Pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2009
Dupa desfiintarea Cancelariei Primului-Ministru singurul ordonator principal de credite pentru intregul aparat de lucru al Guvernului a devenit secretarul general al Guvernului, conducatorul Secretariatului General al Guvernului, care are rolul de a asigura derularea operatiunilor tehnice aferente actului de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice si tehnice ale activitatii Guvernului si a primului-ministru. In aceste conditii se impune ca acestea sa fie realizate de catre ordonatorul principal de credite, care, de altfel, asigura gestionarea unitara a acestei problematici, inclusiv in ceea ce priveste raportarile financiare catre Ministerul Finantelor Publice.
Tinand seama de faptul ca neadoptarea de masuri imediate, prin ordonanta de urgenta, ar avea consecinte negative in ceea ce priveste aplicarea masurilor de optimizare a structurilor organizatorice ale entitatilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului,
neadoptarea in regim de urgenta a masurilor preconizate ar conduce la imposibilitatea luarii unor masuri de eficientizare a activitatii la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, datorita restrictiilor privind introducerea modificarilor corespunzatoare in structura si volumul bugetului ordonatorului principal de credite, cadrul juridic propus fiind menit sa ofere flexibilitatea necesara unui management performant si cu costuri minime la acest nivel, elemente care constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, nefiind suficienta utilizarea procedurii parlamentare de urgenta,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1. - (1) Structura organizatorica, numarul maxim de posturi, statul de functii si statul de personal ale fiecarei structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului se aproba prin ordin al secretarului general al Guvernului, la propunerea conducatorilor acestor structuri, cu incadrarea in numarul maxim de posturi stabilit pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(2) Incadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu ori, dupa caz, a raporturilor de munca ale personalului din cadrul Secretariatului General al Guvernului si din cadrul structurilor fara personalitate juridica ce functioneaza in aparatul de lucru al Guvernului se aproba prin ordin al secretarului general al Guvernului. Incadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu ori, dupa caz, a raporturilor de munca ale personalului din cadrul structurilor cu personalitate juridica ce functioneaza in aparatul de lucru al Guvernului se aproba prin ordin al conducatorului acestora.
(3) Fac exceptie de la prevederile alin. (2) persoanele care indeplinesc functii de demnitate publica si inaltii functionari publici, pentru care dispozitiile legale in vigoare se aplica in mod corespunzator.
(4) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca in structura bugetului Secretariatului General al Guvernului si in anexele la acesta modificarile intervenite prin aplicarea dispozitiilor prezentului articol, la propunerea ordonatorului principal de credite.
Art. 2. - Litera c) a articolului 15 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 164 din 2 aprilie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"c) secretarii de stat si consilierii de stat din cadrul aparatului de lucru al Guvernului;".
Art. 3. - Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga:
a) alineatul (2) al articolului 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor masuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 270 din 23 aprilie 2007, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 99/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) articolul IX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 3/2009 pentru modificarea si completarea unor acte normative referitoare la organizarea si functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 84 din 11 februarie 2009, cu modificarile ulterioare;
c) alineatul (8) al articolului IX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2009 privind desfiintarea Cancelariei Primului-Ministru si stabilirea unor masuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 145 din 9 martie 2009;
d) alineatul (5) al articolului 7 din Hotararea Guvernului nr. 405/2007 privind functionarea Secretariatului General al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 302 din 7 mai 2007, cu modificarile si completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU EMIL BOC
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti