CAPITOLUL IDispozitii generale
Articolul 1Prezentele instructiuni se aplica beneficiarilor care solicita autoritatii de management rambursarea cheltuielilor eligibile, inclusiv taxa pe valoarea adaugata eligibila, reprezentand taxa pe valoarea adaugata nerecuperabila, efectuate de beneficiari in cadrul proiectelor finantate din Fondul European pentru Pescuit si Afaceri Maritime (denumit in continuare FEPAM) si din fonduri publice nationale prin Programul operational pentru pescuit si afaceri maritime 2014-2020 (denumit in continuare POPAM 2014-2020), in conditiile prevazute la art. 10 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 347/2016 privind stabilirea cadrului general de implementare a operatiunilor cofinantate din Fondul European pentru Pescuit si Afaceri Maritime prin Programul operational pentru pescuit si afaceri maritime 2014-2020.Operatiunea propusa spre finantare/finantata din FEPAM prin POPAM 2014-2020 inseamna operatiunea propusa spre finantare/finantata din contributia financiara a Uniunii Europene FEPAM si din cofinantarea publica.
CAPITOLUL IIDepunerea declaratiilor privind nedeductibilitatea si nerecuperabilitatea taxei pe valoarea adaugata
Articolul 2La depunerea cererii de finantare, solicitantul finantarii din Fondul European pentru Pescuit si Afaceri Maritime prin Programul operational pentru pescuit si afaceri maritime 2014-2020 si din fonduri publice nationale depune la autoritatea de management, ca anexa, o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte caracterul nerecuperabil al taxei pe valoarea adaugata aferente cheltuielilor eligibile incluse in bugetul proiectului propus spre finantare, denumita "Declaratie privind eligibilitatea T.V.A. aferente cheltuielilor ce vor fi efectuate in cadrul operatiunii propuse spre finantare din Fondul European pentru Pescuit si Afaceri Maritime prin Programul operational pentru pescuit si afaceri maritime 2014-2020 si din fonduri publice nationale", al carei model este prevazut in anexa nr. 1 la prezentele instructiuni.
Articolul 3(1) La depunerea cererii de rambursare, beneficiarii finantarii din Fondul European pentru Pescuit si Afaceri Maritime prin Programul operational pentru pescuit si afaceri maritime 2014-2020 si din fonduri publice nationale au obligatia depunerii la autoritatea de management a unei declaratii pe propria raspundere din care sa rezulte caracterul nedeductibil al taxei pe valoarea adaugata aferente cheltuielilor eligibile cuprinse in cererea de rambursare, denumita "Declaratie privind nedeductibilitatea T.V.A. aferente cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunii finantate din Fondul European pentru Pescuit si Afaceri Maritime prin Programul operational pentru pescuit si afaceri maritime 2014-2020 si din fonduri publice nationale", al carei model este prevazut in anexa nr. 2 la prezentele instructiuni.(2) La depunerea cererii de rambursare, beneficiarii finantarii din FEPAM prin POPAM 2014-2020 si din fonduri publice nationale au obligatia depunerii la autoritatea de management a unei declaratii pe propria raspundere din care sa rezulte caracterul nerecuperabil al taxei pe valoarea adaugata aferente cheltuielilor eligibile prevazute in anexa nr. 2, denumita "Declaratie privind eligibilitatea T.V.A. aferente cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunii finantate din Fondul European pentru Pescuit si Afaceri Maritime prin Programul operational pentru pescuit si afaceri maritime 2014-2020 si din fonduri publice nationale", al carei model este prevazut in anexa nr. 3 la prezentele instructiuni.
Articolul 4Directia generala pescuit - Autoritatea de management pentru POPAM asigura includerea anexelor nr. 1, 2 si 3 la prezentele instructiuni in ghidurile solicitantului pentru cererile de proiecte finantate prin FEPAM prin POPAM 2014-2020 si din fonduri publice nationale.
Articolul 5Directia generala pescuit - Autoritatea de management pentru POPAM verifica, pe baza datelor existente in cadrul Registrului persoanelor impozabile inregistrate in scop de T.V.A., registrul disponibil pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, daca solicitantul nu a avut calitatea de persoana inregistrata in scopuri de T.V.A., conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru intreaga perioada cuprinsa intre data emiterii facturilor inscrise in declaratia privind nedeductibilitatea T.V.A. si data la care persoana impozabila a depus declaratia mentionata la art. 3 alin. (1).
CAPITOLUL IIIProcedura de certificare a declaratiei privind caracterul nedeductibil al taxei pe valoarea adaugata aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare
Articolul 6Directia generala pescuit - Autoritatea de management pentru POPAM transmite, trimestrial, organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului copia "Declaratiei privind nedeductibilitatea T.V.A. aferente cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunii finantate din Fondul European pentru Pescuit si Afaceri Maritime prin Programul operational pentru pescuit si afaceri maritime 2014-2020 si din fonduri publice nationale" depuse de contribuabilul platitor care are calitatea de persoana inregistrata in scopuri de T.V.A., conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in anumite perioade sau pe intreaga perioada cuprinsa intre data emiterii facturilor inscrise in aceasta declaratie si data depunerii declaratiei.
Articolul 7Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin structurile teritoriale, dispune controale la contribuabilii selectati pe baza analizei de risc in vederea verificarii corectitudinii datelor declarate pe propria raspundere de reprezentantul legal al persoanei inregistrate in scopuri de T.V.A.
Articolul 8In situatia neconfirmarii datelor declarate pe propria raspundere de reprezentantul legal al persoanelor inregistrate in scopuri de T.V.A., in urma controalelor fiscale efectuate in baza analizei de risc de catre organele fiscale, actul de control cu rezultatele verificarii va fi transmis Directiei generale pescuit - Autoritatea de management pentru POPAM.
Articolul 9Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentele instructiuni. Acestea pot fi consultate aici: Anexa 1, Anexa 2, Anexa 3.
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Situatia Autozatiilor de construie emise in baza unor PUZ-uri ulterior anulate Sursa: MCP avocati
Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta Sursa: MCP avocati
ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta Sursa: MCP avocati
CCR. Noul mod de calcul al despagubirilor pentru imobilele confiscate abuziv, pronuntand o decizie favorabila persoanelor care solicita compensatii Sursa: MCP avocati
Clauza de mobilitate. Conditii de validitate si regimul fiscal aplicabil Sursa: MCP avocati
Neachitarea integrala a drepturilor salariale. Probleme practice si solutii juridice. Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti