din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1894 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Procedura de recunoastere a existentei si practicarii oficiale a unei noi ramuri de sport pe teritoriul Romaniei, din 02.10.2019

INTEGRAL: Procedura de recunoastere a existentei si practicarii oficiale a unei noi ramuri de sport pe teritoriul Romaniei, din 02.10.2019


Publicata in Monitorul Oficial nr. 852 din 22.10.2019.

CAPITOLUL I
Comisia de analiza si verificare a cererilor de recunoastere a existentei si practicarii oficiale a unei noi ramuri de sport pe teritoriul Romaniei


Articolul 1
(1) Comisia de analiza si verificare a cererilor de recunoastere a existentei si practicarii oficiale a unei noi ramuri de sport pe teritoriul Romaniei, denumita in continuare Comisia, functioneaza in cadrul Ministerului Tineretului si Sportului si este constituita prin ordin al ministrului tineretului si sportului.
(2) Comisia este formata din personal angajat al Ministerului Tineretului si Sportului, avand in vedere prevederile Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Hotararii Guvernului nr. 884/2001 pentru aprobarea Regulamentului de punere in aplicare a prevederilor Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000 si ale Hotararii Guvernului nr. 11/2013 privind organizarea si functionarea Ministerului Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare.


Articolul 2
Comisia are in componenta un presedinte, doi membri si un secretar. Secretarul are atributii exclusive de secretariat.


Articolul 3
Comisia indeplineste urmatoarele atributii:
a) primeste cererile de recunoastere a existentei si practicarii oficiale a unei noi ramuri de sport pe teritoriul Romaniei si documentatia aferenta, conform prevederilor legale;
b) studiaza documentatia transmisa, regulamentele, statutele, istoricul activitatii propuse, echipamentele de concurs, materialele sportive si instalatiile folosite, precum si orice alte materiale documentare considerate elocvente pentru sustinerea cererii;
c) asigura, prin intermediul directiei de specialitate, corespondenta cu solicitantii, in vederea completarii documentatiei, a programului demonstratiilor si stabilirii graficului de vizionari;
d) solicita puncte de vedere si/sau precizari de la federatiile sportive nationale cu scop si obiect de activitate asemanator, precum si puncte de vedere de la alti factori cu atributii in dezvoltarea educatiei fizice si sportului;
e) intocmeste procesele-verbale ale vizionarilor, care se anexeaza la raportul final;
f) urmareste dinamica recunoasterii practicarii noilor ramuri de sport pe plan international, precum si interesul la nivel national pentru practicarea acestora;
g) se intruneste pentru analiza proceselor-verbale intocmite in urma vizionarii demonstratiilor propuse de catre solicitanti si elaborarea raportului final de acordare sau respingere, dupa caz, a recunoasterii existentei si practicarii oficiale a unei noi ramuri de sport pe teritoriul Romaniei;
h) prezinta in raportul final concluziile privind caracteristicile activitatii respective, interesul la nivel national, valentele sale sociale si instructiv-educative si necesitatea recunoasterii oficiale;
i) asigura, prin secretariatul Comisiei, arhivarea dosarelor solicitarilor de recunoastere a existentei si practicarii oficiale a unei noi ramuri de sport pe teritoriul Romaniei, cu documentatia aferenta acestora.


Articolul 4
Presedintele Comisiei are urmatoarele atributii:
a) convoaca sedintele de lucru;
b) deleaga membrii Comisiei pentru analiza documentatiei si participarea la vizionarile demonstratiilor propuse de catre solicitanti;
c) prezinta conducerii Ministerului Tineretului si Sportului, prin intermediul directiei de specialitate, graficul anual al vizionarilor;
d) propune spre aprobare notele de fundamentare si ordinele de deplasare ale membrilor Comisiei in vederea participarii la vizionari;
e) semneaza corespondenta Comisiei cu federatiile sportive nationale;
f) contrasemneaza corespondenta cu solicitantii prin intermediul directiei de specialitate;
g) semneaza din partea Comisiei rapoartele de propunere sau respingere a recunoasterii existentei si practicarii oficiale a unei noi ramuri de sport pe teritoriul Romaniei, cu respectarea legislatiei in vigoare.


CAPITOLUL II
Functionarea Comisiei


Articolul 5
Comisia isi desfasoara activitatea in sedinte stabilite pentru:
a) analiza cererilor de recunoastere a existentei si practicarii oficiale a unei noi ramuri de sport pe teritoriul Romaniei si a documentatiei aferente, conform prevederilor legale;
b) intocmirea graficului anual, trimestrial si lunar de vizionari ale demonstratiilor;
c) dezbateri in vederea elaborarii raportului final de propunere a recunoasterii sau respingerii, dupa caz.


Articolul 6
Criteriile de determinare a unicitatii activitatii propuse sunt urmatoarele:
a) existenta unui cadru competitional sportiv intre doua sau mai multe echipe sau indivizi;
b) existenta unui ansamblu de exercitii fizice complexe sau de probe sportive specializate printr-o tehnica distincta si un profil propriu de efort;
c) existenta unor reguli de concurs specifice si unei performante de un anumit gen, evaluata dupa un anumit cod si printr-un sistem de unitati de masura proprii;
d) existenta unor probe sportive avand aceleasi structura motrica, elemente si procedee tehnice, tip de efort, conditii si mod asemanator de reglementare, alcatuire si evaluare, pe acelasi aparat sau cu acelasi obiect de intrecere, pe acelasi spatiu de joc;
e) existenta unui profil international.


Articolul 7
(1) Comisia stabileste conformitatea documentatiei transmise de catre solicitant la registratura Ministerului Tineretului si Sportului.
(2) Corespondenta dintre Comisie si solicitant se realizeaza prin intermediul directiei de specialitate, pentru stabilirea coordonatelor de vizionare a demonstratiilor.
(3) Presedintele Comisiei nominalizeaza un responsabil de lucrare pentru fiecare cerere si documentatie depusa. Responsabilul va asigura studierea documentelor transmise de solicitanti, participarea impreuna cu cel putin un membru al Comisiei la vizionari, intocmirea procesului-verbal ca urmare a efectuarii vizionarilor si informarea Comisiei despre caracteristicile activitatii propuse a fi recunoscuta.
(4) Se efectueaza minimum trei vizionari de demonstratii. Fiecare membru al Comisiei trebuie sa participe la cel putin o vizionare.
(5) Graficul vizionarilor se stabileste in functie de specificul activitatii, programul demonstratiilor propus de catre solicitanti, programul Comisiei. Vizionarile demonstratiilor se efectueaza pe teritoriul Romaniei, urmarind participarea unui numar cat mai mare de persoane, din cat mai multe judete.
(6) In cadrul notificarii Comisiei privind programul demonstratiilor, solicitantul va mentiona locul, data si ora desfasurarii acestora. In cazul in care, din motive intemeiate, solicitantul nu poate respecta programul demonstratiilor propus, acesta poate solicita Comisiei reprogramarea vizionarilor.
(7) Dupa finalizarea ultimei vizionari, Comisia se va reuni in sedinta de lucru in vederea elaborarii raportului final. Toate hotararile Comisiei vor fi luate cu majoritatea simpla a voturilor exprimate de membrii acesteia.
(8) Pe parcursul studierii si analizarii documentatiei, precum si al vizionarilor si dezbaterilor, membrii Comisiei sunt obligati sa asigure confidentialitatea.
(9) Raportul final al Comisiei, de acordare sau de respingere, dupa caz, a recunoasterii existentei si practicarii oficiale a unei noi ramuri de sport pe teritoriul Romaniei, va fi inaintat spre aprobare conducerii Ministerului Tineretului si Sportului. In cazul in care sunt intrunite toate elementele legale in vigoare se va propune emiterea ordinului de recunoastere a existentei si practicarii oficiale a unei noi ramuri de sport pe teritoriul Romaniei.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice