din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2574 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 44/2010 privind trecerea Inspectoratului de Stat in Constructii I.S.C. din subordinea Guvernului in subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului

INTEGRAL: OUG 44/2010 privind trecerea Inspectoratului de Stat in Constructii I.S.C. din subordinea Guvernului in subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului


OUG 44/2010 privind trecerea Inspectoratului de Stat in Constructii I.S.C. din subordinea Guvernului in subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 323 din 17 mai 2010




Tinand cont de faptul ca activitatile Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului au aplicabilitate la nivelul intregului teritoriu, iar urmarirea modului de aplicare a cadrului normativ si reglementativ si de derulare a programelor/proiectelor din portofoliul ministerului este o activitate de maxima importanta si necesitate,
avand in vedere ca prin aceasta monitorizare se obtin informatiile necesare privind punerea in aplicare si eficienta cadrului normativ/reglementativ si a politicilor sectoriale pe care le gestioneaza, precum si eficienta finantarii programelor/proiectelor din portofoliu si ca, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, cu modificarile ulterioare, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului nu dispune de structuri proprii in teritoriu pentru asigurarea activitatii de monitorizare, control si evaluare, precum si de diseminare si culegere cu celeritate a datelor si informatiilor din piata constructiilor,
tinand seama de faptul ca intre concluziile actelor de control aflate in responsabilitatea Inspectoratului de Stat in Constructii I.S.C. si deciziile privitoare la politicile si strategiile publice in domeniul amenajarii teritoriului, urbanismului si dezvoltarii durabile a teritoriului aflate in responsabilitatea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului pot sa apara discordante, acestea fiind cu atat mai pregnante in ceea ce priveste asigurarea disciplinei in constructii, in special in zonele de protectie/protejate, in zonele amenajate pentru turism, precum si in ceea ce priveste asigurarea liberei circulatii a produselor pentru constructii pe piata unica europeana in conditii de siguranta pentru utilizatori si mediu,
avand in vedere faptul ca in conditiile economice concrete in care la nivel european se iau masuri pentru reducerea personalului bugetar si a cheltuielilor bugetare si tinand cont de recesiunea economica severa care pune in pericol stabilitatea economica a Romaniei si pentru asigurarea respectarii angajamentelor asumate de Guvernul Romaniei cu ocazia negocierilor acordurilor de imprumut cu organismele financiare in ceea ce priveste nivelul deficitului bugetului general consolidat pentru anul 2010, dezvoltarea unei structuri proprii teritoriale cu atributii de monitorizare, control si evaluare a activitatilor la nivelul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului nu reprezinta o decizie economica viabila,
intrucat cele de mai sus reprezinta elemente ce vizeaza interesul public si constituie situatii de urgenta si extraordinare,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 1
(1) Se aproba trecerea Inspectoratului de Stat in Constructii I.S.C., institutie publica cu personalitate juridica, finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, din subordinea Guvernului si coordonarea primului-ministru, printr-un consilier de stat, in subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului.
(2) Inspectoratul de Stat in Constructii I.S.C. va fi finantat integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului.

Art. 2
(1) Protocolul de predare-primire se incheie in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si cuprinde prevederile bugetare, executia bugetara pana la data preluarii, precum si structurile de personal preluate.
(2) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile in structura bugetului de stat pe anul 2010 si in bugetele celor 2 ordonatori principali de credite, corespunzator prevederilor prezentei ordonante de urgenta, la propunerea ordonatorilor principali de credite.
(3) Pana la introducerea modificarilor prevazute la alin. (2) in bugetul de stat si in bugetele ordonatorilor principali de credite, finantarea Inspectoratului de Stat in Constructii I.S.C. va fi asigurata din bugetul Secretariatului General al Guvernului.

Art. 3
In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Hotararea Guvernului nr. 1.378/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectoratului de Stat in Constructii I.S.C., cu modificarile si completarile ulterioare, Hotararea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, cu modificarile ulterioare, precum si Hotararea Guvernului nr. 405/2007 privind functionarea Secretariatului General al Guvernului, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza in mod corespunzator, prin hotarare a Guvernului.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



Articole Juridice

Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
Sursa: MCP avocati

Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
Sursa: MCP avocati

Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
Sursa: MCP avocati

Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
Sursa: MCP avocati

Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
Sursa: MCP avocati

Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice