Nr. 52/55
Ministerul Sanatatii
Casa Nationala de Asigurari de Sanatate
Vazand Referatul de aprobare al Ministerului Sanatatii nr. CSA 644 din 25 ianuarie 2010 si al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. DG 78 din 25 ianuarie 2010,
avand in vedere prevederile titlului IV "Sistemul national de asistenta medicala de urgenta si de prim ajutor calificat" din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 972/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul sanatatii si presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emit urmatorul ordin:
Art. 1. - In sensul prezentului ordin, prin pacienti care nu se afla in stare critica si necesita transport se intelege:
a) pacientii aflati in unitatile sau compartimentele de primiri urgente si care necesita transport la o alta unitate sanitara sau la o alta cladire apartinand unitatii sanitare in care functioneaza unitatea sau compartimentul de primiri urgente, in vederea internarii, investigarii sau efectuarii unui consult de specialitate;
b) pacientii internati in unitatile sanitare publice si care necesita transport interclinic sau la o alta cladire apartinand unitatii sanitare in care sunt internati, in vederea transferului definitiv, a efectuarii unor investigatii ori in vederea efectuarii unor consulturi de specialitate.
Art. 2. - (1) Transportul pacientilor aflati in unitatile sau compartimentele de primiri urgente se efectueaza fara decontarea costului din partea unitatii sanitare publice.
(2) In cazul pacientilor sositi la unitatile sau compartimentele de primiri urgente prin intermediul serviciului public de ambulanta, iar transportul se face cu ajutorul aceleiasi ambulante, decontarea se face prin adaugarea kilometrilor suplimentari la fisa initiala, fara aplicarea unui cost/solicitare pentru noul transport.
(3) In cazul pacientilor care sunt sositi la unitatile sau compartimentele de primiri urgente cu alte mijloace decat cele ale serviciului public de ambulanta sau care sunt sositi prin intermediul serviciului public de ambulanta, iar transportul se face cu alta ambulanta, transportul lor se face completand o fisa noua de solicitare, decontand din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate costul/kilometru, fara aplicarea unui cost/solicitare suplimentara, indiferent de categoria echipajului folosit.
Art. 3. - (1) Transportul interclinic al pacientilor internati in unitatile sanitare se face prin completarea de catre serviciul de ambulanta a unei fise de solicitare. In acest caz, decontarea contravalorii transportului se suporta de catre unitatea sanitara la care se afla internati, la tariful cost/kilometru stabilit de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1) nu se aplica un cost/solicitare suplimentara, indiferent de categoria echipajului folosit.
Art. 4. - (1) In cazul unitatilor sanitare detinatoare de ambulante de transport A1 sau A2 se aplica urmatoarele prevederi:
a) unitatea are obligatia organizarii transportului interclinic al pacientilor care nu se afla in stare critica, utilizand ambulanta din dotare cel putin pe durata programului normal de lucru, asigurand si personal de insotire, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
b) unitatea sanitara poate apela serviciul de ambulanta in cazul in care transportul necesita folosirea unei ambulante de categoria B cu echipaj medical din motive bine intemeiate, in acest caz utilizandu-se o fisa-model de solicitare de transport;
c) unitatea sanitara suporta costurile aferente utilizarii ambulantei de tip A1 sau A2 aflate in dotare, din bugetul acesteia.
(2) Este interzisa folosirea la transportul pacientilor a personalului angajat in unitatile sau compartimentele de primiri urgente, cu exceptia situatiei in care transferul se efectueaza la recomandarea acestora sau in cazul existentei unei indicatii medicale consemnate in scris in acest sens si numai daca nu este afectata activitatea medicala din cadrul unitatii sau compartimentului de primiri urgente.
Art. 5. - Serviciilor publice de ambulanta sau unitatilor sanitare publice le este interzis sa solicite plata costului transportului de la pacient sau de la apartinatorii acestuia, pentru categoriile de cazuri nominalizate in prezentul ordin.
Art. 6. - Directiile de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii, Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, directiile de sanatate publica, casele de asigurari de sanatate, unitatile sanitare si serviciile publice de ambulanta vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 7. - Prevederile prezentului ordin intra in vigoare incepand cu data de 1 februarie 2010.
Art. 8. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii, Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, Cseke Attila Nicolae-Lucian Duta
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
Cine castiga procesul: dreptul sau faptele? Sursa: MCP avocati
Autonomia dreptului muncii si principiile sale fundamentale Sursa: MCP avocati
Impactul procesoarelor cunatice asupra economiei si asupra pietei muncii Sursa: MCP avocati
Situatia Autozatiilor de construie emise in baza unor PUZ-uri ulterior anulate Sursa: MCP avocati
Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta Sursa: MCP avocati
ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti