Avand in vedere dispozitiile Regulamentului UE nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE,
tinand cont de faptul ca pentru asigurarea unei implementari eficiente a dispozitiilor Regulamentului UE nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE este necesara adoptarea unor masuri asemanatoare care sa fie aplicabile unitar la nivelul administratiei publice,
tinand cont de dispozitiile art. 50 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, care prevad ca autoritatile administratiei publice vor lua masurile necesare pentru organizarea activitatii astfel incat sa fie evitat, pe cat posibil, contactul direct intre persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare,
luand in considerare ca una dintre modalitatile de punere in aplicare la nivelul administratiei publice a masurilor mentionate in Decretul nr. 195/2020 presupune crearea cadrului legal necesar utilizarii semnaturii electronice si a documentelor electronice,
avand in vedere necesitatea recunoasterii efectelor juridice depline ale documentelor electronice si ale semnaturii electronice, astfel incat activitatea institutiilor si autoritatilor publice sa se poata desfasura prin mijloace electronice in deplina siguranta si in conditii de legalitate,
avand in vedere declararea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, fiind necesara adoptarea in regim de urgenta a masurilor mentionate anterior, astfel incat sa se asigure o functionare corespunzatoare a institutiilor si autoritatilor publice,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Articolul 1
(1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeaza cadrul general pentru utilizarea la nivelul autoritatilor si institutiilor publice a semnaturii electronice si a documentelor electronice.
(2) Prezenta ordonanta de urgenta nu se aplica autoritatilor publice prevazute in Constitutia Romaniei, republicata, in titlul III, capitolul I, II si VI.
Articolul 2
In cadrul prezentei ordonante de urgenta sunt aplicabile definitiile relevante prevazute la art. 3 din Regulamentul nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE.
Articolul 3
(1) Actele emise in format electronic de autoritatile si institutiile publice vor fi semnate cu semnatura electronica calificata.
(2) Actele prevazute la alin. (1) sunt asimilate inscrisurilor autentice.
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), tipul de semnatura electronica aplicabila actelor interne emise in format electronic de catre autoritatile si institutiile publice se stabileste de catre acestea.
Articolul 4
(1) In cadrul procedurilor de elaborare, avizare si prezentare a proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum si a altor documente, initiate in vederea adoptarii sau aprobarii de catre Guvern, actele si documentele autoritatilor si ale institutiilor publice semnate cu semnatura electronica calificata au forta juridica a inscrisurilor autentice.
(2) In aplicarea prevederilor alin. (1), masurile metodologice, organizatorice, termenele si circulatia proiectelor de acte normative se stabilesc prin hotarare a Guvernului la propunerea Secretariatului General al Guvernului.
Articolul 5
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, autoritatile si institutiile publice au obligatia primirii inscrisurilor semnate cu semnatura electronica.
(2) Autoritatile si institutiile publice stabilesc tipul de semnatura electronica aplicabila pentru utilizarea de catre persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectivele autoritati, cu respectarea dispozitiilor Regulamentului nr. 910/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE.
(3) Inscrisurile semnate cu semnatura electronica avansata, care sunt transmise prin utilizarea unor mecanisme de autentificare de nivel substantial sau ridicat, sunt asimilate, in ceea ce priveste conditiile si efectele lor, cu inscrisurile sub semnatura privata.
(4) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, autoritatile si institutiile publice emit actele administrative necesare punerii in aplicare a dispozitiilor prevazute la alin. (2).
Articolul 6
(1) In vederea primirii documentelor electronice, autoritatile si institutiile publice vor pune la dispozitie portaluri proprii sau vor utiliza astfel de instrumente puse la dispozitie de catre terti.
(2) In situatia in care primirea documentelor electronice nu se poate realiza in conformitate cu dispozitiile alin. (1), autoritatile si institutiile publice vor utiliza in acest sens posta electronica.
(3) Inscrisurile emise de catre autoritatile si institutiile publice ca urmare a primirii unor documente in conformitate cu prevederile alin. (1) sau (2) se comunica in format electronic, cu exceptia situatiei in care exista o cerere contrara.
(4) Autoritatile si institutiile publice au obligatia sa publice in mediul online informatii privind modalitatea de primire a documentelor electronice.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti