din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1758 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 115/2019 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 195/2018

INTEGRAL: Legea nr. 115/2019 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 195/2018


Legea nr. 115/2019 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 195/2018 privind aprobarea Programului de sustinere a crescatorilor de suine pentru activitatea de reproductie a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 506 din 21.06.2019

Articolul I
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1 din 30 ianuarie 2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 195/2018 privind aprobarea Programului de sustinere a crescatorilor de suine pentru activitatea de reproductie, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 84 din 1 februarie 2019, cu urmatoarele modificari si completari:
1. La articolul unic, inainte de punctul 1 se introduc doua noi puncte, cu urmatorul cuprins:
"- La articolul 3, dupa litera k) se introduce o noua litera, litera l), cu urmatorul cuprins:
AA«l) ferma de reproductie bunici - ferma de reproductie care detine doar animale de reproductie de rasa pura asa cum sunt acestea definite la lit. b).AA»
- La articolul 4 alineatul (1), literele a) si b) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
AA«a) persoanelor juridice si/sau persoanelor fizice autorizate, denumite in continuare PFA, si/sau intreprinderilor familiale, denumite in continuare IF, si/sau intreprinderilor individuale, denumite in continuare II, care detin exploatatii cu aviz/inregistrate/autorizate sanitar-veterinar, pana la data inregistrarii in program, si care desfasoara activitati de reproductie sau reproductie, crestere si ingrasare ori numai ingrasare;
b) persoanelor juridice si/sau PFA si/sau IF si/sau II care desfasoara activitati de reproductie sau reproductie, crestere si ingrasare si detin exploatatii de reproductie aflate in conservare la data inregistrarii in program;AA»".
2. La articolul unic, dupa punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 21, cu urmatorul cuprins:
"21. La articolul 5, dupa litera b) se introduc doua noi litere, literele c) si d), cu urmatorul cuprins:
AA«c) ferme de reproductie bunici cu o capacitate cuprinsa intre 400 si 1.200 de locuri de cazare, care sa nu depaseasca cu mai mult de 10% necesarul anual de scrofite de inlocuire al fermei beneficiare. Accesarea programului pentru realizarea fermelor de reproductie bunici se poate face doar de catre beneficiarii care detin ferme de reproductie suine;
d) ferme de reproductie bunici cu o capacitate de minimum 20 de capete pentru rasele aflate in conservare sau in pericol de abandon.AA»"
3. La articolul unic punctul 9, alineatul (3) al articolului 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Dupa verificare, directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti aproba suma necesara realizarii investitiei."
4. La articolul unic punctul 10, alineatele (4) si (5) ale articolului 12 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(4) Pentru realizarea investitiilor finantate prin Programul de sustinere a crescatorilor de suine pentru activitatea de reproductie se poate acorda sprijin in patru transe egale, incepand cu data incheierii contractului de finantare.
(5) Acordarea transelor se realizeaza prin virarea sumelor intr-un cont disponibil din care pot fi efectuate doar doua tipuri de operatiuni:
a) plati reprezentand contravaloarea bunurilor, serviciilor, lucrarilor efectuate/livrate, doar dupa receptia bunurilor, serviciilor, lucrarilor, dovedite cu documente care atesta obligatia de plata;
b) instrumente de garantare a platii, la dispozitia furnizorului de bunuri, servicii sau lucrari, respectiv scrisori de garantie bancara pentru actiunile realizate pe plan intern si acreditive in cazul furnizorilor externi de bunuri si servicii."
5. La articolul unic, dupa punctul 10 se introduce un nou punct, punctul 101, cu urmatorul cuprins:
"101. La articolul 12, dupa alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alineatele (6)-(8), cu urmatorul cuprins:
AA«(6) Pentru acordarea transelor urmatoare, beneficiarul trebuie sa faca dovada ca a efectuat platile prevazute la alin. (5) lit. a) si/sau sa prezinte dovada emiterii documentelor prevazute la alin. (5) lit. b).
(7) Stingerea obligatiilor intre furnizori si beneficiar pentru operatiunile prevazute la alin. (5) lit. a) se face prin inchiderea documentelor bancare mentionate, beneficiarul programului avand obligatia sa prezinte documentele justificative inainte de acordarea celei de-a patra transe.
(8) Procedura privind modul de derulare si decontare a transelor se va stabili prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.AA»"
6. La articolul unic, punctul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"11. Articolul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
AA«Art. 13. -
(1) Pentru incheierea contractului de finantare, beneficiarii trebuie sa depuna urmatoarele documente aferente investitiei:
a) autorizatia de constructie, cu exceptia beneficiarilor prevazuti la art. 4 alin. (1) lit. b) care trebuie sa faca dovada proprietatii pentru exploatatia aflata in conservare;
b) studiu geotehnic;
c) aviz sanitar-veterinar;
d) aviz de mediu;
e) aviz emis de directia de sanatate publica judeteana;
f) declaratie pe propria raspundere ca nu au accesat sprijin simultan prin PNDR 2014-2020 pentru aceleasi masuri reglementate de prezenta lege, al carei model este prevazut in anexa nr. 2;
g) devizul de lucrari estimate.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a) si b) fermele de reproductie bunici prevazute la art. 5 lit. d).AA»"
7. La articolul unic, punctul 12 se abroga.
8. La articolul unic, punctul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"13. La articolul 14, alineatul (1) se abroga."
9. La articolul unic, dupa punctul 13 se introduce un nou punct, punctul 131, cu urmatorul cuprins:
"131. La articolul 14, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
AA«(3) In termen de 3 zile de la incasarea transei prevazute la art. 12 alin. (4), beneficiarii ajutorului de stat marcheaza investitia cu o placa indicator de dimensiuni minime de 150 cm lungime si 200 cm latime, confectionata din material rezistent, amplasata intr-un loc in care este usor vizibila, pe care se inscriptioneaza "Investitie beneficiara a AA«Programului de sustinere a crescatorilor de suine pentru activitatea de reproductieAA», conform cererii numarul . . . . . . . . . ., de la Directia pentru Agricultura a Judetului . . . . . . . . . ./Municipiului Bucuresti".AA»"
10. La articolul unic punctul 14, alineatul (1) al articolului 15 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15. -
(1) In termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii documentelor prevazute la art. 12, directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti transmit Directiei generale buget-finante si fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale situatia cu sumele necesare pentru plata transelor prevazute la art. 12 alin. (4), cu incadrarea in nivelul ajutorului prevazut la art. 8 alin. (1) si (2), al carei model este prevazut in anexa nr. 5."
11. La articolul unic punctul 16, alineatul (2) al articolului 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Valoarea totala a ajutorului de stat reprezinta echivalentul in lei al sumei de 359,1 milioane euro si se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, in limita sumelor aprobate prin legile bugetare anuale."


Articolul II
Prevederile art. 8 alin. (4) din Legea nr. 195/2018 privind aprobarea Programului de sustinere a crescatorilor de suine pentru activitatea de reproductie, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, intra in vigoare in termen de 6 luni de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice