din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1590 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitatie restransa si negociere cu publicare prealabila a unui anunt de participare

INTEGRAL: Ordinul nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitatie restransa si negociere cu publicare prealabila a unui anunt de participare


Ordinul Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si
Monitorizarea Achizitiilor Publice, nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitatie restransa si negociere cu publicare prealabila a unui anunt de participare

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 167 din 17/03/2009



In temeiul:


- art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74/2005 privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 111/2006;


- art. 106 lit. c) din Hotararea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor privind atribuirea contractelor de achizitie publica din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, cu modificarile si completarile ulterioare,


avand in vedere ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, permite accelerarea procedurilor de licitatie restransa si de negociere cu publicare prealabila a unui anunt de participare, perioada de aplicare reducandu-se in acest mod de la 87 la 31 de zile, in cazul licitatiei restranse, si la 21 de zile, in cazul negocierii cu publicare prealabila a unui anunt de participare,


luand in considerare Concluziile Presedintiei Consiliului European din 11-12 decembrie 2008 si Comunicarea nr. IP/08/2040 din 19 decembrie 2008, prin care Comisia Europeana recunoaste ca utilizarea accelerarii aplicarii procedurilor de achizitie publica poate fi justificata prin natura exceptionala a situatiei economice actuale, aceasta prezumtie de urgenta urmand a fi aplicata in perioada 2009-2010,



presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice emite urmatorul ordin:



Art. 1. - Cu respectarea principiilor prevazute la art. 2 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta de urgenta, autoritatile contractante au dreptul de a accelera procedura de licitatie restransa, conform prevederilor art. 83 alin. (2)-(3) si ale art. 89 alin. (6) din ordonanta de urgenta, prin invocarea naturii exceptionale a situatiei economice actuale, ca motiv de urgenta.


Art. 2. - In situatia incadrarii in unul dintre cazurile prevazute la art. 110 din ordonanta de urgenta, dispozitiile art. 1 referitoare la invocarea motivelor de urgenta sunt aplicabile si pentru accelerarea procedurii de negociere cu publicare prealabila a unui anunt de participare, conform prevederilor art. 113 alin. (2) din ordonanta de urgenta.


Art. 3. - Decizia de a aplica prevederile art. 1 sau ale art. 2 trebuie sa ia in considerare numarul si dificultatile de pregatire a documentelor solicitate pentru indeplinirea criteriilor de calificare si selectie, precum si complexitatea contractului care urmeaza sa fie atribuit, astfel incat accelerarea procedurilor sa nu reprezinte un impediment major pentru depunerea unor candidaturi/oferte corespunzatoare de catre un numar suficient de operatori economici.


Art. 4. - Atunci cand accelereaza procedurile de licitatie restransa sau de negociere cu publicare prealabila a unui anunt de participare in conditiile art. 1 si 2, autoritatile contractante vor invoca aceste dispozitii atat in nota justificativa prevazuta la art. 213 alin. (1) lit. f) din ordonanta de urgenta, cat si in continutul anuntului de participare transmis catre operatorul sistemului electronic de achizitii publice.


Art. 5. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si isi inceteaza aplicabilitatea la data de 31 decembrie 2010.



Presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si
Monitorizarea Achizitiilor Publice,
Cristina Traila



Bucuresti, 13 martie 2009.


Nr. 51.







Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice