din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1894 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 30/2006 (Republicata), privind regulile de sanatate publica la folosirea ciupercilor din flora spontana

INTEGRAL: Legea nr. 30/2006 (Republicata), privind regulile de sanatate publica la folosirea ciupercilor din flora spontana


Legea nr. 30/2006 (Republicata), privind regulile de sanatate publica la folosirea ciupercilor din flora spontana

Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 320 din 23/04/2008


Art. 1. - Prezenta lege stabileste reguli privind recoltarea, transportul, comercializarea, prelucrarea si folosirea ciupercilor din flora spontana in alimentatie, precum si achizitionarea acestora.


Art. 2. - (1) Comercializarea, prelucrarea, precum si utilizarea in alimentatie a ciupercilor din flora spontana sunt permise numai dupa ce au fost controlate si stabilite ca fiind comestibile de catre un inspector specializat in domeniul sanatatii publice si epidemii, denumit in continuare inspector de specialitate, care elibereaza un certificat de calitate.


(2) Aprecierea calitatii ciupercilor din flora spontana, culese in scopul uscarii, se face in stare proaspata.


(3) Sortarea si ambalarea ciupercilor uscate pot fi facute numai sub supravegherea inspectorilor de specialitate.


Art. 3. - (1) Ciupercile pot fi comercializate:


a) in pietele de desfacere angro, pietele si halele desemnate in acest scop de catre autoritatile locale, denumite in continuare piete;


b) in acele unitati comerciale a caror autorizatie de functionare cuprinde si desfacerea ciupercilor;


c) in alte locuri desemnate in acest scop de catre autoritatile locale.


(2) Ciupercile vor fi comercializate pe specii si numai separat de alte marfuri sau produse.


(3) Ciupercile proaspete din flora spontana se comercializeaza numai vrac, iar cele uscate numai ambalate.


(4) In cazul comercializarii anumitor ciuperci, care sunt comestibile conditionat, stocul respectiv va trebui sa poarte la loc vizibil inscriptia referitoare la conditiile de consum.


Art. 4. - (1) Administratiile pietelor si operatorii economici autorizati se vor ingriji ca, pe parcursul vanzarii ciupercilor din flora spontana, sa asigure prezenta unui inspector de specialitate care sa supravegheze comercializarea ciupercilor si sa elibereze autorizatia de comercializare.


(2) Vanzatorul este obligat sa prezinte inspectorului de specialitate, inainte de inceperea vanzarii, intregul stoc de ciuperci culese si destinate vanzarii, pentru aprecierea calitatii acestora si daca se afla pe lista ciupercilor admise pentru comercializare.


(3) Daca se constata prezenta ciupercilor necomestibile, acestea vor fi confiscate si distruse.


(4) Autorizatia de comercializare va contine numele si prenumele comerciantului, domiciliul acestuia, locul de desfacere, numele speciei de ciuperci, greutatea neta, data eliberarii autorizatiei, precum si semnatura si stampila inspectorului de specialitate. Autorizatia este valabila numai in piata mentionata in act si numai in ziua eliberarii acesteia. Comerciantul este obligat sa afiseze autorizatia intr-un loc cat mai vizibil, in imediata apropiere a stocului de marfa in cauza.


Art. 5. - In cazul in care ciupercile provin de la un depozit angro, transportul trebuie sa fie insotit de autorizatia de comercializare.


Art. 6. - La cumpararea ciupercilor destinate utilizarii in cadrul activitatii de alimentatie, utilizatorul este obligat sa pastreze certificatul timp de 15 zile de la data achizitionarii acestora, iar la cererea organelor abilitate trebuie sa prezinte acest act.


Art. 7. - Persoanele care comercializeaza ciuperci, cele care le prelucreaza sau le utilizeaza in alimentatie, in situatia in care iau cunostinta de imbolnaviri cauzate de ciupercile respective, trebuie sa procedeze la oprirea imediata a comercializarii, a prelucrarii sau a consumarii lor, pastrand cantitatea ramasa, si sa anunte fara intarziere autoritatea de sanatate publica judeteana sau a municipiului Bucuresti, directia sanitar-veterinara si pentru siguranta alimentelor si oficiul judetean sau al municipiului Bucuresti pentru protectia consumatorilor.


Art. 8. - (1) Administratia pietelor sau operatorii economici care comercializeaza ciuperci asigura conditiile pentru activitatea de informare a populatiei cu privire la regulile de folosire in alimentatie a ciupercilor din flora spontana, efectuata de catre inspectorul de specialitate.


(2) Organizarea activitatii de informare a populatiei la sfarsit de saptamana si in zilele nelucratoare este asigurata de serviciile fitosanitare din cadrul directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene si a municipiului Bucuresti, in colaborare cu autoritatile de sanatate publica judetene, respectiv Autoritatea de Sanatate Publica a Municipiului Bucuresti.


(3) Activitatea de informare a populatiei poate fi efectuata numai de catre inspectori de specialitate.


(4) Inspectorul de specialitate, care indeplineste activitatea de informare a populatiei, este si cel care retine ciupercile improprii pentru consumul uman si asigura distrugerea lor. Pentru speciile de ciuperci care nu figureaza in lista ciupercilor admise pentru comercializare nu se elibereaza autorizatie de comercializare.


Art. 9. - Modelul autorizatiei de comercializare a ciupercilor din flora spontana, precum si formarea si modul de lucru al inspectorilor de specialitate vor fi stabilite prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi.


Art. 10. - (1) Constituie contraventie nerespectarea prevederilor art. 2 si 5 si se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 2.000 lei la 4.000 lei.


(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor sunt efectuate de catre inspectorul de specialitate.


Art. 11. - Prevederile prezentei legi referitoare la contraventii se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.


Art. 12. - Lista ciupercilor comestibile din flora spontana ale caror recoltare sau achizitie si comercializare sunt permise este stabilita prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.







Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice