Articolul 1(1) Prefectii au obligatia intocmirii si actualizarii, la nivelul fiecarui judet, respectiv la nivelul municipiului Bucuresti, dupa caz, a listei cuprinzand alesii locali pentru fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala, denumita in continuare Lista.(2) Lista reprezinta documentul oficial de evidenta primara unitara in care se inscriu date cu privire la alesii locali de la nivelul fiecarei unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale.(3) Lista constituie sursa administrativa de date pentru sistemul informational statistic, respectiv: statistica oficiala, pregatirea, organizarea si producerea de statistici privind dinamica alesilor locali.
Articolul 2(1) Lista cuprinde informatii privind:a) denumirea unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;b) codul SIRUTA corespunzator unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;c) numele, initiala tatalui si prenumele alesului local;d) datele oficiale de contact ale alesului local: telefon, adresa de e-mail;e) calitatea alesului local, respectiv primar, viceprimar, consilier local, presedinte al consiliului judetean, vicepresedinte al consiliului judetean, consilier judetean, dupa caz. Pentru situatiile prevazute la art. 142 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ se vor mentiona si delegatii satesti;f) data nasterii alesului local;g) nivelul si tipul studiilor absolvite de catre alesul local;h) denumirea formatiunii politice, respectiv a partidului politic, aliantei politice (inclusiv partidul politic - membru al aliantei - din care face parte alesul local) sau a organizatiei cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din partea careia alesul local a participat la alegeri ori a candidaturii independente;i) denumirea partidului politic pe lista caruia se afla alesul local, in situatia in care acesta s-a reorganizat in conditiile Legii partidelor politice nr. 14/2003, republicata;j) validarea mandatului alesului local, fapt dovedit prin incheiere sau hotarare a instantei, dupa caz;k) inceperea exercitarii mandatului consiliului local, respectiv al consiliului judetean, fapt dovedit prin hotararea consiliului local sau judetean, dupa caz;l) inceperea exercitarii mandatului de primar, respectiv de presedinte al consiliului judetean, fapt dovedit prin procesul- verbal al sedintei consiliului local sau judetean ori prin incheierea judecatoriei sau a tribunalului, dupa caz;m) alegerea sau eliberarea in/din functia de viceprimar ori vicepresedinte al consiliului judetean, fapt dovedit prin hotarare a consiliului local sau judetean, dupa caz;n) suspendarea sau incetarea mandatului alesului local, fapt dovedit prin ordin al prefectului ori hotarare a consiliului local sau judetean, dupa caz;o) temeiul prevazut in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ pentru suspendarea sau incetarea mandatului alesului local, dupa caz.(2) Secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ- teritoriale are obligatia de a transmite prefectului informatiile prevazute la alin. (1) lit. e), h) si j) cu maximum 15 zile inainte de implinirea termenului prevazut la art. 3 alin. (1) sau (2), dupa caz.(3) In situatia in care validarea mandatelor supleantilor se realizeaza pe durata mandatului consiliului local, secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale are obligatia de a transmite prefectului informatiile prevazute la alin. (1) lit. k) cu maximum 15 zile inainte de implinirea termenului prevazut la art. 3 alin. (2).(4) Modalitatea de completare a Listei este prezentata in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.(5) Netransmiterea informatiilor de catre secretarul general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale in termenele prevazute de prezentul ordin atrage sanctionarea disciplinara, in conditiile legii.
Articolul 3(1) Lista se comunica de catre prefecti ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice si ministerului cu atributii in domeniul afacerilor interne in termen de 90 de zile de la data desfasurarii alegerilor locale organizate incepand cu anul 2020.(2) Prefectii comunica Lista semestrial, in perioada 1-31 iulie, pentru semestrul I al anului in curs, respectiv 1-31 ianuarie, pentru semestrul II al anului precedent, in format electronic, ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice si ministerului cu atributii in domeniul afacerilor interne, in situatia in care au aparut modificari cu privire la situatia alesilor locali de la nivelul fiecarei unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale.(3) Listele se centralizeaza la nivelul ministerului cu atributii in domeniul administratiei publice, unde se constituie Lista nationala a alesilor locali din Romania, denumita in continuare Lista nationala.(4) Ministerul cu atributii in domeniul administratiei publice si ministerul cu atributii in domeniul afacerilor interne dezvolta un sistem informatic pentru stocarea, procesarea si valorificarea datelor din Lista nationala.
Articolul 4 Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si institutiile prefectului duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 5Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Anexa poate fi consultata aici.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti