In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. II alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1. -
(1) Pentru imprumuturile acordate de Ministerul Finantelor Publice din venituri rezultate din privatizare unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, plata ratelor si dobanzilor aferente se poate amana pe o perioada de 3 luni de la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare.
(2) Aceasta facilitate nu este acordata unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale care inregistreaza restante la plata ratelor si dobanzilor aferente imprumuturilor prevazute la alin. (1) la momentul intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020.
Art. 2. -
(1) Unitatile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale care opteaza pentru amanarea la plata transmit Ministerului Finantelor Publice o cerere, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1, pe adresa de e-mail [email protected], intr-un termen de maximum 3 luni de la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020.
(2) Cererea se individualizeaza dupa fiecare conventie de imprumut si se transmite cu cel putin 3 zile lucratoare inainte de data scadentei, pentru care se solicita amanarea la plata a ratelor si dobanzilor aferente imprumutului.
Art. 3. -
Dupa primirea cererii Directia generala de trezorerie si datorie publica din Ministerul Finantelor Publice intocmeste un act aditional la conventia de imprumut, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2, prin care se amana plata ratelor si dobanzilor scadente din data mentionata in cerere, pe o perioada de 3 luni, prin mutarea corespunzatoare a datelor de scadenta, si se transmite noul scadentar al imprumutului. Pentru aceasta perioada Ministerul Finantelor Publice nu calculeaza dobanzi si dobanzi de intarziere.
Art. 4. -
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 5. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ANEXA Nr. 1
stema ROMANIA
JUDETUL . . . . . . . . . .1)
UNITATEA/SUBDIVIZIUNEA ADMINISTRATIV-TERITORIALA . . . . . . . . . .2)
. . . . . . . . . .3)
ADRESA . . . . . . . . . . STEMA
UNITATII/SUBDIVIZIUNII
ADMINISTRATIV-
TERITORIALE
CERERE
pentru amanarea la plata a ratelor si dobanzilor aferente imprumutului contractat prin Conventia de imprumut nr. . . . . . . . . . .
Subsemnatul(a), . . . . . . . . . .4), in calitate de ordonator principal de credite al . . . . . . . . . .2) . . . . . . . . . .3), judetul . . . . . . . . . .1), va depun prezenta cerere pentru amanarea la plata, pe o perioada de 3 luni, a ratelor si dobanzilor scadente in data de . . . . . . . . . . *) aferente imprumutului contractat din venituri din privatizare prin Conventia de imprumut nr. . . . . . . . . . ., avand ca titular . . . . . . . . . .2) . . . . . . . . . .3) identificat/a prin codul de inregistrare fiscala . . . . . . . . . .5) .
Ordonator principal de credite,
. . . . . . . . . .2) . . . . . . . . . .3),
. . . . . . . . . .
(prenumele si numele)
L.S.
1) Se inscrie denumirea judetului.
2) Se inscrie categoria unitatii administrativ-teritoriale solicitante.
3) Se inscrie denumirea unitatii administrativ-teritoriale solicitante.
4) Se inscriu prenumele si numele reprezentatului legal.
5) Se inscrie codul de inregistrare fiscala al unitatii administrativ-teritoriale.
*) Se inscrie data scadentei din graficul anexat conventiei de imprumut.
ANEXA Nr. 2
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE . . . . . . . . . .
Nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
(unitatea administrativ-teritoriala,
judetul . . . . . . . . . .)
Nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .
ACT ADITIONAL Nr . . . . . . . . . . . . . .
la Conventia de imprumut nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . .
In temeiul prevederilor art. 3 din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.799/2020 pentru aprobarea modalitatii de amanare la plata a ratelor si dobanzilor aferente imprumuturilor acordate de Ministerul Finantelor Publice din venituri rezultate din privatizare unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale,
intre Ministerul Finantelor Publice, cu sediul in municipiul Bucuresti, Bd. Libertatii nr. 16, sectorul 5, cod fiscal nr..........., reprezentat legal prin.........., in..........,
si
. . . . . . . . . ., (unitatea administrativ-teritoriala)
cu sediul in . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., cod fiscal nr. . . . . . . . . . ., reprezentata legal prin . . . . . . . . . ., in calitate de ordonator principal de credite,
se incheie prezentul act aditional.
(1) In baza Cererii nr. . . . . . . . . . ./ . . . . . . . . . . se amana plata ratelor si dobanzilor scadente in data de . . . . . . . . . ., pe o perioada de 3 luni, prin mutarea corespunzatoare a datelor de scadenta. Pentru aceasta perioada Ministerul Finantelor Publice nu calculeaza dobanzi si dobanzi de intarziere.
(2) In temeiul art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal- bugetare, Ministerul Finantelor Publice prelungeste perioada creditului cu 3 luni.
Scadentarul prevazut la art. . . . alin . . . . . . . . . . din Conventia de imprumut nr. . . . . . . . . . . se reface avand in vedere prevederile art. 1 din prezentul act aditional.
Celelalte articole din conventia de imprumut raman neschimbate.
Prezentul act aditional s-a incheiat in 2 (doua) exemplare originale, cate unul pentru fiecare parte semnatara.
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Numele si prenumele
Functia
Semnaturile autorizate si stampila . . . . . . . . . .
(unitatea administrativ-teritoriala)
Semnaturile autorizate si stampila
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti