Avand in vedere dispozitiile art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 453/2004, cu modificarile si completarile ulterioare,
Tinand seama de evaluarea realizata de Comitetul National pentru Situatii Speciale de Urgenta, aprobata prin Hotararea nr. 17 din 30.03.2020,
In temeiul art. 4 alin. (2) si (4) din Decretul Presedintelui Romaniei nr.195/2020 privind instituirea starii de urgenta la nivel national, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, al pct.1 si 3 din anexa nr. 2 la acelasi decret si al art. 20 lit. n) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/1999, cu modificarile si completarile ulterioare,
Ministrul afacerilor interne emite urmatoarea
Ordonanta militara
Art. 1 - Se instituie pe perioada starii de urgenta, masura de carantinare in municipiul Suceava si in zona limitrofa formata din urmatoarele opt comune: Adancata, Salcea, Ipotesti, Bosanci, Moara, Scheia, Patrauti si Mitocu Dragomirnei.
Art. 2 - Se instituie pe perioada starii de urgenta o zona de protectie, ca perimetru de siguranta in jurul localitatilor carantinate, formata din toate celelalte unitati teritoriale administrative din judetul Suceava.
Art. 3 - In zona carantinata prevazuta la art.1 este permisa intrarea, respectiv iesirea pentru:
a) transportul de marfa, indiferent de natura acestuia, a materiilor prime si resurselor necesare desfasurarii activitatilor economice in zona carantinata, precum si a aprovizionarii populatiei;
b) persoanele care nu locuiesc in zona carantinata dar care desfasoara activitati economice sau in domeniul apararii, ordinii publice, securitatii nationale, sanitar, situatiilor de urgenta, administratiei publice locale, asistentei si protectiei sociale, judiciar, serviciilor de utilitate publica, energetic, agriculturii alimentatiei publice, alimentarii cu apa, comunicatiilor si transporturilor.
Art. 4 - Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, precum si operatorii economici din domeniul transportului feroviar de persoane, nu vor comercializa bilete/abonamente sau alte titluri de calatorie pentru transportul calatorilor in zona carantinata decat daca sunt respectate dispozitiile art. 3.
Art. 5 - Toate restrictiile stabilite prin ordonante militare precedente se aplica in mod corespunzator in localitatile carantinate si in zona de protectie.
Art. 6 - Se imputerniceste Centrul Judetean de Coordonare si Conducere a Interventiei Suceava (CJCCI) pentru a stabili completari si derogari in ceea ce priveste dispozitiile prevazute la art. 3.
Art. 7 - (1) In zona de protectie, organele cu atributii in domeniul apararii, ordinii publice si securitatii nationale vor stabili masuri specifice de prevenire si limitare a intrarii, respectiv a iesirii persoanelor in/din zona de carantinare prevazuta la art. 1.
(2) In zona de protectie este interzisa deplasarea intre localitatile din zona a persoanelor ce apartin altor categorii socio-profesionale.
(3) Autoritatile administratiei publice locale si judetene vor aduce la cunostinta persoanelor din zona de protectie obligatiile ce le revin referitoare la deplasarea si accesul in/din zona
carantinata.
(4) Aplicarea masurilor de verificare, control si acces in/dinspre zona carantinata se realizeaza de catre personalul structurilor Ministerului Afacerilor Interne in colaborare cu cele ale Ministerului Apararii Nationale.
Art. 8 - Accesul pe aeroportul international ``Stefan cel Mare`` Suceava este permis doar pentru zboruri efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfa si corespondenta, umanitare sau care asigura servicii medicale de urgenta, precum si aterizarilor tehnice necomerciale.
Art. 9 - Consiliul Judetean Suceava impreuna cu primarii si consiliile locale din unitatile administrativ-teritoriale situate in zona de carantinare si zona de protectie vor lua masuri de a asigura
functionarea serviciile de protectie si asistenta sociala, functionarea corespunzatoare a serviciilor de utilitati publice, precum si aprovizionarea cu alimente de baza pentru persoanele fara sustinatori sau alta forma de ajutor si care nu se pot deplasa de la locuinta/gospodarie.
Art. 10 - Este strict interzis accesul intre localitati prin alte zone si cai de acces decat cele deschise circulatie publice de pe drumurile europene, nationale, judetene si comunale.
Art. 11 - (1) Sunt abilitate sa asigure aplicarea si respectarea prevederilor prezentei ordonante militare:
a) Politia Romana, Jandarmeria Romana si politia locala, pentru masurile prevazute la art.3;
b) Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, pentru masurile prevazute la art.4 si 8.
(2) Nerespectarea masurilor prevazute la art.3, 4 si 8 atrage raspunderea disciplinara, civila, contraventionala sau penala, in conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr.1/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Personalul institutiilor prevazute la alin.(1) este imputernicit sa constate contraventii si sa aplice sanctiuni, in conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 12 - (1) Prezenta ordonanta militara se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligatia de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel putin 2 zile de la data publicarii, despre continutul prezentei ordonante militare.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti