din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1110 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul nr. 2341/110/2019 pentru aprobarea procedurii de intocmire, actualizare si transmitere a listei cuprinzand alesii locali

INTEGRAL: Ordinul nr. 2341/110/2019 pentru aprobarea procedurii de intocmire, actualizare si transmitere a listei cuprinzand alesii locali


Ordinul MDRAP nr. 2341/110/2019 pentru aprobarea procedurii de intocmire, actualizare si transmitere a listei cuprinzand alesii locali de la nivelul fiecarei unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 735 din 09.09.2019.


Articolul 1
(1) Prefectii au obligatia intocmirii si actualizarii, la nivelul fiecarui judet, respectiv la nivelul municipiului Bucuresti, dupa caz, a listei cuprinzand alesii locali pentru fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala, denumita in continuare Lista.
(2) Lista reprezinta documentul oficial de evidenta primara unitara in care se inscriu date cu privire la alesii locali de la nivelul fiecarei unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale.
(3) Lista constituie sursa administrativa de date pentru sistemul informational statistic, respectiv: statistica oficiala, pregatirea, organizarea si producerea de statistici privind dinamica alesilor locali.


Articolul 2
(1) Lista cuprinde informatii privind:
a) denumirea unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
b) codul SIRUTA corespunzator unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
c) numele, initiala tatalui si prenumele alesului local;
d) datele oficiale de contact ale alesului local: telefon, adresa de e-mail;
e) calitatea alesului local, respectiv primar, viceprimar, consilier local, presedinte al consiliului judetean, vicepresedinte al consiliului judetean, consilier judetean, dupa caz. Pentru situatiile prevazute la art. 142 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ se vor mentiona si delegatii satesti;
f) data nasterii alesului local;
g) nivelul si tipul studiilor absolvite de catre alesul local;
h) denumirea formatiunii politice, respectiv a partidului politic, aliantei politice (inclusiv partidul politic - membru al aliantei - din care face parte alesul local) sau a organizatiei cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din partea careia alesul local a participat la alegeri ori a candidaturii independente;
i) denumirea partidului politic pe lista caruia se afla alesul local, in situatia in care acesta s-a reorganizat in conditiile Legii partidelor politice nr. 14/2003, republicata;
j) validarea mandatului alesului local, fapt dovedit prin incheiere sau hotarare a instantei, dupa caz;
k) inceperea exercitarii mandatului consiliului local, respectiv al consiliului judetean, fapt dovedit prin hotararea consiliului local sau judetean, dupa caz;
l) inceperea exercitarii mandatului de primar, respectiv de presedinte al consiliului judetean, fapt dovedit prin procesul- verbal al sedintei consiliului local sau judetean ori prin incheierea judecatoriei sau a tribunalului, dupa caz;
m) alegerea sau eliberarea in/din functia de viceprimar ori vicepresedinte al consiliului judetean, fapt dovedit prin hotarare a consiliului local sau judetean, dupa caz;
n) suspendarea sau incetarea mandatului alesului local, fapt dovedit prin ordin al prefectului ori hotarare a consiliului local sau judetean, dupa caz;
o) temeiul prevazut in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ pentru suspendarea sau incetarea mandatului alesului local, dupa caz.
(2) Secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ- teritoriale are obligatia de a transmite prefectului informatiile prevazute la alin. (1) lit. e), h) si j) cu maximum 15 zile inainte de implinirea termenului prevazut la art. 3 alin. (1) sau (2), dupa caz.
(3) In situatia in care validarea mandatelor supleantilor se realizeaza pe durata mandatului consiliului local, secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale are obligatia de a transmite prefectului informatiile prevazute la alin. (1) lit. k) cu maximum 15 zile inainte de implinirea termenului prevazut la art. 3 alin. (2).
(4) Modalitatea de completare a Listei este prezentata in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
(5) Netransmiterea informatiilor de catre secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale in termenele prevazute de prezentul ordin atrage sanctionarea disciplinara, in conditiile legii.


Articolul 3
(1) Lista se comunica de catre prefecti ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice si ministerului cu atributii in domeniul afacerilor interne in termen de 90 de zile de la data desfasurarii alegerilor locale organizate incepand cu anul 2020.
(2) Prefectii comunica Lista semestrial, in perioada 1-31 iulie, pentru semestrul I al anului in curs, respectiv 1-31 ianuarie, pentru semestrul II al anului precedent, in format electronic, ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice si ministerului cu atributii in domeniul afacerilor interne, in situatia in care au aparut modificari cu privire la situatia alesilor locali de la nivelul fiecarei unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale.
(3) Listele se centralizeaza la nivelul ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice, unde se constituie Lista nationala a alesilor locali din Romania, denumita in continuare Lista nationala.
(4) Ministerul cu atributii in domeniul administratiei publice si ministerul cu atributii in domeniul afacerilor interne dezvolta un sistem informatic pentru stocarea, procesarea si valorificarea datelor din Lista nationala.


Articolul 4
Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si institutiile prefectului duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.


Articolul 5
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Anexa poate fi consultata aici.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice