din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1978 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 57/2010 pentru completarea unor acte normative din domeniul finantelor publice

INTEGRAL: OUG 57/2010 pentru completarea unor acte normative din domeniul finantelor publice


OUG 57/2010 pentru completarea unor acte normative din domeniul finantelor publice

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 436 din 29 iunie 2010



Avand in vedere:

  • implementarea masurilor anticriza initiate de Guvernul Romaniei pentru Accelerarea gradului de absorbtie a fondurilor externe nerambursabile postaderare destinate Romaniei si utilizarea eficienta a acestora;

  • necesitatea adoptarii unor masuri de sprijin pentru beneficiarii publici in implementarea contractelor aferente proiectelor finantate din aceste fonduri;

  • scaderea capacitatii contractorilor de a sustine din surse proprii si/sau atrase (credite) derularea optima a Lucrarilor si serviciilor, in contextul actualei crize economico-financiare;

  • evitarea blocajului implementarii unor proiecte majore de infrastructura,
    Intrucat toate aceste aspecte vizeaza interesul public si constituie situatii urgente si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
    in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
    Guvernul Romaniei adopta prezenta Ordonanta de urgenta.

    Art. I
    Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 597 din 13 august 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

  • La articolul 52, dupa alineatul (8) se introduc doua noi alineate, alineatele (9) si (10), cu urmatorul cuprins:
    "(9) Prin exceptie de la prevederile alin. (8):
    a) partea aferenta cheltuielilor eligibile din sumele reprezentand plati in avans pentru implementarea programelor, proiectelor si actiunilor finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare, altele decat cele prevazute la lit. b), poate fi justificata prin bunuri livrate, lucrari executate si servicii prestate pana la termenul stabilit pentru plata finala conform contractelor incheiate, cu respectarea eventualelor prevederi specifice din memorandumuri/acorduri/contracte/ decizii/ordine de finantare;
    b) sumele reprezentand plati in avans pentru implementarea proiectelor si actiunilor finantate in cadrul Programului operational sectorial transport si a unor proiecte si actiuni finantate in cadrul Programului operational sectorial Mediu pot fi justificate prin bunuri livrate, lucrari executate si servicii prestate pana la termenul stabilit pentru plata finala conform contractelor incheiate, cu respectarea eventualelor prevederi specifice din contracte/decizii/ordine de finantare si, dupa caz, memorandumuri/acorduri de imprumut;
    c) proiectele si actiunile finantate in cadrul Programului operational sectorial Mediu pentru care se aplica prevederile lit. b), precum si conditiile de aplicare se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
    (10) In cazurile prevazute la alin. (9), sumele reprezentand plati in avans si nejustificate prin bunuri livrate, lucrari executate si servicii prestate pana la termenul stabilit pentru plata finala, in conditiile prevederilor contractuale, vor fi recuperate de catre institutiile publice care au acordat avansurile si se vor restitui bugetului din care au fost avansate, cu perceperea majorarilor de intarziere existente pentru veniturile bugetare, calculate pentru perioada cuprinsa intre data acordarii avansului si data recuperarii sumelor restante."

    Art. II
    Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 618 din 18 iulie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

  • La articolul 54, dupa alineatul (9) se introduc doua noi alineate, alineatele (9^1) si (9^2), cu urmatorul cuprins:
    "(9^1) Prin exceptie de la prevederile alin. (9):
    a) partea aferenta cheltuielilor eligibile din sumele reprezentand plati in avans pentru implementarea programelor, proiectelor si actiunilor finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare, altele decat cele aferente Programului operational sectorial Transport si cele prevazute la lit. b), poate fi justificata prin bunuri livrate, lucrari executate si servicii prestate pana la termenul stabilit pentru plata finala conform contractelor incheiate, cu respectarea eventualelor prevederi specifice din memorandumuri/acorduri/contracte/ decizii/ordine de finantare;
    b) sumele reprezentand plati in avans pentru implementarea unor proiecte si actiuni finantate in cadrul Programului operational sectorial Mediu pot fi justificate prin bunuri livrate, lucrari executate si servicii prestate pana la termenul stabilit pentru plata finala conform contractelor incheiate, cu respectarea eventualelor prevederi specifice din contracte/decizii/ordine de finantare si, dupa caz, memorandumuri/acorduri de imprumut. Proiectele si actiunile, precum si conditiile pentru aplicarea acestor prevederi se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

    (9^2) In cazurile prevazute la alin. (9^1), sumele reprezentand plati in avans si nejustificate prin bunuri livrate, lucrari executate si servicii prestate pana la termenul stabilit pentru plata finala, in conditiile prevederilor contractuale, vor fi recuperate de catre institutiile publice care au acordat avansurile si se vor restitui bugetului din care au fost avansate, cu perceperea majorarilor de intarziere existente pentru veniturile bugetare, calculate pentru perioada cuprinsa intre data acordarii avansului si data recuperarii sumelor restante."

    Art. III
    Prevederile art. I si II se vor aplica si contractelor aflate in derulare.





  • Consultă un avocat online
    MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

    Legislaţie

    OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
    ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...

    HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
    HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

    OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
    Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

    OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
    Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

    Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
    Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

    OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
    Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

    Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
    Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

    OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
    Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

    OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
    Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...



    Articole Juridice

    Revocarea deciziei de concediere. Intre executare provizorie si efecte retroactive
    Sursa: MCP avocati

    Contractul de colaborare vs. contractul individual de munca. Delimitari juridice si implicatii fiscale?
    Sursa: MCP avocati

    Accidentul de munca. Obligatia de raportare, rigorile cercetarii si exigentele legale
    Sursa: MCP avocati

    Neplata orelor suplimentare. Dreptul ignorat al functionarilor publici cu statut special
    Sursa: MCP avocati

    Pauza de masa intre dreptul la repaus si exigentele disciplinei muncii. Reflectii critice asupra acestui drept
    Sursa: MCP avocati

    Decizie obligatorie a ICCJ: Clarificari privind drepturile salariale ale functionarilor publici
    Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

    Legea nr. 57/2025 - Simplificarea procedurilor pentru cererile de valoare redusa
    Sursa: MCP avocati



    Jurisprudenţă

    In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
    Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

    Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
    Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

    Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
    Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

    Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
    Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

    Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
    Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

    Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
    Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

    Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
    Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

    Ştiri Juridice