ARTICOLUL 1ObiectPrezentul ordin instituie masuri de aplicare a Regulamentului de punere in aplicare (UE) 2018/574 al Comisiei din 15 decembrie 2017 privind standardele tehnice pentru instituirea si operarea unui sistem de trasabilitate pentru produsele din tutun, denumit in continuare Regulament.
ARTICOLUL 2Derogare(1) In aplicarea prevederilor art. 4 alin. (1) din Regulament, produsele din tutun care sunt introduse pe piata din Romania detin identificatori unici care sunt generati si emisi de Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A., entitatea competenta din Romania desemnata ca emitent de identificatori unici prin Hotararea Guvernului nr. 1.020/2018 pentru desemnarea Companiei Nationale "Imprimeria Nationala"- S.A. ca entitate emitenta a codurilor unice de identificare, "emitent de ID", in cadrul sistemului de trasabilitate pentru produsele din tutun, denumita in continuare emitent de ID.(2) Prevederile alin. (1) se aplica incepand cu data de 31.10.2019, data la care sistemul de emitere de coduri unice si identificatori unici pentru produsele din tutun al Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A. va fi complet operational.(3) In vederea notificarii Comisiei Europene, statelor membre si a publicarii pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu privire la functionarea sistemului de trasabilitate pentru produsele din tutun, Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A. informeaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in cel mult 5 zile de la data prevazuta la alin. (2), cu privire la operationalizarea integrala a sistemului sau.
ARTICOLUL 3Emitentul de ID(1) Emitentul de ID se identifica printr-un cod unic de identificare, compus din caractere alfanumerice care respecta standardul prevazut de Regulament, si are obligatia de a publica pe pagina web proprie informatiile privind identitatea si codul de identificare, in termen de 30 de zile de la obtinerea acestuia. Informatiile privind emitentul de ID sunt preluate pe site-ul web al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.(2) In cazul in care emitentul de ID utilizeaza criptare sau compresie pentru generarea identificatorilor unici (IU) la nivel unitar, informeaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala si Comisia Europeana cu privire la algoritmii utilizati pentru astfel de criptare si de compresie.(3) In cazul in care producatorii si importatorii solicita, emitentul de ID ofera si livreaza fizic identificatorul unic la nivel unitar, cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (4) din Regulament.(4) Emitentul de ID infiinteaza, administreaza si actualizeaza un registru care contine toate informatiile primite de catre acesta in conformitate cu art. 14 alin. (2) din Regulament si codurile de identificare corespunzatoare.(5) Emitentul de ID pune la dispozitia Agentiei Nationale de Administrare Fiscala o interfata care sa permita accesul la aplicatia informatica ce gestioneaza informatiile pe care le detine, in conformitate cu prevederile art. 15 alin. (3), art. 17 alin. (3), art. 19 alin. (3), art. 16 alin. (5), art. 18 alin. (4) si art. 32 alin. (6) din Regulament.
ARTICOLUL 4Dezactivarea codului(1) In aplicarea dispozitiilor art. 15 alin. (4), art. 17 alin. (4) si art. 19 alin. (4) din Regulament, Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate solicita emitentului de ID sa dezactiveze codul de identificare al unui producator, importator sau altui operator economic, al unei unitati sau al unui utilaj, dupa caz.
(2) Agentia Nationala de Administrare Fiscala emite in acest sens o decizie de dezactivare, act administrativ care indica motivele dezactivarii si pe care il transmite emitentului de ID prin intermediul interfetei puse la dispozitie si operatorului economic implicat, prin posta electronica, decizie care poate fi contestata pe cale administrativa, in conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si depusa la organul emitent.(3) In conformitate cu prevederile art. 15 alin. (4), art. 17 alin. (4) si art. 19 alin. (4) din Regulament, emitentul de ID, dupa ce dezactiveaza codul de identificare, instiinteaza pe cale electronica Agentia Nationala de Administrare Fiscala.(4) Producatorii, importatorii sau alti operatori economici detinatori de ID pot solicita dezactivarea identificatorilor unici, in conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3) din Regulament sau in situatia de incetare/suspendare a activitatii.
ARTICOLUL 5Furnizorii de servicii(1) In aplicarea art. 35 alin. (1) coroborat cu art. 35 alin. (8) din Regulament, furnizorii de servicii de depozite de date si furnizorii de dispozitive de protectie impotriva modificarilor ilicite si, daca este cazul, subcontractantii acestora depun, in prealabil, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala declaratiile de independenta juridica si financiara, prevazute in anexa nr. 1 (pentru furnizorii de servicii de depozite de date) si in anexa nr. 2 (pentru furnizorii de dispozitive de protectie impotriva modificarilor ilicite), care fac parte integranta din prezentul ordin.(2) In scopul respectarii obligatiilor prevazute la art. 35 alin. (2) si (4) din Regulament, Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate solicita furnizorilor de servicii de depozite de date si furnizorilor de dispozitive de protectie impotriva modificarilor ilicite sa depuna anual la Agentia Nationala de Administrare Fiscala o declaratie pe propria raspundere referitoare la expertiza tehnica si operationala, ce este prevazuta in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezentul ordin, si contine in anexa lista completa a serviciilor prestate pentru industria tutunului in ultimul an calendaristic, precum si declaratia individuala de independenta juridica si financiara fata de industria tutunului, data pe propria raspundere de toti membrii conducerii furnizorilor de depozite de date si a furnizorilor de dispozitive de protectie impotriva modificarilor ilicite, prevazuta in anexele de la alin. (1), dupa caz.(3) Furnizorii de servicii de depozite de date si furnizorii de dispozitive de protectie impotriva modificarilor ilicite si, daca este cazul, subcontractantii acestora comunica fara intarziere Agentiei Nationale de Administrare Fiscala orice modificare a circumstantelor legate de criteriile mentionate la art. 35 alin. (2) din Regulament, capabila sa le afecteze independenta, care persista pentru o perioada de doi ani calendaristici consecutivi.(4) In cazul in care prin informatiile obtinute in conformitate cu art. 35 alin. (4) sau prin comunicarea mentionata la art. 35 alin. (5) din Regulament se dezvaluie faptul ca furnizorii de servicii de depozite de date primare sau furnizorii de dispozitive de protectie impotriva modificarilor ilicite, inclusiv, daca este cazul, subcontractantii acestora, nu mai indeplinesc cerintele prevazute la art. 35 alin. (2) din Regulament, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va lua toate masurile necesare pentru a asigura respectarea criteriilor stabilite la art. 35 alin. (2) din Regulament.(5) Emitentul de ID, furnizorii de servicii de depozite de date si furnizorii de dispozitive de protectie impotriva modificarilor ilicite, inclusiv, daca este cazul, subcontractantii acestora, informeaza fara intarziere Agentia Nationala de Administrare Fiscala cu privire la orice cazuri de amenintari sau alte tentative de exercitare a unei influente improprii care le-ar submina efectiv sau potential independenta.(6) La cererea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, producatorii si importatorii pun la dispozitie toate datele si informatiile, inregistrate si stocate de dispozitivele de protectie impotriva modificarilor ilicite, intr-un format electronic care sa permita verificarea acestor evidente, in conformitate cu prevederile art. 7 alin. (5) din Regulament. Cererea va cuprinde obligatoriu perioada supusa verificarii.
ARTICOLUL 6Administratorul national al sistemuluiIn aplicarea prevederilor art. 25 alin. (1) lit. (k) din Regulament, Agentia Nationala de Administrare Fiscala este administratorul national desemnat.
ARTICOLUL 7 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Anexele pot fi consultate aici: Anexa 1, Anexa 2, Anexa 3.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti