din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1752 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul nr. 487/2009, privind Autorizarea unitatilor emitente de tichete de vacanta

INTEGRAL: Ordinul nr. 487/2009, privind Autorizarea unitatilor emitente de tichete de vacanta


Ordinul nr. 487/2009, privind Autorizarea unitatilor emitente de tichete de vacanta

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 185 din 25/03/2009


Avand in vedere prevederile:


- art. 2 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea tichetelor de vacanta;


- art. 2 alin. (2) din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu completarile ulterioare;


- art. 5 alin. (2) din Legea nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, cu modificarile ulterioare,


in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice,



ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:



Art. I. - Punctul 1 al articolului 1 din Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2.006/2008 pentru stabilirea componentei Comisiei de avizare a distribuitorilor si a aparatelor de marcat electronice fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 504 la 4 iulie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"1. secretarul de stat din Ministerul Finantelor Publice, coordonator al Directiei generale management al domeniilor reglementate specific - presedinte."


Art. II. - Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic, a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de masa si a celor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete-cadou si de tichete de cresa, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 516 din 9 iulie 2008, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:


1. Titlul ordinului se modifica si va avea urmatorul cuprins:



"ORDIN
privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor
economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului
de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor
de organizare, functionare si control vamal al activitatii
de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau
duty-free diplomatic si a Criteriilor referitoare la
autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete"



2. La articolul 4, alineatul (2) se abroga.


3. La articolul 5, alineatul (2) se abroga.


4. Dupa articolul 5 se introduc trei noi articole, articolele 51, 52 si 53, cu urmatorul cuprins:


"Art. 51. - Se aproba Criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de vacanta, prevazute in anexa nr. 12.


Art. 52. - (1) Modelul autorizatiei de functionare emise unitatilor emitente de tichete de masa, de tichete-cadou si de tichete de cresa si de tichete de vacanta este prevazut in anexa nr. 13.


(2) Autorizatia de functionare va contine urmatoarele elemente:


a) codul autorizatiei;


b) elementele de identificare ale unitatii emitente;


c) natura activitatii;


d) locatia in care se va desfasura activitatea;


e) perioada de valabilitate.


(3) Directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice cu atributii de management al domeniilor reglementate specific va aloca fiecarei autorizatii de functionare un cod de autorizare, tinand un registru special in acest sens, si va avea urmatoarea configuratie:


RO 123 XX 00000, unde:


- RO reprezinta codul ISO al tarii;


- 123 reprezinta o secventa de 3 caractere pentru identificarea unitatii emitente;


- XX - secventa ce reprezinta tipul activitatii autorizate, respectiv: TM - tichete de masa; CC - tichete-cadou si tichete de cresa; TV - tichete de vacanta;


- 00000 reprezinta o secventa de 5 caractere pentru identificarea numarului de autorizatii alocate unei unitati emitente.


Art. 53. - Autorizatiile de functionare deja emise raman valabile pana la expirarea perioadei de valabilitate."


5. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 6. - Anexele nr. 1-13 fac parte integranta din prezentul ordin."


6. La anexa nr. 1, punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"1. Secretarul de stat din Ministerul Finantelor Publice, coordonator al Directiei generale management al domeniilor reglementate specific - presedinte."


7. La anexa nr. 2, articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 1. - Autorizarea operatorilor economici sa desfasoare activitati in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic, autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de masa, autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete-cadou si tichete de cresa, precum si autorizarea unitatilor emitente de tichete de vacanta, denumiti in continuare operatori, se realizeaza prin intermediul Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice, denumita in continuare comisie, structura interdepartamentala care isi desfasoara activitatea in sediul Ministerului Finantelor Publice."


8. La anexa nr. 2, alineatul (2) al articolului 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(2) Deciziile comisiei sunt obligatorii pentru toti operatorii economici din domeniile cu reglementari specifice - operatorii economici autorizati sa desfasoare activitati in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic, operatorii economici care functioneaza ca unitati emitente de tichete de masa, operatorii economici care functioneaza ca unitati emitente de tichetecadou si tichete de cresa, precum si operatorii economici care functioneaza ca unitati emitente de tichete de vacanta."


9. La anexa nr. 8, punctul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"4. Unitatile emitente de tichete de masa nu pot fi autorizate in situatia in care inregistreaza obligatii restante la bugetul general consolidat. Nu se considera obligatii restante:


a) obligatiile pentru care operatorii economici au obtinut inlesniri la plata acestora, aflate in vigoare la data autorizarii;


b) debitele suplimentare si accesoriile aferente acestora, stabilite de organele de inspectie fiscala si care se afla in diferite stadii de contestare sau judecata si pentru care a fost dispusa suspendarea executarii, in conditiile legii;


c) obligatiile datorate si neachitate, cuprinse in titluri executorii pentru care instantele de judecata au dispus suspendarea executarii silite."


10. La anexa nr. 8, punctul 5 se abroga.


11. La anexa nr. 8, dupa punctul 7 se introduc trei noi puncte, punctele 71, 72 si 73, cu urmatorul cuprins:


"71. In situatia in care un operator economic detine autorizatie de functionare pentru o locatie si solicita, in cadrul termenului de valabilitate a autorizatiei, completarea acesteia cu alte locatii, va depune la organul emitent o cerere de autorizare suplimentara, insotita de documentele prevazute la pct. 13 si cu indeplinirea ansamblului de masuri de securitate prevazute la pct. 3.


72. In situatia mentionata la pct. 71, comisia va emite o autorizatie de completare care va avea acelasi termen de valabilitate cu autorizatia initiala si pe care se va inscrie, sub sintagma "Autorizatie de functionare", cuvantul "completare".


73. Operatorii economici care isi schimba sediul social sau denumirea ori renunta la un punct de lucru au obligatia de a solicita modificarea autorizatiei de functionare in termen de 30 de zile de la data inregistrarii modificarii. Comisia va emite o noua autorizatie de functionare care va avea acelasi termen de valabilitate cu autorizatia initiala si pe care se va inscrie, sub sintagma "Autorizatie de functionare", cuvantul "modificare"."


12. La anexa nr. 8, punctul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"8. In cazul in care in activitatea desfasurata de unitatile emitente se constata abateri de la prevederile legale in vigoare referitoare la tichetele de masa, comisia poate dispune suspendarea autorizatiei de functionare pe o perioada cuprinsa intre 1 si 6 luni sau retragerea acesteia."


13. La anexa nr. 8, punctul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"9. Constatarea abaterilor se efectueaza de catre Ministerul Finantelor Publice, prin organele cu atributii de control, sau de catre echipa de specialisti prevazuta la pct. 13 lit. g), care vor dispune masuri de oprire a activitatii, informand totodata comisia in vederea suspendarii autorizatiei de functionare sau retragerii acesteia."


14. La anexa nr. 8, punctul 10 se abroga.


15. La anexa nr. 10, punctul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"5. Unitatile emitente de tichete-cadou si de tichete de cresa nu pot fi autorizate in situatia in care inregistreaza obligatii restante la bugetul general consolidat. Nu se considera obligatii restante:


a) obligatiile pentru care operatorii economici au obtinut inlesniri la plata acestora, aflate in vigoare la data autorizarii;


b) debitele suplimentare si accesoriile aferente acestora, stabilite de organele de inspectie fiscala si care se afla in diferite stadii de contestare sau judecata si pentru care a fost dispusa suspendarea executarii, in conditiile legii;


c) obligatiile datorate si neachitate, cuprinse in titluri executorii pentru care instantele de judecata au dispus suspendarea executarii silite."


16. La anexa nr. 10, punctul 6 se abroga.


17. La anexa nr. 10, dupa punctul 8 se introduc trei noi puncte, punctele 81, 82 si 83, cu urmatorul cuprins:


"81. In situatia in care un operator economic detine autorizatie de functionare pentru o locatie si solicita, in cadrul termenului de valabilitate a autorizatiei, completarea acesteia cu alte locatii, va depune la organul emitent o cerere de autorizare suplimentara, insotita de documentele prevazute la pct. 14 si cu indeplinirea ansamblului de masuri de securitate prevazute la pct. 4.


82. In situatia mentionata la pct. 81, comisia va emite o autorizatie de completare care va avea acelasi termen de valabilitate cu autorizatia initiala si pe care se va inscrie, sub sintagma "Autorizatie de functionare", cuvantul "completare".


83. Operatorii economici care isi schimba sediul social sau denumirea ori renunta la un punct de lucru au obligatia de a solicita modificarea autorizatiei de functionare in termen de 30 de zile de la data inregistrarii modificarii. Comisia va emite o noua autorizatie de functionare care va avea acelasi termen de valabilitate cu autorizatia initiala si pe care se va inscrie, sub sintagma "Autorizatie de functionare", cuvantul "modificare"."


18. La anexa nr. 10, punctul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"9. In cazul in care in activitatea desfasurata de unitatile emitente se constata abateri de la prevederile legale in vigoare referitoare la tichetele-cadou si tichetele de cresa, comisia poate dispune suspendarea autorizatiei de functionare pe o perioada cuprinsa intre 1 si 6 luni sau retragerea acesteia."


19. La anexa nr. 10, punctul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"10. Constatarea abaterilor se efectueaza de catre Ministerul Finantelor Publice, prin organele cu atributii de control, sau de catre echipa de specialisti prevazuta la pct. 14 lit. g), care vor dispune masuri de oprire a activitatii, informand totodata comisia in vederea suspendarii autorizatiei de functionare sau retragerii acesteia."


20. La anexa nr. 10, punctul 11 se abroga.


21. Dupa anexa nr. 11 se introduce o noua anexa, anexa nr. 12, al carei cuprins este prevazut in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.


22. Dupa anexa nr. 12 se introduce o noua anexa, anexa nr. 13, al carei cuprins este prevazut in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.


Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea



Bucuresti, 11 martie 2009.


Nr. 487.



ANEXA Nr. 1
(Anexa nr. 12 la Ordinul nr. 2.007/2008)



CRITERIILE
referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete
de vacanta



ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 13 la Ordinul nr. 2.007/2008)



ROMANIA
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
COMISIA PENTRU AUTORIZAREA OPERATORILOR
ECONOMICI DIN DOMENII CU REGLEMENTARI SPECIFICE



AUTORIZATIE
Cod .....................



In baza prevederilor legale referitoare la acordarea tichetelor de .......... ................................................................, se autorizeaza unitatea emitenta ............................................, cu sediul social in ...................., cod unic de inregistrare ............................., pentru activitatea de emitere si gestionare a tichetelor de ..................., realizata in urmatoarele locatii:


1. Sediul ...................................................................


2. Sediul ...................................................................



Presedinte,
...............................................
(semnatura si stampila)



Data emiterii ........................
Valabila de la data de ...............
pana la data de ......................







Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice