISJ va raporta anual, in luna decembrie, Ministerului Educatiei Nationale informatiile privitoare la centrele comunitare de invatare permanenta din judetul respectiv care au primit dreptul de a desfasura activitati in urma unui proces de acreditare/autorizare/avizare/aprobare prin decizie proprie la nivel local;
b) structurii locale/judetene aflate in subordinea Ministerului Muncii si Justitiei Sociale; structura locala/judeteana va raporta anual, in luna decembrie, Ministerului Muncii si Justitiei Sociale informatiile privitoare la centrele comunitare de invatare permanenta din judetul respectiv care au primit dreptul de a desfasura activitati in urma unui proces de acreditare/autorizare/avizare/aprobare prin decizie proprie la nivel local.


Articolul 8
Dupa acreditare, CCIP se supune procesului de evaluare periodica care presupune:
a) evaluarea periodica a activitatilor/programelor/cursurilor acreditate/autorizate/avizate care se realizeaza conform legislatiei specifice de acreditare/autorizare/avizare;
b) evaluarea periodica a activitatilor/programelor/cursurilor aprobate prin decizie proprie la nivel local care se realizeaza conform procedurilor specifice elaborate in cadrul CCIP.


Articolul 9
Evaluarea periodica a CCIP este procesul prin care se verifica modul de indeplinire a atributiilor acestuia, conform conditiilor de acreditare a CCIP.


Articolul 10
Evaluarea periodica presupune, dupa caz:
a) evaluare interna, realizata conform legislatiei specifice in domeniu si/sau procedurilor specifice elaborate in cadrul CCIP;
b) evaluare externa, realizata de catre institutii abilitate, conform legislatiei specifice in domeniu.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice