Articolul 1Se infiinteaza Agentia pentru Calitatea si Marketingul Produselor Agroalimentare, in subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, institutie publica cu personalitate juridica, finantata din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, denumita in continuare Agentia.
Articolul 2(1) Scopul infiintarii Agentiei este de a promova obtinerea de produse agroalimentare certificate conform unui sistem de calitate voluntara, denumite in continuare produse de calitate, si de a asigura un marketing corespunzator acestor produse.(2) Obiectivul legii este acela de a promova consumul de produse de calitate obtinute conform unui sistem voluntar de certificare a calitatii instituit prin legislatie europeana sau nationala dupa cum urmeaza:a) schemele de calitate instituite in cadrul regulamentelor si dispozitiilor europene;b) schemele de calitate, inclusiv schemele de certificare a exploatatiilor agricole, pentru produse agricole si alimentare, recunoscute de statele membre ale Uniunii Europene care indeplinesc urmatoarele criterii:(i) specificitatea produsului final din cadrul acestor scheme deriva din obligatiile privind garantarea caracteristicilor specifice ale produselor, a metodelor specifice de cultivare sau de productie sau a calitatii produsului final;(ii) schema este deschisa tuturor producatorilor;(iii) schema implica respectarea unor specificatii obligatorii ale produsului, acest lucru fiind verificat de autoritatile publice sau de un organism independent de inspectie autorizat potrivit legislatiei in vigoare;(iv) schema este transparenta si asigura trasabilitatea completa a produselor;c) scheme voluntare de certificare a produselor agricole recunoscute de statele membre ca aplicand orientarile Uniunii Europene privind cele mai bune practici pentru sistemele de certificare voluntara a produselor agricole si alimentare.
Articolul 3Agentia exercita urmatoarele functii principale:a) de autoritate de stat in domeniul calitatii si marketingului produselor de calitate;b) de strategie, prin care asigura intocmirea si propunerea spre aprobare a strategiei pentru dezvoltarea sectorului produselor de calitate;c) de reprezentare, prin care asigura, in numele Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, reprezentarea pe plan intern si extern, in domeniul sau de activitate si in limitele stabilite de acesta.
Articolul 4Agentia are urmatoarele atributii principale:a) elaboreaza, implementeaza si promoveaza strategia nationala pentru produsele de calitate;b) elaboreaza si implementeaza programe de marketing pentru produsele de calitate;c) recunoaste si certifica/atesta produsele de calitate;d) elaboreaza programe pentru promovarea pe piata interna si pe pietele terte a produselor certificate conform unui sistem de calitate instituit la nivel european sau national; aplica pentru finantare in cadrul programelor de finantare europene; acorda consultanta operatorilor eligibili din Romania sa elaboreze proiecte pentru obtinerea de finantari pentru marketingul produselor de calitate;e) initiaza sau elaboreaza ori, dupa caz, avizeaza proiecte de acte normative care reglementeaza sistemele voluntare de certificare a calitatii produselor agroalimentare;f) asigura consultanta catre operatorii economici;g) asigura si implementeaza un sistem electronic pentru monitorizarea trasabilitatii produselor de calitate certificata;h) elaboreaza orientari, analize, strategii si studii de conjunctura si de marketing in vederea stabilirii evolutiei si a tendintelor pietei produselor de calitate, a modificarilor structurale in optiunile sociale ale populatiei, pentru orientarea structurii, innoirii si diversificarii ofertei de produse alimentare de calitate atat pe piata interna, cat si la export;i) asigura verificarea conformitatii sistemelor de calitate voluntara propuse pentru produsele de calitate in conformitate cu prevederile legislatiei nationale si europene;j) identifica si implementeaza surse de finantare specifice pentru certificarea exploatatiilor agricole ale micilor producatori/procesatori;k) asigura, in domeniile sale de activitate, inregistrarea operatorilor economici in sectorul agroalimentar de pe filiera de produs, in stransa colaborare cu organizatia interprofesionala corespondenta;l) coopereaza cu organizatiile care elaboreaza statistici oficiale pentru efectuarea cercetarilor statistice prevazute in Programul statistic national anual;m) elaboreaza ghiduri de buna practica pentru sistemele de calitate;n) autorizeaza importul produselor ecologice din terte tari in Uniunea Europeana;o) aproba cererile solicitantilor pentru utilizarea siglei A«aeA» - Agricultura Ecologica;p) asigura legatura cu autoritatile interne si internationale din domeniu, pentru produsele de calitate certificata;q) implementeaza sistemele de calitate instituite prin legislatie nationala si poate certifica produsele conform acestor sisteme, dupa caz;r) verifica si recunoaste sistemele de certificare voluntara private conform reglementarilor europene;s) implementeaza sistemele de calitate instituite de regulamentele europene si notifica Comisiei Europene sistemele de calitate nationale inaintea transpunerii lor in legislatia nationala;s) asigura transmiterea informatiilor provenite de la Comisia Europeana catre institutiile si operatorii economici din domeniul de activitate;t) elaboreaza si implementeaza programe educative si de cercetare privind produsele de calitate;t) indeplineste orice alte sarcini care deriva din exercitarea functiilor delegate de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
Articolul 5(1) Sediul Agentiei este asigurat de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.(2) Agentia este finantata din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.(3) Fondurile necesare in vederea desfasurarii activitatii Agentiei se stabilesc anual prin legea bugetului de stat si se asigura din bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
Articolul 6(1) Structura organizatorica, statul de functii si regulamentul de organizare si functionare a Agentiei se aproba prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, la propunerea directorului general al Agentiei, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi.(2) In cadrul structurii organizatorice prevazute la alin. (1) se pot organiza directii, servicii, birouri si alte compartimente si se poate stabili numarul maxim al posturilor aferente, cu incadrarea in prevederile legale.(3) Personalul Agentiei este format din functionari publici si personal contractual, angajati in conformitate cu legislatia in vigoare.(4) Atributiile si sarcinile personalului Agentiei se stabilesc prin fisa postului, pe baza regulamentului de organizare si functionare.(5) Salarizarea personalului Agentiei se face conform prevederilor legale aplicabile fiecarei categorii de personal.
Articolul 7(1) Conducerea executiva a Agentiei se exercita de catre un director general, numit prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.(2) In exercitarea atributiilor, directorul general al Agentiei emite decizii si instructiuni.(3) Directorul general al Agentiei are calitatea de ordonator tertiar de credite.
Articolul 8(1) In cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale se infiinteaza Consiliul coordonator, denumit in continuare Consiliul, structura organizatorica la nivel national, fara personalitate juridica, in scopul armonizarii strategiilor sectoriale in domeniul calitatii produselor, precum si al stabilirii obiectivelor si prioritatilor in domeniul certificarii calitatii si al marketingului produselor de calitate certificata. Consiliul este condus de 2 copresedinti, functii ocupate dupa cum urmeaza:a) de secretarul de stat in functie cu atributii in domeniul politicilor agricole din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale;b) de un reprezentant ales din cadrul asociatiilor membre ale Consiliului.(2) Consiliul se intruneste lunar si ori de cate ori este nevoie, la convocarea unuia dintre copresedinti, pentru analizarea, dezbaterea si stabilirea politicilor publice in domeniul produselor de calitate din Romania.(3) Consiliul are responsabilitati in domeniile coordonarii si armonizarii activitatilor de elaborare si aplicare unitara a strategiilor si politicilor privind calitatea si marketingul produselor agroalimentare, precum si in ceea ce priveste monitorizarea sistemului.(4) Consiliul are in componenta reprezentanti ai institutiilor publice, structurilor patronale si profesionale cu atributii si activitate in domeniul produselor de calitate, la paritate.(5) Consiliul este o structura organizatorica, la care pot sa adere si alte institutii publice si structuri asociative din sectorul privat cu atributii in domeniul calitatii produselor agroalimentare, in conformitate cu prevederile regulamentului de organizare si functionare a acestuia.(6) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Consiliul va adopta un regulament de organizare si functionare propriu.
Articolul 9Bugetul Agentiei se elaboreaza si se aproba in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Articolul 10Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca, la propunerea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, modificarile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei legi in structura bugetului de stat si a bugetului Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pe anul 2020.
Articolul 11Prezenta lege intra in vigoare la 1 ianuarie 2020.Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti