din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2194 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Ordinul nr. 110/2010, privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor

INTEGRAL: Ordinul nr. 110/2010, privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor


Ordinul nr. 110/2010, privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 65 din 28/01/2010





In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (21) si alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,






ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:






Art. 1. - Trezoreria Statului percepe comisioane pentru operatiunile de plati derulate prin intermediul sistemelor de decontare a platilor de mica si mare valoare in relatia cu institutiile de credit si pentru alte servicii prestate la solicitarea titularilor urmatoarelor conturi purtatoare de dobanda:



a) cont 50.69 "Disponibil al operatorilor economici", deschis in baza art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;



b) cont 50.25 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei centrale finantate integral din venituri proprii";



c) cont 50.28 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei publice locale finantate integral din venituri proprii";



d) cont 50.98 "Disponibil al operatorilor economici si al organismelor neguvernamentale nonprofit aferent proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare";



e) cont 50.47.11 "Disponibil aferent prefinantarii pentru proiecte finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare";



f) cont 50.47.09 "Disponibil aferent proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare".



Art. 2. - (1) Pentru operatiunile de plati dispuse din conturile mentionate la art. 1 se percep comisioane care se situeaza la nivelul comisioanelor platite de Trezoreria Statului catre Banca Nationala a Romaniei si se stabilesc prin reglementari ale Bancii Nationale a Romaniei si prin regulile de sistem aplicabile participantilor la sistemul electronic de plati.



(2) Pentru eliberarea extraselor de cont pentru fiecare titular de cont mentionat la art. 1 se percepe un comision lunar de 5,00 lei.



Art. 3. - (1) Plata comisioanelor stabilite la art. 2 se efectueaza astfel:



a) pentru conturile 50.47.11 "Disponibil aferent prefinantarii pentru proiecte finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare", 50.47.09 "Disponibil aferent proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare", 50.25 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei centrale finantate integral din venituri proprii" si 50.28 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei publice locale finantate integral din venituri proprii" plata se efectueaza de catre institutiile publice in primele 5 zile lucratoare ale lunii curente pentru luna precedenta prestarii serviciilor, pe baza "Situatiei privind comisioanele de platit pentru luna...", transmisa de unitatile Trezoreriei Statului. In situatia in care institutiile publice nu efectueaza plata in termen, unitatile Trezoreriei Statului debiteaza direct conturile acestora;



b) pentru conturile 50.69 "Disponibil al operatorilor economici" si 50.98 "Disponibil al operatorilor economici si al organismelor neguvernamentale nonprofit aferent proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare" plata se efectueaza prin debitarea directa a contului concomitent cu operatiunea de procesare a ordinului de plata. In situatia in care in conturi nu exista disponibilitati suficiente care sa permita debitarea acestora cu valoarea comisioanelor stabilite la art. 2 alin. (1), unitatile Trezoreriei Statului nu vor deconta ordinele de plata respective.



(2) In situatia in care in soldul conturilor prevazute la art. 1 nu exista suficiente disponibilitati care sa permita debitarea cu valoarea comisionului pentru eliberarea extraselor de cont de 5,00 lei/luna, unitatile Trezoreriei Statului debiteaza conturile respective cu suma existenta in sold astfel incat acesta sa devina zero, iar diferenta se inregistreaza drept comision de incasat.



Art. 4. - Directia generala de trezorerie si datorie publica, Directia generala de trezorerie si contabilitate publica si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.



Art. 5. - Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu data de 1 februarie 2010.



Art. 6. - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1/2006 privind nivelul comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 4 in 3 ianuarie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.



Art. 7. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.






Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu






Bucuresti, 25 ianuarie 2010.



Nr. 110.







Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice