Situatia extraordinara prevazuta la
Sumele rezultate din vanzarea locuintelor suplimenteaza bugetul aferent Programului de constructie de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, in vederea continuarii constructiei acestora, realizandu-se un numar cel putin egal de unitati locative comparativ cu anii anteriori, in caz contrar existand posibilitatea neindeplinirii obiectivelor asumate in vederea continuarii Programului de constructie de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii.
Pe baza sesizarilor primite din partea unitatilor administrativ-teritoriale s-a reanalizat modul de calcul al valorii de vanzare a locuintelor, stabilindu-se ca valoarea de inlocuire diminuata cu amortizarea este cea mai justa si asigura continuitate programului, prin reintregirea fondului de locuinte pentru tineri cu un numar de locuinte egal cu cel al locuintelor vandute.
De asemenea, prin adoptarea prezentului act normativ se vor realiza sustinerea cresterii economice si contracararea efectelor negative pe care criza internationala actuala le are asupra domeniului locuirii in Romania. Astfel, sustinerea cresterii economice se poate realiza si pe calea suplimentarii cererii solvabile pentru persoanele care doresc sa achizitioneze o locuinta.
Apreciind ca interventia legislativa de urgenta si extraordinara este justificata de atragerea de urgenta a unor surse de finantare pentru constructia de locuinte, este necesar ca vanzarea locuintelor respective sa fie permisa dupa o perioada mai scurta.
Tinand seama de numarul mare de solicitari din partea tinerilor pentru obtinerea unei locuinte si avand in vedere ca sumele alocate in vederea derularii in continuare a programului sunt insuficiente, se impune reglementarea in regim de urgenta a unor masuri care sa accelereze procesul de vanzare a locuintelor.
Amanarea adoptarii unor masuri imediate ar avea consecinte negative in ceea ce priveste indeplinirea obiectivelor asumate in sensul continuarii Programului de constructie de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii, in contextul economic actual.
Neadoptarea in regim de urgenta a acestor masuri conduce la neconstituirea surselor de venituri bugetare din vanzarea locuintelor si ar avea consecinte negative asupra reconstituirii bugetului destinat finantarii constructiei de noi locuinte, implicit asupra dezvoltarii Programului de constructie de locuinte pentru tineri, destinate inchirierii.
Avand in vedere cele mentionate mai sus, se impun modificarea actului normativ pe calea ordonantei de urgenta si adoptarea acesteia cu celeritate.
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I. - Legea nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 744 din 2 noiembrie 2009, se modifica asa cum urmeaza:
1. La articolul 9, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Locuintele pentru tineri, destinate inchirierii, repartizate in conditiile art. 8 alin. (3), se pot vinde titularilor contractelor de inchiriere, numai la solicitarea acestora, dupa expirarea a minimum 1 an de inchiriere neintrerupta catre acelasi titular si/sau catre persoana in beneficiul careia s-a continuat inchirierea in conditiile legii, fara ca vanzarea sa fie conditionata de varsta solicitantului."
2. La articolul 9 alineatul (2), litera d) va avea urmatorul cuprins:
"d) valoarea de vanzare a locuintei se calculeaza de autoritatile administratiei publice locale sau de operatorii economici in a caror administrare se afla imobilele respective, potrivit legii, si reprezinta valoarea de inlocuire diminuata cu amortizarea calculata de la data punerii in functiune a locuintei pana la data vanzarii acesteia. Valoarea de inlocuire a locuintelor care urmeaza a fi vandute, precum si actualizarea anuala se realizeaza prin ordin comun al ministrului dezvoltarii regionale si turismului si al ministrului finantelor publice. Pentru acoperirea cheltuielilor de evidenta si vanzare, unitatile prin care se efectueaza vanzarea potrivit legii beneficiaza de un comision de pana la 1% din valoarea de vanzare a locuintei, comision care se include, impreuna cu valoarea de vanzare a locuintei, in pretul de vanzare al acesteia;".
3. In tot cuprinsul legii, denumirea "Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei" se inlocuieste cu denumirea "Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului".
Art. II. - In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se vor actualiza Normele metodologice pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 962/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. III. - Legea nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 744 din 2 noiembrie 2009, cu modificarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica, dupa aprobarea acesteia prin lege, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a legii de aprobare a ordonantei de urgenta, dandu-se textelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU EMIL BOC
Contrasemneaza: Ministrul dezvoltarii regionale si turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul administratiei si internelor, Vasile Blaga Ministrul finantelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti