din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2574 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 133/2019 pentru infiintarea Agentiei pentru Calitatea si Marketingul Produselor Agroalimentare

INTEGRAL: Legea nr. 133/2019 pentru infiintarea Agentiei pentru Calitatea si Marketingul Produselor Agroalimentare


Publicata in Monitorul Oficial nr. 576 din 15.07.2019


Articolul 1
Se infiinteaza Agentia pentru Calitatea si Marketingul Produselor Agroalimentare, in subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, institutie publica cu personalitate juridica, finantata din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, denumita in continuare Agentia.


Articolul 2
(1) Scopul infiintarii Agentiei este de a promova obtinerea de produse agroalimentare certificate conform unui sistem de calitate voluntara, denumite in continuare produse de calitate, si de a asigura un marketing corespunzator acestor produse.
(2) Obiectivul legii este acela de a promova consumul de produse de calitate obtinute conform unui sistem voluntar de certificare a calitatii instituit prin legislatie europeana sau nationala dupa cum urmeaza:
a) schemele de calitate instituite in cadrul regulamentelor si dispozitiilor europene;
b) schemele de calitate, inclusiv schemele de certificare a exploatatiilor agricole, pentru produse agricole si alimentare, recunoscute de statele membre ale Uniunii Europene care indeplinesc urmatoarele criterii:
(i) specificitatea produsului final din cadrul acestor scheme deriva din obligatiile privind garantarea caracteristicilor specifice ale produselor, a metodelor specifice de cultivare sau de productie sau a calitatii produsului final;
(ii) schema este deschisa tuturor producatorilor;
(iii) schema implica respectarea unor specificatii obligatorii ale produsului, acest lucru fiind verificat de autoritatile publice sau de un organism independent de inspectie autorizat potrivit legislatiei in vigoare;
(iv) schema este transparenta si asigura trasabilitatea completa a produselor;
c) scheme voluntare de certificare a produselor agricole recunoscute de statele membre ca aplicand orientarile Uniunii Europene privind cele mai bune practici pentru sistemele de certificare voluntara a produselor agricole si alimentare.


Articolul 3
Agentia exercita urmatoarele functii principale:
a) de autoritate de stat in domeniul calitatii si marketingului produselor de calitate;
b) de strategie, prin care asigura intocmirea si propunerea spre aprobare a strategiei pentru dezvoltarea sectorului produselor de calitate;
c) de reprezentare, prin care asigura, in numele Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, reprezentarea pe plan intern si extern, in domeniul sau de activitate si in limitele stabilite de acesta.


Articolul 4
Agentia are urmatoarele atributii principale:
a) elaboreaza, implementeaza si promoveaza strategia nationala pentru produsele de calitate;
b) elaboreaza si implementeaza programe de marketing pentru produsele de calitate;
c) recunoaste si certifica/atesta produsele de calitate;
d) elaboreaza programe pentru promovarea pe piata interna si pe pietele terte a produselor certificate conform unui sistem de calitate instituit la nivel european sau national; aplica pentru finantare in cadrul programelor de finantare europene; acorda consultanta operatorilor eligibili din Romania sa elaboreze proiecte pentru obtinerea de finantari pentru marketingul produselor de calitate;
e) initiaza sau elaboreaza ori, dupa caz, avizeaza proiecte de acte normative care reglementeaza sistemele voluntare de certificare a calitatii produselor agroalimentare;
f) asigura consultanta catre operatorii economici;
g) asigura si implementeaza un sistem electronic pentru monitorizarea trasabilitatii produselor de calitate certificata;
h) elaboreaza orientari, analize, strategii si studii de conjunctura si de marketing in vederea stabilirii evolutiei si a tendintelor pietei produselor de calitate, a modificarilor structurale in optiunile sociale ale populatiei, pentru orientarea structurii, innoirii si diversificarii ofertei de produse alimentare de calitate atat pe piata interna, cat si la export;
i) asigura verificarea conformitatii sistemelor de calitate voluntara propuse pentru produsele de calitate in conformitate cu prevederile legislatiei nationale si europene;
j) identifica si implementeaza surse de finantare specifice pentru certificarea exploatatiilor agricole ale micilor producatori/procesatori;
k) asigura, in domeniile sale de activitate, inregistrarea operatorilor economici in sectorul agroalimentar de pe filiera de produs, in stransa colaborare cu organizatia interprofesionala corespondenta;
l) coopereaza cu organizatiile care elaboreaza statistici oficiale pentru efectuarea cercetarilor statistice prevazute in Programul statistic national anual;
m) elaboreaza ghiduri de buna practica pentru sistemele de calitate;
n) autorizeaza importul produselor ecologice din terte tari in Uniunea Europeana;
o) aproba cererile solicitantilor pentru utilizarea siglei A«aeA» - Agricultura Ecologica;
p) asigura legatura cu autoritatile interne si internationale din domeniu, pentru produsele de calitate certificata;
q) implementeaza sistemele de calitate instituite prin legislatie nationala si poate certifica produsele conform acestor sisteme, dupa caz;
r) verifica si recunoaste sistemele de certificare voluntara private conform reglementarilor europene;
s) implementeaza sistemele de calitate instituite de regulamentele europene si notifica Comisiei Europene sistemele de calitate nationale inaintea transpunerii lor in legislatia nationala;
s) asigura transmiterea informatiilor provenite de la Comisia Europeana catre institutiile si operatorii economici din domeniul de activitate;
t) elaboreaza si implementeaza programe educative si de cercetare privind produsele de calitate;
t) indeplineste orice alte sarcini care deriva din exercitarea functiilor delegate de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.


Articolul 5
(1) Sediul Agentiei este asigurat de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
(2) Agentia este finantata din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
(3) Fondurile necesare in vederea desfasurarii activitatii Agentiei se stabilesc anual prin legea bugetului de stat si se asigura din bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.


Articolul 6
(1) Structura organizatorica, statul de functii si regulamentul de organizare si functionare a Agentiei se aproba prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, la propunerea directorului general al Agentiei, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
(2) In cadrul structurii organizatorice prevazute la alin. (1) se pot organiza directii, servicii, birouri si alte compartimente si se poate stabili numarul maxim al posturilor aferente, cu incadrarea in prevederile legale.
(3) Personalul Agentiei este format din functionari publici si personal contractual, angajati in conformitate cu legislatia in vigoare.
(4) Atributiile si sarcinile personalului Agentiei se stabilesc prin fisa postului, pe baza regulamentului de organizare si functionare.
(5) Salarizarea personalului Agentiei se face conform prevederilor legale aplicabile fiecarei categorii de personal.


Articolul 7
(1) Conducerea executiva a Agentiei se exercita de catre un director general, numit prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.
(2) In exercitarea atributiilor, directorul general al Agentiei emite decizii si instructiuni.
(3) Directorul general al Agentiei are calitatea de ordonator tertiar de credite.


Articolul 8
(1) In cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale se infiinteaza Consiliul coordonator, denumit in continuare Consiliul, structura organizatorica la nivel national, fara personalitate juridica, in scopul armonizarii strategiilor sectoriale in domeniul calitatii produselor, precum si al stabilirii obiectivelor si prioritatilor in domeniul certificarii calitatii si al marketingului produselor de calitate certificata. Consiliul este condus de 2 copresedinti, functii ocupate dupa cum urmeaza:
a) de secretarul de stat in functie cu atributii in domeniul politicilor agricole din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale;
b) de un reprezentant ales din cadrul asociatiilor membre ale Consiliului.
(2) Consiliul se intruneste lunar si ori de cate ori este nevoie, la convocarea unuia dintre copresedinti, pentru analizarea, dezbaterea si stabilirea politicilor publice in domeniul produselor de calitate din Romania.
(3) Consiliul are responsabilitati in domeniile coordonarii si armonizarii activitatilor de elaborare si aplicare unitara a strategiilor si politicilor privind calitatea si marketingul produselor agroalimentare, precum si in ceea ce priveste monitorizarea sistemului.
(4) Consiliul are in componenta reprezentanti ai institutiilor publice, structurilor patronale si profesionale cu atributii si activitate in domeniul produselor de calitate, la paritate.
(5) Consiliul este o structura organizatorica, la care pot sa adere si alte institutii publice si structuri asociative din sectorul privat cu atributii in domeniul calitatii produselor agroalimentare, in conformitate cu prevederile regulamentului de organizare si functionare a acestuia.
(6) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Consiliul va adopta un regulament de organizare si functionare propriu.


Articolul 9
Bugetul Agentiei se elaboreaza si se aproba in conformitate cu prevederile legale in vigoare.


Articolul 10
Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca, la propunerea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, modificarile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei legi in structura bugetului de stat si a bugetului Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pe anul 2020.


Articolul 11
Prezenta lege intra in vigoare la 1 ianuarie 2020.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...



Articole Juridice

Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal
Sursa: MCP avocati

Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte
Sursa: MCP avocati

Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale
Sursa: MCP avocati

Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari
Sursa: MCP avocati

Cand si cum se acorda daune morale in litigiile de munca?
Sursa: MCP avocati

Incetarea contractului de munca in perioada de proba. Este necesar ca angajatorul sa isi motiveze decizia?
Sursa: MCP avocati

Nedepunerea intampinarii in termenul legal. Sanctiuni procedurale
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice