In temeiul prevederilor art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare Art. 1 (1) In vederea realizarii si exercitarii atributiilor ce revin directiilor generale de Asistenta sociala si protectia copilului in domeniul adoptiei, in structura organizatorica a acestor institutii se organizeaza compartimentul de adoptii si postadoptii, cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobate. (2) Compartimentul prevazut la alin. (1) se organizeaza in conditiile Legii, la nivel minim de birou, si functioneaza in subordinea directa a directorului general sau, dupa caz, a directorului executiv. (3) Directorul general sau, dupa caz, directorul executiv poate delega atributiile de coordonare a compartimentului de adoptii si postadoptii directorului general/executiv adjunct responsabil cu activitatea de protectie a drepturilor copilului din cadrul directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului. (4) Coordonarea metodologica, precum si controlul activitatii compartimentului de adoptii si postadoptii se realizeaza de catre Oficiul Roman pentru Adoptii. Art. 2 Directia generala de asistenta sociala si protectia copilului are obligatia ocuparii posturilor aprobate pentru compartimentul de adoptii si postadoptii cu functionari publici sau, dupa caz, personal contractual, absolventi ai Invatamantului universitar de lunga durata, cu diploma de licenta in specializarea asistenta sociala iæ½ minimum doua posturi, psihologie iæ½ minimum doua posturi si stiinte juridice iæ½ minimum un post, cu respectarea prevederilor legale. Art. 3 (1) Consilierul/consilierii juridici incadrati in cadrul compartimentului de adoptii si postadoptii asigura reprezentarea in instanta a directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului in toate cauzele care au ca obiect cereri ce intra sub incidenta Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adoptiei, republicata, precum si in toate celelalte cauze care au legatura cu copilul pentru care s-a stabilit, ca finalitate a planului individualizat de protectie, adoptia interna. (2) Atributiile compartimentului prevazut la art. 1 care privesc realizarea activitatilor/serviciilor postadoptie sunt indeplinite de catre un asistent social si un psiholog. Art. 4 (1) DOsarul copilului pentru care s-a stabilit adoptia interna, ca finalitate a planului individualizat de protectie, se Transmite, in copie, compartimentului de adoptii si postadoptii, pentru luarea in evidenta a cazului si initierea demersurilor vizand adoptia. (2) Monitorizarea modului in care este pusa in aplicare masura de protectie se realizeaza in continuare, pana la momentul ramanerii definitive a sentintei civile de incredintare in vederea adoptiei, de catre compartimentul la care se afla dosarul in original. (3) Compartimentul la care se afla dosarul in original are obligatia de a transmite compartimentului de adoptii si postadoptii orice informatie relevanta cu privire la copil si familia sa. (4) La momentul ramanerii irevocabile a sentintei civile de incredintare in vederea adoptiei, dosarul se transfera, in original, compartimentului de adoptii si postadoptii. (5) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), in situatiile prevazute de lege in care nu este necesara incredintarea in vederea adoptiei, dosarul copilului se transfera, in original, compartimentului de adoptii si postadoptii la momentul ramanerii irevocabile a sentintei civile de incuviintare a adoptiei. Art. 5 (1) Programa de formare specializata, pe tipuri de tematici corespunzatoare etapelor din cadrul procedurii de adoptie, se elaboreaza de catre Oficiul Roman pentru Adoptii si se aproba prin ordin al secretarului de stat al acestei institutii. (2) Furnizorii de formare profesionala care deruleaza programe de formare/perfectionare adresate personalului care activeaza in cadrul compartimentelor de adoptie si postadoptie au obligatia utilizarii programelor prevazute la alin. (1). Art. 6 In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, colegiul director al directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului va propune spre aprobare consiliului judetean, respectiv consiliului local al sectoarelor municipiului Bucuresti modificarile impuse de aplicarea prezentei hotarari in structura organizatorica si in regulamentul de organizare si functionare ale directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului.
OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive Sursa: MCP avocati
Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale? Sursa: MCP avocati
Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale Sursa: MCP avocati
Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special Sursa: MCP avocati
Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept Sursa: MCP avocati
Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti